AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #1 Skrevet 23. januar 2012 Nå har jeg letet og letet og blir bare mer og mer forvirra Så håper noen her vet dette. Når det skal settes i gang tiltak på barn på 2 år, så må foreldrene godkjenne dette. Men i hvilken lov står det? Håper virkelig noen vet!
HvittHus Skrevet 23. januar 2012 #2 Skrevet 23. januar 2012 Du skriver litt lite, men kan du finne noe hjelp i barnevernloven? http://www.lovdata.no/all/nl-19920717-100.html
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #3 Skrevet 23. januar 2012 Visste ikke helt hvor mye jeg burde skrive. Men om man jobber i barnehage og vil sette i gang med et tiltak for at barnet skal lære seg forskjellige ting. så må vel foreldrene samtykke til at det er greit at man setter i gang med dette tiltaket. Om det var forståelig? Takk for link, skal se på den!
HvittHus Skrevet 23. januar 2012 #4 Skrevet 23. januar 2012 Nå er jeg på tynn is, men hvis dere i barnehagen ønsker å gjennomføre et tiltak for et barn, må foreldrene frivillig samtykke i dette. Hvis de nekter,og dere mener at dette er nødvendig for barnets helse og utvikling, har dere ikke andre sanksjonsmuligheter enn å melde til barnevernet. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #5 Skrevet 23. januar 2012 det kommer an på tiltak i forhold til hvilken paragraf i hvilken lov? er du forelder og har spørsmål om dette kan du ringe ppt og spørre, evt fylkesmannen.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #7 Skrevet 24. januar 2012 Det kommer vel an på hva man legger i tiltak.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2012 #8 Skrevet 24. januar 2012 Det kommer vel an på hva man legger i tiltak. Ja,hva slags tiltak? Og fra hvem,barnehagen selv?
Gjest Huldra Skrevet 24. januar 2012 #9 Skrevet 24. januar 2012 jeg er ikke forelder OM du er ansatt i bhg finner jeg det meget merkelig At du må spørre inne på et forum hvordan du skal gå frem. Håper du "bare" er en overivrig assistent. Forhåpentligvis nyansatt siden du virker ha tatt til deg lite kunnskap. 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #10 Skrevet 24. januar 2012 jeg er ikke forelder Dette skal barnehager ha beskrevet rutiner for. Det er knyttet til offentlig regelverk. Håper du er assistent. Pedleder kan ta kontakt med barnehage-styrer, barnehage-eier (kommunen) men det er viktig å følge rutinene og gå tjenestevei. Dette skal det være lagt tilrette for i alle barnehager.
Gjest Vettel Skrevet 24. januar 2012 #11 Skrevet 24. januar 2012 Hvis eksterne institusjoner som PPT, lekepedagog, etc. skal inn og hjelpe skal foreldre informere og godkjenne. Om de nekter og barnehage mener at det er fare for barnets utvikling, så må man søke støtte hos barnevernet. Små tiltak som barnehagens eget personale gjør, kan gjøres uten godkjenning. Men om man er bekymret for barnets utvikling, vil jeg si det er god sed å informere foreldrene på foreldremøte feks. (Hvis alvorligere, at barnet biter, slår, etc. så be om møte med en gang). Alle foreldre vil vite hvordan barnet funker i barnehagen i forhold til rutiner, lek, mat, søvn, etc. 1
Sulosi Skrevet 24. januar 2012 #13 Skrevet 24. januar 2012 Det står i Lov om Barnehager og Rammeplan for Barnehager. Ped leder vet hvor og hvordan.
Havbris Skrevet 24. januar 2012 #14 Skrevet 24. januar 2012 jeg er ikke forelder Jobber du i en barnehage der du mener det er satt igang "tiltak" uten at foreldrene er informert om det?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #15 Skrevet 24. januar 2012 Barnevernloven kap 4. Det er hvis de skal ha tiltak fra barneverntjenesten, ikke fra barnehagen.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #16 Skrevet 25. januar 2012 Er det spesialpedagogisk hjelp du mener? Da er det opplæringsloven § 13 som gjelder.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #17 Skrevet 25. januar 2012 Er det spesialpedagogisk hjelp du mener? Da er det opplæringsloven § 13 som gjelder. Beklager, det er opplæringsloven § 5,7 som gir barnet rett til spesialpedagogisk hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå