Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle jenter (og gutter)

Jeg har søkt på AAP og får nok dette innvilget, men dette tar litt tid. Iallefall!

Jeg kan bli med min kjære på ferie i sommer, veeeldig billig (Vil ikke forklare, da jeg da kanskje blir lett gjenkjent), problemet er at dette må bestilles snart!

Kan påpeke med en gang at å reise vil ikke forverre min sykdom!

Hvordan er det å reise når man går på AAP? Har jo lest meg litt opp, og da virker det som at man bare kan reise når man vil uten problem, man mister selvsagt pengene de dagene man er borte, men det er jo helt greit også, har jo ferie, så da skjønner jeg at jeg ikke får penger :)

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på! ikke at jeg har tenkt meg på ferie men synes det er veldig greit og vite da jeg går på aap selv! *dytter opp*

Skrevet

Har jo lest meg litt opp, og da virker det som at man bare kan reise når man vil uten problem, man mister selvsagt pengene de dagene man er borte, men det er jo helt greit også, har jo ferie, så da skjønner jeg at jeg ikke får penger :)

Hva mener du her? Mister man pengene hvis man er på ferie selv om man ikke jobber? Eller gjelder det bare om man er utenlands?

Jeg får AAP selv, og har aldri hørt noe om dette.

Skrevet (endret)

Hva mener du her? Mister man pengene hvis man er på ferie selv om man ikke jobber? Eller gjelder det bare om man er utenlands?

Jeg får AAP selv, og har aldri hørt noe om dette.

Så vidt jeg forstår så får man ikke penger de dagene/ukene man er på ferie i utlandet. Evnt kan man vist søke om å få beholde pengene.

Gjelder bare når man er i utlandet!

Endret av Tropic
Skrevet

Det stemmer som du sier ts, at man mister pengene de dagene man er i utlandet. Jeg vet mange jukser med dette og lar være å si fra at de drar utenlands, men det er jo faktisk trygdesvindel og det er straffbart. Man får jo utbetalt feriepenger (når man går på dagpenger) eller får skattefri måned (AAP) nettopp for å kunne ha ekstra penger som skal brukes når man tar ferie.

Når det gjelder om du bare kan reise når du vil: Det kommer jo an på om du er på tiltak eller om du "bare går hjemme". Er du på tiltak (kurs, arbeidspraksis, andre opplegg) så har du forpliktelser i forhold til dette. Ellers er det bare å reise, men husk å opplyse om dette på meldekortene.

Skrevet

Det stemmer som du sier ts, at man mister pengene de dagene man er i utlandet. Jeg vet mange jukser med dette og lar være å si fra at de drar utenlands, men det er jo faktisk trygdesvindel og det er straffbart. Man får jo utbetalt feriepenger (når man går på dagpenger) eller får skattefri måned (AAP) nettopp for å kunne ha ekstra penger som skal brukes når man tar ferie.

Når det gjelder om du bare kan reise når du vil: Det kommer jo an på om du er på tiltak eller om du "bare går hjemme". Er du på tiltak (kurs, arbeidspraksis, andre opplegg) så har du forpliktelser i forhold til dette. Ellers er det bare å reise, men husk å opplyse om dette på meldekortene.

Ja, det som er så skummelt med å bestille turen nå, for det er jo først i mai, så jeg vet jo ikke hva jeg gjør da!

Skrevet

Man kan fortsatt få penger dersom det ikke står i veien for jobb eller skole :) Jeg har pleid å si fra om dette og det går helt fint.

Skrevet

Sist jeg var på tur bestilte vi spontant noen flybilletter flere måneder i forveien. Vi klarte helt fint å gjennomføre turen, men så var flybillettene så billige at det ikke var mye å tape på det selv om noe skulle komme i veien. :)

Skrevet

Man får jo bare penger for ukedagene, så hvis jeg reiser bort feks torsdag-søndag, blir jeg bare trekt to dager da?

Skrevet

Jeg har vært i utlandet flere ganger, har ikke mistet penger eller noe som helst. Er du deprimert /utbrent vil som regel slike turer være veldig godt for helsen og blir overhodet ikke sett på som trygdesvindel. Bestill du, og kos deg !

Skrevet

Det går ikke an å sende meldekort fra utalandet, så få noen til å gjøre det for deg hjemme.

Skrevet

Jeg har vært i utlandet flere ganger, har ikke mistet penger eller noe som helst. Er du deprimert /utbrent vil som regel slike turer være veldig godt for helsen og blir overhodet ikke sett på som trygdesvindel. Bestill du, og kos deg !

Jeg gikk på AAP for depresjon/angst/utbrenthet og de visste at en tur til syden ville gjøre meg kjempegodt, men jeg fikk ikke innvilget penger mens jeg var på tur allikevel.

Skrevet

Det går ikke an å sende meldekort fra utalandet, så få noen til å gjøre det for deg hjemme.

Du er klar over at du oppfordrer til lovbrudd og trygdesnyteri?

Ts: Glem alle dårlige råd og behold de gode, som er : bestill ferien. Dersom den ikke kommer i veien for planlagt aktivitet eller behandling eller nav's oppfølging av deg, så vil nav la deg reise og samtidig beholde pengene. dersom det kræsjer med en aktivitet, så er du innstilt på å uansett miste pengene. bestill, du :-)

• Liker 2
Skrevet

Jeg gikk på AAP for depresjon/angst/utbrenthet og de visste at en tur til syden ville gjøre meg kjempegodt, men jeg fikk ikke innvilget penger mens jeg var på tur allikevel.

har de sagt nei, så betyr det at ferien ville kollidere med en planlagt aktivitet, da får du selvsagt ikke penger. AT en ferietur vil gjøre godt er et altfor hyppig brukt argument av folk som faktisk ikke burde dra på ferie om de er deprimerte...

Skrevet

det kræsjet jo ikke med noe da siden jeg var langtids sykmeldt

Skrevet

det kræsjet jo ikke med noe da siden jeg var langtids sykmeldt

Poenget er om du meldte fra til NAV at du reiste? At NAV godkjente det?

• Liker 1
Skrevet

Her komemr du med et farlig råd... Jeg kan love deg at NAV ser på uavtalte opphold som trygdesvindel, og at de slår ned på dem. Det skulle da også bare mangle!

• Liker 2
Skrevet

har de sagt nei, så betyr det at ferien ville kollidere med en planlagt aktivitet, da får du selvsagt ikke penger. AT en ferietur vil gjøre godt er et altfor hyppig brukt argument av folk som faktisk ikke burde dra på ferie om de er deprimerte...

Nei, jeg hadde ingen planlagte aktiviteter da, faktisk hadde jeg absolutt ingen oppfølging av NAV gjennom hele perioden.

Mener du at jeg ikke hadde godt av å dra på feire?

:klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...