Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har barnet ditt skoene Stonz?

Er du fornøyd, anbefaler du disse?

Skrevet

Vi har Stonz.

Fornøyd? Tja...

Nå går ikke vår frøken enda, så mulig jeg vil ha en annen oppfatning senere?

Men jeg synes ikke de sitter skikkelig på. Annet om man strammer de veldig mye, og det vil jeg tro må være ubehagelig?

Samtidig så har jeg lest at det beste for barn når de lærer å gå er å gå barfot. Tenker da at Stonz muligens er bedre for foten enn vanlige sko?

Jeg har venninner som elsker de, og andre som synes det har vært bortkastede penger.

Skrevet

Vi har hatt noe nesten tilsvarende, og langt billigere, fra barneutstyrsbutikk.

Synes det viktigste er at dette er ett vann og vindtett alternativ til sko. Spesielt for barn som sover ute i vogn, eller bæres mye. (Alternativt for de som krabber mye ute.)

Unger som går selv bør vel heller ha sko ute.

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Vi har Stonz.

Fornøyd? Tja...

Nå går ikke vår frøken enda, så mulig jeg vil ha en annen oppfatning senere?

Men jeg synes ikke de sitter skikkelig på. Annet om man strammer de veldig mye, og det vil jeg tro må være ubehagelig?

Samme erfaring her :sjenert:

Skrevet

Vi hadde Stonz i to ulike størrelser til snuppa, etterhvert som hun vokste, men vi brukte dem ikke som sko, men til vognsoving. Jeg synes de sitter greit på foten, men ville spart meg Linerzene, for de er uansett laget i syntetisk materiale.

Barnehagen brukte dem ute ved noen få anledninger før hun lærte å gå, men det var i grunnen mest klønete og glatt på den lille, smale foten hennes.

Skrevet

Vi har vært veldig fornøyde med våre. Synes de satt ok på foten når de var strammet godt nok OG de hadde ullsokker under. Vi har ikke hatt liners. Har brukt de som fottøy når vi bar, og som "sko" ute i barnehagen fram til ungene har begynt å gå (begge gikk da de var 15 mnd, startet i barnehagen ved 13/12 mnd), helt ok. Med litt impregnering så holdt de overraskende godt unna vannet. Våre holdt til to unger, og minsten har brukt de endel på asfalt siden han var året i august, ble etpar småhull i løpet av de 3 mnd han var i barnehagen med de, men de funker nok som bæresko til nestemann. Vil uansett si at de var vel verdt pengene.

Unger som går bør ha sko, så de egner seg best før barnet går.

Skrevet

Samme erfaring her :sjenert:

Enig, synes de var "klumpette" og store, gikk jo så langt opp! Når de passet i høyden, var de for små i lengden. MEn er kanskje slik de skal være?

Skrevet

Har utelukkende bra erfaring med stonz + liners.

Gutten vår brukte de i all slags vær da han begynte i barnehagen og fortsatt ikke kunne gå.

Han var aldri bløt på beina selv i regnvær, måtte ikke impregnere de.

Han hadde ingen problemer med å bevege seg i de.

• Liker 1
Skrevet

Kjempefornøyd med de som "vognsko/bilsko" mens hun var liten. Men så fort hun begynte å krabbe og bevege seg mer, så skle de dessverre fort av foten om de ikke var strammet nok, og skulle de strammes nok så ble det ubehagelig. Vet om en som har brukt votteklyper på de, og da holder de greit. Jeg rakk ikke prøve det ut før hun vokste ut av de vi hadde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...