Gå til innhold

Når man skal slutte i jobb som personlig assistent.... ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okey, jeg trives lite godt i jobben som personlig assistent og har planer om å slutte. Men det jeg lurer litt på er om jeg skal si ifra til kontakten i kommunen (som liksom er hvor jeg er ansatt) eller om jeg skal si ifra til bruker først (som liksom skal være arbeidsgiver)? Vil nødig at det skal bli tull ved at jeg sier ifra til feil person først, og jeg gruer meg egentlig til å si ifra til bruker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville hørt med sjefen min først, tror jeg. Vet ikke om det står noe i kontrakten din, eller noe sånt? Men det er rekkefølgen jeg ville valgt.

Skrevet

Men jeg er jo ikke sikker på hvem som er sjefen min?

Skrevet

Ooh, unnskyld, leste litt feil, trodde du var en slags hjemmesykepleier. Om du er ansatt gjennom kommunen og det er dem du har kontrakt med, ville jeg snakket med dem først? Ser problemet ditt, det var ikke enkelt å vite, det der.

Skrevet

jeg ville sagt i fra til brukeren først, som du skriver er det den som er arbeidleder. etter det ville jeg tatt kontakt med kontaktpersonen din i kommunen. eller om brukeren selv vil gjøre det; det kan jo dere avtale!!

• 1 år senere...
Skrevet

I assistent-permen skal det ligge et skjema for oppsigelse. Hvis ikke må du høre om arbeidsleder har en kopi. Oppsigelsen skal sendes til kommunen.

Anonym poster: d0b9a215a10055582ac455597a4e43d5

Skrevet

Jeg ville sagt i fra til arbeidsgiver først, som er kommunen, og så kan de veilede deg i hvordan du bør si i fra til den du jobber for, fordi det kan jo hende at han/hun vil reagere negativt. Og sa du i fra til han/henne først og det ikke gikk så bra så kan det hende at arbeidsgiver ikke blir blid.

Anonym poster: cfc84137c1b7f0319d873f823a35523a

Skrevet

Hvem er det som bringer opp så mange gamle poster? Jeg sa opp jobben for nesten ett år siden.

• Liker 6
Skrevet

Hvem er det som bringer opp så mange gamle poster? Jeg sa opp jobben for nesten ett år siden.

Bare nygjerrig her nå, hvem fikk beskjeden først, kommunen eller brukeren?

Anonym poster: feeb7af20c8a7655f3e2157b7656aa43

Skrevet

Brukeren. Det er jo hun som i all hovedsak var arbeidsgiver

Skrevet

Hvorfor trvides du ikke i jobben som personlig assistent? Hva valgte du å gjøre i stedet for? :)

Anonym poster: 979e75ecb7786227b6e27206c4e3e685

Skrevet

Jeg ville henvendt meg til den jeg fikk kontrakten av, og som har signert denne. Det er jo den personen som har definert arbeisforholdet dere imellom.

Anonym poster: f79e54e4657e855adb30fda9b1e43da8

Skrevet

Fortsatt; det er en gammel tråd. Jeg er student nå. Trivdes ikke fordi jeg ikke er et omsorgsmenneske

Skrevet

Fortsatt; det er en gammel tråd. Jeg er student nå. Trivdes ikke fordi jeg ikke er et omsorgsmenneske

Jeg vet det er en gammelt råd, men lurte allikevel på hva som gjorde at du ikke trivdes.. Jeg går nemlig sykepleie nå, og jeg trives ikke. Er overhodet heller ikke et omsorgsmenneske.. Er det du som studerer noe med progammering? Hvilket studiet er det? Er litt interessert i det samme... Takk for svar :)

Anonym poster: 979e75ecb7786227b6e27206c4e3e685

Skrevet

Var AB #12 jeg informerte om at tråden var gammel til. :)

Ja, jeg studerer Informasjonssystemer ved HiØ nå! MYE bedre enn omsorgsyrket, hvertfall for meg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...