Gå til innhold

Ikke lenger sammen med mor til barnet/ barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er noe jeg ikke forstår. Desverre har de fleste mennene som blir interessert i meg, barn fra før. Det er flotte, snille menn, men det kunne ikke falle meg inn å innlede noe med dem. Ikke fordi jeg ikke er glad i barn, men fordi jeg ikke forstår hvordan de skal kunne få til et livslangt samliv med meg når de ikke har fått det til med personen som er mor til deres barn.

Jeg legger til grunn at det viktigste i livet er barna, og når man da ikke får til å leve sammen med, og elske, moren til barna - hvordan skal de da klare det med noen andre? Jeg bare forstår det ikke. Når det ikke har funket med barnemor, så ser jeg det som 100 % sikkert at det ikke vil funke med meg (eller noen andre for den saks skyld).

Noen som har noen tanker om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare fordi det er moren til barna så betyr ikke det at en far elsker henne mer enn andre personer uten barn elsker sin kjære. Et barn er som oftest ikke nok for å holde sammen resten av livet, det koker alltid ned til om de vil dele resten av livet med DEN personen, på lik linje som vi barnløse vurderer våre kjærester.

De fleste mennesker har et eller annet forhold bak seg, skal du da nekte å innlede et forhold til alle som har en eks?

Skrevet

De fleste mennesker har et eller annet forhold bak seg, skal du da nekte å innlede et forhold til alle som har en eks?

Skrevet

Noen ganger kan man gi 100%, også er det likevel ikke nok.

Dessuten er det viktig å tenke på at man må være to for få et forhold til å fungere, og det at man har fått barn sammen, gjør det ikke noe mer sannsynlig at man er kompatible.

• Liker 1
Skrevet

Det forholdet man har til barnemor bør jo være det desidert viktigste forholdet man har i livet sitt, og hvis ikke det fungerer engang- ja, hva er da muligheten for at andre forhold skal fungere?

Da skjønner jeg bedre hva du mener. Det eneste jeg kan komme på da er at det kan være det var en one-night-stand, alt for tidlig i forholdet eller noe annet lignende som gjorde at moren i utgangspunktet ikke var den helt store kjærligheten. Man føler forskjellig for hver person man involverer seg med, og det kan være at en barnefar føler ti ganger så mye for deg enn han noen gang gjorde for barnemoren. Eventuelt så kan de ha sklidd fra hverandre, og da har det ikke så mye å si at man gir 100%, om man føler man er sammen men en helt annen person enn man var i begynnelsen.

Du har jo selvfølgelig rett til å avvise menn med barn, på hvilket grunnlag du vil, men om du ikke vet historien bak bruddet så er det kanskje litt kjapt å dømme dem slik du nå gjør?

Skrevet

Så de som ikke har barn, forsøker ikke 100% å få forholdet til å fungere?

Det kan også være mange forskjellige grunner til et brudd. Noen viktigere enn andre. Også for oss med barn. Selv om jeg har barn, vil jeg ikke leve ulykkelig i et forhold som ikke fungerer i det hele tatt. Barnet har ikke godt av det heller.

• Liker 1
Skrevet

Min forlovede har 2 barn fra før. Han gjorde alt for å bli i forholdet til moren deres, men de nådde et punkt hvor det ikke gikk lenger. De hadde da prøvd for lenge og er ikke lenger i stand til å ha et hyggelig forhold til hverandre. Bitterheten de begge føler over den bortkastede tiden de har brukt på hverandre er nå for stor.

Forloveden og hans eks har alt for forskjellige syn på hvor de vil i livet og hvilken rolle de skal ha i forholdet til at de er i stand til å leve sammen lenger. Dette burde de kanskje ha oppdaget før de fikk barn, men jeg tror forskjellene har forsterket seg mye over tid og virket ikke ødeleggende for forholdet tidligere.

Jeg vet at min eks ble i forholdet til sine barns mor i 8 år etter at det i realiteten var over (de var sammen i 14 år). Han har gjort alt for barna sine og ofret mye av sin egen lykke for dem. Det har jeg all respekt for. Jeg er på ingen måte redd for at vi to ikke skal være i stand til å få forholdet til å funke. Han vet hva han vil ha på en helt annen måte nå enn det han gjorde tidligere.

Skrevet

Det er noe jeg ikke forstår. Desverre har de fleste mennene som blir interessert i meg, barn fra før. Det er flotte, snille menn, men det kunne ikke falle meg inn å innlede noe med dem. Ikke fordi jeg ikke er glad i barn, men fordi jeg ikke forstår hvordan de skal kunne få til et livslangt samliv med meg når de ikke har fått det til med personen som er mor til deres barn.

Jeg legger til grunn at det viktigste i livet er barna, og når man da ikke får til å leve sammen med, og elske, moren til barna - hvordan skal de da klare det med noen andre? Jeg bare forstår det ikke. Når det ikke har funket med barnemor, så ser jeg det som 100 % sikkert at det ikke vil funke med meg (eller noen andre for den saks skyld).

Er vel sånn at kvinner går i drøyt 2/3 av tilfellene?

Så skal du få et mer komplett svar vil jeg heller si hvorfor skiller folk seg. Min erfaring er at utruskap og manglende kjærlighet til partneren for står for brorparten. Ofte er det bare en part som vil ut og den andre ikke.

For mitt vedkommende ville jeg ikke inngått et forhold til noen uten og satse 100%. En venn av meg sa en gang, den personen er jo totalt uinteressant. Har jo aldri fått seg en på trynet. Lurer å hva han mente med det.

Skrevet

Kan jo hende det var mammaen som gjorde det slutt da. Eller kanskje de kranglet mye, og så at det beste for barna var om de flyttet hver for seg. Finner ikke noe verre enn skremte barn fordi mor og far krangler skjønner du. Kanskje hadde de ikke god nok tid til å pleie forholdet etter barna var i hus, og etterhvert raknet det? Det er så mange grunner til at det blir slutt mellom mennesker. Og nå tør jeg påstå at det er ikke mange forholdene som varer livet ut, bare fordi man har unger med vedkommende.

Skrevet

Du har et godt poeng.

Skrevet

Hvorfor tror du nødvendigvis at det er faren som har ønsket å gå ut av forholdet?

Dessuten: Det er ikke alle graviditeter som er planlagte, og absolutt ikke alle mennesker som passer sammen, uansett hvor mye man prøver. Da tror jeg det er bedre å gå videre og prøve å finne lykken med noen andre (eller alene), enn å være ulykkelige sammen.

• Liker 1
Skrevet

Så de som ikke har barn, forsøker ikke 100% å få forholdet til å fungere?

Det er alltid lettere å gå når det ikke er felles mindreårige barn med i bildet.

Skrevet

En venn av meg sa en gang, den personen er jo totalt uinteressant. Har jo aldri fått seg en på trynet. Lurer å hva han mente med det.

Regner med at han mente at folk lærer av sine feil (en på trynet).

Og det gjør nok de fleste også, men ikke alle.

Alle trenger heller ikke å ha begått en feil for å ha lært.

Skrevet

Det er alltid lettere å gå når det ikke er felles mindreårige barn med i bildet.

Selvsagt, men allikevel en spenstig påstand. Jeg har satset 100% i forhold uansett om jeg har hatt barn eller ikke.

Skrevet

Selvsagt, men allikevel en spenstig påstand. Jeg har satset 100% i forhold uansett om jeg har hatt barn eller ikke.

Men du har kanskje ikke blitt når du egentlig har forstått at det ikke er mer å kjempe for?

Det er ofte sånn når man har barn tror jeg, at man blir kun for barna, ikke fordi man elsker hverandre.

Skrevet

Alt som skal til for å lage et barn, er litt sperm på avveie. Du blir ikke automatisk forelsket i en dame du har befruktet.

Skrevet

Men du har kanskje ikke blitt når du egentlig har forstått at det ikke er mer å kjempe for?

Det er ofte sånn når man har barn tror jeg, at man blir kun for barna, ikke fordi man elsker hverandre.

Jeg ble altfor lenge i forholdene mine, og har tatt lærdom av dette. Det å bli for barnets skyld, vil bare komme tilbake for å bite deg i ræva.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...