Gå til innhold

Nå begynner jeg!


roflgirl

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå melde meg inn i treningsstudio. Jeg har tenkt og trene hver mandag, onsdag, og fredag på morgnene før skolen.

Men det er jo litt slitsomt og stå opp tidlig, og man føler seg ofte trøtt og slapp. Er det noe jeg kan kjøpe som gir meg energi? noe energipulver eller ja (aner ikke hva jeg snakker om)

jeg skal trene både styrke og kordisjon.

Og jeg har dessverre ikke tid til og trene på ettermiddagene.

Forresten har jeg tenkt og gå ned noen få kilo, men ikke slanke meg.

Noen med erfaring med trening om mårran? Hva bør jeg ta hensyn til og ikke?

Hilsen spent jente som gleder seg til og begynne! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slenger meg på denne tråden jeg også!

Skal melde meg inn i treningsstudioet i dag :sjenert:

Har gått ned rundt 20 kg. siden i sommer (pga. av stress og overarbeid) ikke no sunn vektnedgang for å si det sånn...!

Så nå er jeg ute etter å bygge opp iallefall noe av den muskulaturen jeg har mistet, pluss gå ned noen overflødige kg..

Jobber nattevakter så jeg tenkte å trene etter jobb på morgenene :fnise: Håper at optimismen holder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Jeg skal nå melde meg inn i treningsstudio. Jeg har tenkt og trene hver mandag, onsdag, og fredag på morgnene før skolen.

Men det er jo litt slitsomt og stå opp tidlig, og man føler seg ofte trøtt og slapp. Er det noe jeg kan kjøpe som gir meg energi? noe energipulver eller ja (aner ikke hva jeg snakker om)

jeg skal trene både styrke og kordisjon.

Og jeg har dessverre ikke tid til og trene på ettermiddagene.

Forresten har jeg tenkt og gå ned noen få kilo, men ikke slanke meg.

Noen med erfaring med trening om mårran? Hva bør jeg ta hensyn til og ikke?

Hilsen spent jente som gleder seg til og begynne! :goodbye:

hmmm? jeg som trodde at det å ville gå ned noen kilo tilsvarte å slanke seg :klo:

...jaja... så feil kan man ta :tunge1:

jeg har også trent mye før skolen, og bare det i seg selv ga meg mye energi jaffal..så jeg trengte ingen ekstra tilskudd av energi pga det. men om du trenger det, så kan kanskje være lurt å spise et eple og noe annet lett mat en liten stund før du trener jaffal. eple sies å ha minst like god effekt på oppkvikkenhet som kaffe om morgningen ;)

Endret av NozMonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellabulla

Du trenger ikke nødvendigvis spise før treningstimen hvis du har spist sunt og godt kvelden i forveien, men spis med en gang du er ferdig med timen, stapp i deg en banan i garderoben og spis en næringsrik frokost etter du har dusjet. Restitusjon er viktig og de selger som regel produkter for rask restitusjon. Mange treningssenter tilbyr frokost for morgentrenere :)

Selv drikker jeg herbalifeshake om morgenen, og den har generelt sett gjort at jeg gir mer på trening. Det er ikke et slankeprodukt, du kan bruke det som det, men jeg drikker det i tillegg til normalt kosthold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk for meg ville vært en brødskive med lett pålegg og kanskje et glass juice eller litt kaffe :-) Ikke noe tungvint.

Etter treningen pleier jeg å spise frukt så fort som mulig(f.eks. på bussen til skolen), og spiser bedre lunsj når muligheten melder :)

Husk i alle fall å ikke trene på tom mage. Har skikkelig dårlig erfaring med det i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sluker en liten boks anana rett før trening. Det gir raskt stigende blodsukker slik at jeg har energi under hele økten. Fres er også supert både før og etter økten :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg spiser en skive, eller et par knekkebrød ca en time før trening. Må ha noe i magen :) Etter trening spiser jeg en banan og drikker melk så raskt som mulig, og innen en time prøver jeg å spise en god lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha kaffe til morgentreningen! Hvis jeg skal trene tidlig uten kaffe får jeg nesten ingenting ut av treningen, fordi det føles som kroppen sover enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville startet med å legge meg en time tidligere. Søvn er kanskje en av de mest utslagsgivende faktorene for suksess.

Train, eat, sleep, repeat.

Kaffe(eller nærmere bestemt koffein) fungerer for noen og er det eneste du kan ta som ikke involverer noe sketchy legemidler. Hold deg derimot til én kopp.

Husk at du er delvis dehydrert når du våkner så i tillegg til kaffen trenger du å erstatte væsketapet fra natten. Kaffe teller IKKE som væske da den faktisk er med på å øke dehydreringen. Drikk minst 0,5-0,7 L vann når du står opp.

Hvorvidt du ønsker å spise noe må være litt opp til apetitten. Mange klarer fint å trene på tom mage dersom økten ikke blir for lang eller hard. Skal du spise noe og det er mindre enn 2 timer til trening med hopp og sprett bør du spise noe som blir tatt opp fort. Shaker er et alternativ, men jeg synes ikke det er noe å anbefale. Da ville jeg heller smelt i sammen en smoothie med banan, litt bær, vann (her kan du ta litt av den kvoten jeg skrev om over), annen frukt, proteiner fra enten rå (norske) egg eller proteinpulver.

Etter trening er det viktig at du får i deg noe som inneholder både karbohydrater og protein. En halvliter melk pluss en liten pakke rosiner er en god begynnelse. Spis så en ordentlig frokost i første friminutt med feks havregryn.

Dersom du opplever at du blir veldig trøtt utover skoledagen etter treningen har begynt må du vurdere om du skal legge deg enda tidligere. Du må regne med at du skal MINST ha 7,5-8t tilgjengelig for søvn om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til og stå opp ca kvart på 6, også trene halv 7, kommer sikkert til og spise kl 6. Er en halvtime nok for maten og "komme ned i magen" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å dra ut får å trene før jeg "står opp", opp av senga, går på toalettet, hiver nedpå et glass vann og ut å løpe. Da rekker jeg å komme igang før kroppen blir "lat" og hjernen er heller ikke våken nok til "nei i dag vil jeg heller sitte inne og lese nyheter og ta en ekstra lang dusj".

Funker for meg, aner ikke hva som er riktig å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til og stå opp ca kvart på 6, også trene halv 7, kommer sikkert til og spise kl 6. Er en halvtime nok for maten og "komme ned i magen" ?

Kommer jo litt an på hva du skal gjøre. Om du skal løpe vil du nok oppleve at maten hopper omkring i magen, men du må nesten bare prøve deg frem. Det er litt individuelt.

Skal du spise så tett opp til trening er det en fordel å spise noe som ikke er veldig kaldt (lunkent) og flytende. Det er det som blir tatt opp raskest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...