AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #1 Skrevet 23. januar 2012 Jeg tenker å få malt disse stygge gule furulistene mine. Men jeg vurderer å la gulvlistene være som de er siden de går i ett med parketten. Hvitmalingen på de andre listene vil være rundt 90% dekkende. Noen for og imot? Og noen som har bilder som illustrerer dette? Google-kunnskapen min svikter meg idag.
Chelmon Skrevet 23. januar 2012 #2 Skrevet 23. januar 2012 Noen maler kun tak + dørlister hvite og lar gulvlistene være. Jeg synes hvitmalte lister overalt er penest da jeg ikke synes "trefarge" er noe pent selv. Både helt hvit og sånn utvannet hvitmaling er pent synes jeg
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #3 Skrevet 23. januar 2012 Takk for svar. Etter å ha googlet "stue" og sett på 100vis av bilder, bestemte jeg meg for å ha trefarge nederst. Hvitt hele veien synes jeg så best ut med veldig lyse vegger, og siden jeg har et par mørkere så. Men bør jeg male hele listen som en enhet, eller skal jeg lage et skille på dørkarmene mon tro? Det ser kanskje litt teit ut når døren går helt ned i gulvet.. Hmm! Nok av jobb foran meg ihvertfall!
Chelmon Skrevet 27. januar 2012 #4 Skrevet 27. januar 2012 Jeg har helt hvite vegger så hos meg passer det med hvitt overalt. Synes også lysegrått panel med hvite lister er det peneste som finnes! Der jeg bodde før hadde vi hvite lister i taket, og dørkarmen var hvit bortsett fra den nederste delen som var trefarget slik som listene. Altså trelisten på gulvet som går bort til døropplegget er trefarget, og alt som har en flate opp mot oss om du ser ned på dørlisten mot gulvet var trefarget. Da ser det egentlig ut som trelisten på gulvet går rundt hele rommet og at det bare er en slags del "oppå" den som er .. ja ok det ble rotete forklart skal google litt og se om jeg finner bilde
Chelmon Skrevet 27. januar 2012 #5 Skrevet 27. januar 2012 Let forklart: alt du tråkker på er trefarget, mens innsiden og listene rundt døra er hvitt. Fant ingen bra bilder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå