Gå til innhold

Sillikon/saltvann

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Lille_my

Hei! Jeg har lenge tenkt på å få lagt inn silikon eller saltvann i brystene. Pga mitt eget selvbilde, selvtillit.. Har store problemer med dette, etter at jeg har fått mine to barn.Har brystene forandret seg helt... Nå har jeg sett på forskjellige steder på internett hvor de gjør dette.. Har vært på konsultasjon hos Nobel clinic.. Men ser at det finnes flere steder i Oslo som gjør dette.. Men er litt usikker på hvem som er flinke.. Og hva jeg skal velge når den tid kommer... Saltvann eller silikon?? Har noen av dere gjort dette? i så tilfelle hvor?

Har sett på disse sidene, Colosseum klinikken,Fornebu klinikken, Nobel clinic.. håper noen av dere har noen erfaringer og komme med.. Både når det gjelder klinik og saltvann/silikon... På forhånd takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du vurderer en operasjon, gjør du nok lurt i å sjekke litt rundt. Jeg var på 3 konsultasjons timer. Nobel, Dr. Kveim og Fornebuklinikken.

Jeg valgte Fornebuklinikken av flere årsaker. Fornebuklinikken har holdt på siden 1984, de har mange ansatte, er veldig dyktige og seriøse. Tenkte at "De må jo bare gjøre en god jobb. De er mange ansatte, og gjør de en dårlig jobb, kommer det til å ramme mange". De har også god omtale på "jungeltelegrafen".

Å bestemme seg for å foreta en operasjon er ikke lett. Her kan en ikke dvele. Her må en være sikker i sin sak. Du må gjøre det kun for din egen del. Dette er et kjøttmarked, og det kan være mange lovnader og godord som ikke holder mål hos de enkelte klinikkene. Vær litt kritisk.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_my

[quote="Å bestemme seg for å foreta en operasjon er ikke lett. Her kan en ikke dvele. Her må en være sikker i sin sak. Du må gjøre det kun for din egen del. Dette er et kjøttmarked, og det kan være mange lovnader og godord som ikke holder mål hos de enkelte klinikkene. Vær litt kritisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kajsa-krabat

Jeg skjønner deg godt. Jeg har fått et barn og nå lurer jeg på om det blir mye verre etter nr to.... Jeg har og vurdert silikon/saltvann, ønsker egentlig ikke så mye større, bare litt strammere....eller noe sånt. Jeg går aldri i bikini uten at det er Push Up og i sommer synket jeg faktisk så lavt at jeg kjøpte en bikini med "fyll".....Ikke greit å være kvinne. Dessuten liker jeg sex bedre om vinteren, for da er det helt mørkt på soverommet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet hvordan du har det. Sliter med det samme selv. Problemet mitt er at jeg ikkke har fått barn enda.. Resultatet av operasjonen kunne bli "mindre optimal" etter en graviditet. Gleder meg til jeg er ferdig med barnefødsler... De fleste sier at silicon gir et bedre resultat enn saltvann. De ser mer naturlige ut,og kjennes mer ekte ut. Når en skal velge klinikk må du se på hvor mange operasjoner KIRURGEN har hatt. Ikke klinikken. Du kan få en uerfaren kirurg hvis du ikke passer på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest det er så trist å høre at dere ikke klarer å vise kroppen, selv for den som står dere nærmest nemlig kjæresten. Det blir jo virkelig et handikap nå en skal være veldig intim. Jeg har selv gått igjennom to graviditeter og påfølgende amming noe som selvfølgelig har satt sine spor. Men allikevel har jeg ikke problem med å vise meg naken og blottstille meg for kjæresten.

Vi er nok forskjellige på dette området, og så tror jeg det hjelper på at man blir eldre.

Men jeg tror nok vi jenter stiller litt for høye krav til hvordan vi skal se ut, og måler oss lett med andre jenter. Gutta/kjæresten elsker oss for den vi er, selv om brystene er er tomme lommer, magen henger og appelsinene på lårene er modne for plukking. Når dette er sagt må en ikke godta at det må være sånn. Men man må ikke tro at alt løser seg med en operasjon. Det er tross alt ikke kroppen som gjør oss unike, men det som er inn. Veldig flåsete men sant.

Er litt usikker på hva jeg vil frem til her selv :ler: Så jeg prøver litt till....

Jeg forstår hvilke problemer dere har. Jeg har selv lagt inn silikon. Jeg har fått pupper, og det er jo fantastisk. Jeg er stolt over at jeg turte, og ikke slo meg til ro med tomme ammepupper. Jeg er ganske nyoperert så jeg er ikke helt venn med kroppen enda, men det er ganske fine å se på og formen blir bare bedre og bedre.

Tenk litt på hvorfor dere ønsker dette, og gjør det for alldel kun for DERES EGEN SKYLD.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet veldig godt hvordan du har det, det er nå snart 2 år siden jeg fødte barnet mitt og brystene mine er utsugd! De føles hvertfall helt tomme, som om det ikke er noe særlig igjen inne i dem. Savner veldig de flotte stramme jeg hadde før :( og når jeg hadde dem så var jeg visst ikke klar over hvor heldig jeg var.

Jeg har bestemt meg for i hvertfall gjøre et brystløft, små pupper kan jo være fint det også.. så lenge dem er faste så tror jeg nok jeg hadde blitt fornøyd, men jeg har ikke helt bestemt meg ennå om jeg skal legge inn litt silikon eller ikke. Samboeren min syntes ikke jeg skal det, argumenterer med at han syntes det vil være rart at jeg har noe som ikke er meg der, eller noe sånt. Jeg vet ikke helt jeg, men jeg har nå god tid på å bestemme meg.. vil veldig gjerne ha et barn til før jeg gjør et slikt inngrep.

Ønsker deg hvertfall lykke til, håper du finner frem til en bra klinikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_my

Hei!

Tusen tusen takk for svar. Det er godt å høre at flere vet hvordan jeg har det, har mange ganger lurt på om det er noe galt med meg siden jeg føler det slik jeg gjør.

Å jo, om jeg velger og gjennomføre en operasjon, så gjør jeg det kun for min egen del :D og ikke for andres.. :o

Samboeren min liker meg slik jeg er, men det hjelper lite når man ikke liker seg selv. Er jo glad for at han føler det slik, selvfølgelig.. :P

Vil uansett takke for mange svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt hvordan det føles. Ennå er jeg ikke helt komfortabel med å gå naken med min kjære - men det er bedre iallefall nå som jeg har fått ordentlige fine bryster - og ikke de bittesmå som hang der så fullstendig malplassert på kroppen min :-? Ønsker det lykke til om du bestemmer deg for å gå gjennom et sånt inngrep. :)

Silikon eller saltvann - tja - det er silikon utenpå begge typene. De med saltvann kan skvalpe har jeg hørt. Silokon innleggene skal føles mest naturlige. jeg er veldig fornøyd med mine silikoninnlegg iallefall. De er myke og gode og ser naturlige ut, men om man trykker på de så vil man jo kunne se at det er noe inni som fyller ut brystet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg la inn silikon for 4 måneder siden, p.g.a tomme "ammepupper"! Silikon anbefales foran saltvann, fordi saltvann kan "skvulpe" litt som Virgo sa.

Jeg vurderte silikon i flere år før jeg faktisk gjorde det, og jeg har ikke angret ett sekund!!! Resultatet ble også mye bedre enn jeg hadde forventet. Jeg hadde i utgangspunktet 75A, la inn 250 ml, og har nå 80B. Det er herlig å føle seg så vel i ulike typer klær, og slippe å "ta av puppene", når jeg tar av BH`en! :briller:

Lykke til med avgjørelsen!

Klem,

Dina :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...