Gå til innhold

Maksbeløp på BSU

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

hva er maksbeløpet jeg kan spare i BSU?

Kan jeg faktisk spare 150 000 kr eller er dette inkludert renter?

Altså, jeg har nå 145 000 kr på BSU kontoen, dette er inkludert de rentene jeg har fått i disse årene. Kan jeg da sette inn 5 000 kr eller 20 000 kr i år? (Regner med at jeg har satt inn rundt 120 0000 eller noe, resten er renter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var det jeg håpet på :)

Irriterende at jeg ikke finner noen info ang dette i min bank, heller ikke hvor stort innskudd jeg har hatt, eller hvor stor del av dette som er renter. Får vel bare prøve å sette inn pengene, så får jeg se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg håpet på :)

Irriterende at jeg ikke finner noen info ang dette i min bank, heller ikke hvor stort innskudd jeg har hatt, eller hvor stor del av dette som er renter. Får vel bare prøve å sette inn pengene, så får jeg se hva som skjer.

Men i nettbanken din, let etter en side eller link der det står "kontobetingelser" eller noe lignende. Der skal du ha oversikt over hvor mye som er renter og hvor mye som er rene innskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU kan sette inne maks 150 000, men maks 20 000 i året.

Utenom dette kommer rentene - ah, de deilige rentene på 4,45% :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, de deilige rentene på 4,45% :rodmer:

Du må jo helt ned på 101. plass på finansportalens liste for å få en sånn rente. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men i nettbanken din, let etter en side eller link der det står "kontobetingelser" eller noe lignende. Der skal du ha oversikt over hvor mye som er renter og hvor mye som er rene innskudd.

Har funnet en sånn side, men der står det kun hva som er sperret beløp (innskudd+renter) eller hvor mye renter jeg har fått hittil i år.

Prøvde å ringe, men måtte vente alt for lenge på svar.

Får sende en mail til kontakten min i banken, og høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BSU 2 er vel fint, men ikke noe for meg. For det første orker jeg ikke bytte bank / ha enda flere banker, for det andre har jeg allerede leilighet, og skal jeg spare mer enn 20 000 i året, kan jeg like greit betale ned litt mer på boliglånet (enda jeg regner med bsu2 har høyere rente enn boliglånet mitt).

Er egentlig kun pga skattefradraget jeg ønsker å bruke BSU. Den høye renten er kun en liten bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant det!

Sto i årsoppgaven min faktisk. Betyr at jeg fortsatt kan sette inn en del penger :)

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nordea jeg, har gått over summen + renter (99% sikkert og satt inn mer enn 20 000 flere år, som da blir overført som disponibelt til neste år...), og kan fortsatte sette inn penger. Får selvfølgelig ikke skattefradraget for det som er for mye, men får rentene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

4,45 var ikke så mye! Banken min har 5,05 :) veldig fornøyd

er det nordea du har?

den har jeg jaffal, og fikk 4150 kr i renter i 2011!

jeg fikk rett og slett, bokstavligtalt hakeslepp :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...