Mamma1 Skrevet 22. januar 2012 #1 Skrevet 22. januar 2012 Måtte på sykehus med treåringen min og fikk da spørsmål fra legen om jeg var gift, hva jeg jobber med, hvor mange barn jeg har, alder og kjønn på barna. Så kom de vanlige spørsmålene on astma eller allergier osv i familien. Er dette vanlige spørsmål?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #3 Skrevet 22. januar 2012 Ja, det er helt vanlig. En journal inneholder alltid opplysninger om familieforhold/yrke/livssituasjon. For barn vil det da si opplysninger om de bor med foreldrene sine (akkurat om dere er gift eller samboere har ikke så mye å si, men det er en vanlig måte å spørre om dere bor sammen på ), om det er flere søsken, alder/kjønn på disse og om de er friske, samt om foreldrene er i jobb eller ikke. Er det snakk om astma/allergi er det jo også essensielt å vite om det er kjæledyr i familien.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #4 Skrevet 22. januar 2012 Måtte på sykehus med treåringen min og fikk da spørsmål fra legen om jeg var gift, hva jeg jobber med, hvor mange barn jeg har, alder og kjønn på barna. Så kom de vanlige spørsmålene on astma eller allergier osv i familien. Er dette vanlige spørsmål? Tror nok det er vanlig ja. De vil nok vite mest mulig om pasientene i tilfelle sykdommen eller plagene kan komme av arbeidsmiljø For å ta det som et eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå