Gjest lille pinnsvin Skrevet 22. januar 2012 #1 Skrevet 22. januar 2012 jeg har tenkt å ta 6 fagspakken på bjørknes privatskole... jeg er veldig motivert og alt sånn, problemet er bare at jeg aner ikke hvordan jeg skal få råd til skolepengene? dere som har gått/går der nå, hvordan har dere løst det? sparte dere opp på forhånd, jobber dere og betaler litt vær mnd eller jobber dere på spreng i alle ferier og tjener nok på den måten? jeg trenger jo stipendet/lånet jeg får av lånekassen til kost/losji... det er sikkert en annen tråd(eller flere) her inne som handler om det samme. og viss noen har en link tar jeg gjerne imot den istedenfor altså (bare orket ikke å lete etter den akkoratt nå)
Envy Skrevet 22. januar 2012 #2 Skrevet 22. januar 2012 Jeg tok opp hele vg3 på Bjørknes i 2010. Tror jeg fikk det meste i form av lån gjennom Lånekassen. Tror kanskje pappa betalte en egenandel for meg på 10 000 eller noe, husker ikke helt. Mulig du kan få lån på den delen du ikke får i Lånekassen i vanlig bank, om du ikke får et privatlån av noen?
Gjest lille pinnsvin Skrevet 22. januar 2012 #3 Skrevet 22. januar 2012 (endret) Jeg tok opp hele vg3 på Bjørknes i 2010. Tror jeg fikk det meste i form av lån gjennom Lånekassen. Tror kanskje pappa betalte en egenandel for meg på 10 000 eller noe, husker ikke helt. Mulig du kan få lån på den delen du ikke får i Lånekassen i vanlig bank, om du ikke får et privatlån av noen? ok har lurt litt på om det er mulig å få lån av lånekassen, men har liksom ikke funnet noe ordentlig informasjon om det... lån i bank er det veldig vanskelig å få... og privatlån er det ingen som har mulighet til å gi meg, så det må bli at jeg enten fikser det på egenhånd eller at evt lånekassen kan hjelpe meg edit: fant litt info om det nå. i følge lånekassen sine hjemmesider får jeg lån til skolepengene i tillegg takk for tipset! Endret 22. januar 2012 av lille pinnsvin
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #4 Skrevet 22. januar 2012 Kan du ikke jobbe nå og i sommer, og være flink å spare? Det er dumt å ta opp unødvendig lån når man kan spare selv? Jeg gikk på Bjørknes i 2 år, og jeg jobbet hver sommer og sparte, også hadde jeg spart opp en GOD del penger før jeg begynte på Bjørknes, så jeg slapp å ta opp lån. Hadde jobbet i et par år og spart mye penger, fordi jeg tenkte det var lurt, og jeg visste på det tidspunktet ikke hva jeg ville med livet mitt. Selv jobbet jeg ikke da jeg gikk på Bjørknes disse to årene, kun om sommerene, fordi jeg hadde nok å lese på i semestrene. Men jeg kjenner noen som jobbet innimellom på dagtid, kveldstid(da man kan velge å ta undervisning på dagtid og/eller kveldstid) og i helger itillegg til å studere der, men de jobbet ikke da det nærmet seg eksamen til jul og til våren, fordi da var det nok å lese på. Jeg kjenner også noen som tok opp studielån og stipend, og noen som fikk hjelp av foreldrene sine. Kjenner også et par stykker som gikk der som fikk skolen dekket gjennom NAV. Jeg tok den 6-fagspakken det første året jeg gikk der, og det kostet nesten 60 000. Jeg tror maksprisen er på 60 000, så da kan du ta akkurat så mange fag du vil. Så må du huske på at det koster å melde seg opp i eksamene. Ca.355 for ny eksamen, og 775 for forbedring, så det går noen tusen der. 2.året tok jeg realfag - biologi 1+2, kjemi 1+2, fysikk 1+2 og R1 + R2. Da betalte jeg også en makspris på ca.60 000, men itillegg måtte jeg betale for lab i biologi, fysikk og kjemi... Så måtte jeg betale for å melde meg opp i alle eksamene også. Idag går jeg på ønsket studium, og er fornøyd med valget mitt
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #5 Skrevet 22. januar 2012 Husk også på at fra den dagen du sier ja takk til skoleplassen, går det 3 uker, og du får den første regningen(tror det var ca.15 000) også betaler du en stor regning iløpet av høsten(ca.22 000), og en stor regning iløpet av våren(ca.22 000).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå