Gå til innhold

Ta opptak av noen (uten at de vet det)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, tittelen sier vel sitt. Dersom jeg tar lydopptak av en person i mitt eget hjem, kan dette brukes i mot vedkommende i en eventuell konflikt, eller vil dette avvises da han ikke var klar over å bli tatt opp?

Greia er at jeg + to andre snart skal si opp leiekontrakten i en leilighet som eies av en fyr med et mildt sagt løst forhold til virkeligheten, sannheten og skriftlig inngåtte avtaler. Han har prøvd seg på litt diverse tidligere, og blant annet prestert å "rote vekk" leiekontrakten (vi hadde også et eksemplar, men det har han ikke skrevet under på, og da vi fant frem dette påstod han blant annet at han aldri hadde sett dokumentet før, enda det er han som har skrevet det, så det kan jo ikke være en ren forglemmelse heller).

Fyren virker utrolig medgjørlig og har en typisk "alt ordner seg"-attitude når han møter opp personlig for å gi beskjeder ect. Men kan gi et stikk motsatt utrykk på telefon.

Feks. inviterte vi han hjem til oss for at han skulle se på mugg i leiligheten + litt andre småting. Dette var først og fremst ting vi tok opp fordi leiligheten snart skal selges, og at det sikkert er i HANS interesse å få vite om dette. Mugg-skadene er relatert til byggfeil (han har i stor grad fikset alt i leiligheten selv), og etter en periode hvor alt av internett og TV var borte (han hadde ikke betalt regninger) sa han at vi skulle få avslag på neste måneds husleie. Da jeg ringte han opp noen dager senere hevdet han at det hadde han IKKE sagt, og internett og tv var IKKE inkludert i følge leileavtale (eh, jo). Osv osv.

Han har også tatt opp ting han mener at VI har gjort med leiligheten (som var der fra før, har både bilder som jeg tok ved overtakelse + at jeg har fått tak i nummeret til noen som bodde der før for bevis)

Kort sagt er dette en skikkelig sleiping, og jeg ønsker å gjøre mitt for å ha alt på det rene ved utflytting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...