Gå til innhold

Fryser sånn hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok rutine blodprøver for en måned siden ettersom jeg tar kortison.Stoffskifteprøver ble også tatt,så jeg mistenker ikke at det er problemet.Har tatt temp nå som er rett over 37grader. Inne har jeg 22,3grader og likevel fryser jeg absolutt hele tiden. Lurer så fælt på hvorfor jeg har det sånn? Forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en frysepinne av natur, og kan fint finne på å fryse i 25 grader. En ting jeg har merket meg, er at hvis jeg er veldig sliten og/eller det er lenge siden jeg har spist, fryser jeg masse fordi jeg ikke har energi til å holde meg varm. På en annen side, kan jeg fort begynne å fryse etter å ha spist, da blodet da konsentrerer seg om de indre organer for å fordøye maten (hvertfall av det jeg har hørt). En annen ting er om du er tynn? Jeg er 169 vm høy og 50 kg, så det sier seg selv at jeg har ikke så mye fett i kroppen til å holde meg varm. Ofte om sommeren, hvis solen forsvinner bak en sky eller jeg sitter i skyggen, må jeg ta på meg en ekstra genser/jakke for ikke å fryse.

Skrevet

Jeg fryser også hele tiden og jeg er ikke spesielt tynn. ;)

Fryser også ekstra mye når jeg er sliten/trøtt, som Green Lady nevner.

Skrevet

Et lite tips: prøv å holde hode, hender og føtter varmt! Det kan hjelpe deg mye.

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Et lite tips om du fryser: prøv å hold deg varm :jepp:

:takke:

Skrevet

Prøver å gjøre føtter og hender varme med ullsokker osv,men er ofte kald der likevel. Har ikke noe særlig ekstra fett på kroppen,men det er jo mange som ikke fryser selv om de er tynne. Går i ull hele vinteren og ser ikke spesielt fresh ut.Får jo aldri pyntet meg fordi jeg alltid må gå med så masse klær...

Skrevet

Merkelig kjerringråd som av en eller annen grunn funker; knyt en ulltråd rundt ankelen og en rundt håndleddet. Aner ikke hvorfor, men det funker som faen på meg.

Te med honning eller kakao er også fint for å få opp coretempen litt, og ulltrøye hele vinteren.

Skrevet

Samme problem her :tristbla: Sitter for øyeblikket i sofaen med joggedress, ullsokker og det er ca 25 grader her inne. Hendene mine er kalde som pokker! Kan ikke akkurat dra frem vantene heller.. Er rett innenfor kategorien "normalvektig", så jeg bør da ha nok fett til å ikke skulle fryse så ekstremt? Folk fnyser, erter og nesten blir furtne på meg om sommeren eller om vi er i varmere strøk, og jeg må insistere for å få lov å ha på meg bukse, eller strikkejakke utenpå kjolen... Skjønner det ikke :S

Skrevet

Samme problem her :tristbla: Sitter for øyeblikket i sofaen med joggedress, ullsokker og det er ca 25 grader her inne. Hendene mine er kalde som pokker! Kan ikke akkurat dra frem vantene heller.. Er rett innenfor kategorien "normalvektig", så jeg bør da ha nok fett til å ikke skulle fryse så ekstremt? Folk fnyser, erter og nesten blir furtne på meg om sommeren eller om vi er i varmere strøk, og jeg må insistere for å få lov å ha på meg bukse, eller strikkejakke utenpå kjolen... Skjønner det ikke :S

Du har ihvertfall dårlig blodomløp, men om det er noe annet som tilsier at du skulle fryse så mye om sommeren vet jeg ikke.

Gjest scorpius
Skrevet

Jeg fryser også eksremt lett! Kjøpt meg en temperaturmåler på apoteket her om dagen, og hadde

en kroppstemperatur på 34 (det blir jo 35 da, siden man skal legge på en grad når man

tar tempen i munnen).

Men et tips til deg; kjøp deg varmeteppe! Kjempedeilig, synes iallfall jeg :)

Skrevet

Dårlig blodomløp. Prøv en time hos akupunktør, de kan hjelpe deg videre :)

Skrevet

Jeg er i en liknende situasjon. Sitter i 24-25 varmegrader og hutrer med to par sokker, ullstillongs og 2-3 gensere.

Siden jeg også er veldig trøtt og har dårlig appetitt, har jeg vært og tatt blodprøver for lavt stoffskifte. Ikke fått resultatene ennå, men kanskje det kan være et tips til noen av dere andre?

Skrevet

Gjør noe du blir skikkelig konsentrert av, da "glemmer" du at det er kaldt.

Varmeteppe er også et godt forslag.

Kjøp pyntelykter og ha stearinlys i dem, varmer godt.

Få igang blodomløpet i armer og ben.

Er helt motsatt, elsker kulde. Heller for kaldt enn for varmt. Er frostrøyk på soverommet mitt, men fryser egentlig ikke. :mrgreen:

Skrevet

Hvorfor i alle dager slenger folk ut påstander som at "du har hvertfall dårlig blodomløp"?!

Man kan være godt vaskularisert og ha bra sirkulasjon av blodet, men likevel fryse ofte og mye. Det kan være et symptom på ulike sykdommer, og det bør TS heller oppsøke lege for dersom denne "frossenheten" plager henne veldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...