AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #1 Skrevet 22. januar 2012 Noen som vet hva som skjer hvis foreldere ikke henter barnet sitt før stengetid i bar barnehagen? Med det mener jeg hva slags tiltak må barnehagen sette igang?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #2 Skrevet 22. januar 2012 Noen barnehager har bøter på ca. 200kr om de henter for sent. Dette gjelder helst ved gjentagelser, ikke hvis det skjer EN gang feks trafikkork osv. Men da må de RINGE å gi beskjed i det minste! 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #3 Skrevet 22. januar 2012 I barnehagen vår ringer de barnevernsvakta dersom barnet ikke er hentet til 17.30 (bhg. stenger 17) og de ikke har fått tak i foreldrene eller personene på "hvem skal vi ringe om vi ikke får tak i foreldrene"-listen. Dersom barnet blir hentet mellom 17.05 og 17.30, får man en advarsel. Etter tre, mister man plassen. 3
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2012 #4 Skrevet 23. januar 2012 Hvis vi opplever at barn blir hentet for seint en gang gjør vi ikke noe med det. Hvis det skjer flere ganger begynner vi å registrere hvor ofte det skjer, og ped.leder tar det opp med foreldrene. Fortsetter dette å skje vil foreldrene bli innkalt til samtale med styrer og mulig advarsel om oppsigelse av plass.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #5 Skrevet 24. januar 2012 Har hørt om barnehager der man må signere hver gang man henter for sent, det er et eget skjema i gangen. Dette for at barnehagen skal dokmumentere om det skjer ofte eller skjelden. Bøter er også helt vanlig.
Gabbs Skrevet 24. januar 2012 #6 Skrevet 24. januar 2012 At man skal betale bot sier jo seg selv, noen må jo jobbe ekstra og barnehagen taper penger på det. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #7 Skrevet 24. januar 2012 Hos oss skjer det ingenting om det skjer en gang og man ringer i god tid. Feks den eneste gangen det har skjedd oss på et år var den dagen det kom så mye snø i Oslo, og det var komplett kaos på veiene. Da ser de gjennom fingrene på det. Men skjer det flere ganger, uten "god grunn", så får vi bøter. Tror det er 200 kr per halvtime. Skjer det ofte så blir det samtaler og etterhvert mister vi plassen. Men da skal det skje oftere enn "en sjelden gang" da.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #8 Skrevet 24. januar 2012 I vår barnehage er det gebyr for å hente for sent, og det har ikke noe å si om det er første gang. Det er jo mange familier som skal hente hver dag - hvis alle kommer for sent en gang i halvåret, blir det ganske mange kroner i ekstra lønnsutgifter for barnehagen. Jeg vet ikke hva gebyret er på, for vi har aldri kommet for sent.
Papirfly Skrevet 24. januar 2012 #9 Skrevet 24. januar 2012 Her er de veldig strenge... 500 kr i bot ved for sen henting (selv om det er første gang). En gang rakk jeg ikke fram før klokken var nøyaktig 16:30 (siste frist) pga en buss som aldri kom, men de tok ikke telefonen da jeg prøvde å ringe, så jeg fikk ikke sagt i fra. 16:30 sto de ansatte sammen med barnet utenfor porten og kjeftet meg huden full for at jeg bare hadde ringt tre ganger og ikke femten. :frown:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå