Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er ikke SYKT plaget med rød hud i ansiktet, det er vel heller jeg som bare vil se bra ut.. Men jeg er lei av røde kinn og ugjevn farge, så er det noe man kan gjøre med dette? Gjerne noe som er mer eller mindre permanent?

Tok en tur til hudlaserklinikken i Sandnes for noen år siden, og det fungerte greit. Var dog alt for dyrt, og om jeg skal ta hele ansiktet kommer det sikkert til å koste 7-8000 kr. Det er mer enn jeg gidder, tror jeg. Ser på nettet at det finnes "hjemmelaser" mot rynker. Noen her som vet om det kanskje finnes noe sånt mot rød hud og?

Det er da ikke snakk om rosacea eller noe sånt, bare rødhet a la det man får etter en varm dusj eller joggetur.

Endret av larsjorgen
Videoannonse
Annonse
Gjest "gjest"
Skrevet

Du skaffer deg hudpleieprodukter for rødhet. Clinique, Biotherm, Estee Lauder og Shiseido (som er den jeg bruker selv og kan gå god for er bra) har.

• Liker 1
Skrevet

Må jeg bruke dette for all fremtid, eller gjør det noe med rødheten? Er ikke interessert i å dekke over rødheten, vil bli kvitt den.

Kan for øvrig nevne at legen tipset meg om en grønn krem som skulle dempe/oppheve(?) rødheten, men det eneste som skjedde var at jeg fant ut at jeg er allergisk mot kremen. Jeg har visst veldig sensitiv hud, gitt..

Skrevet

Jeg slet veldig med dette før, min anbefaling er matis! GOD hudpleieserie(i motsetning til clinique f.eks, som gjorde min hud myyyyye verre) og passer for supersensitiv hud. Rens, serum for sensitiv hud og krem er mine anbefalinger. I tillegg til å bruke en ansiktsmaske for sensitiv hud en gang i uken.

Det kan også hjelpe å bruke solfaktor ALLTID. Tips fra min hudpleier, er ikke rød lengre :)

grønne kremer osv er bare midlertidige løsninger for å dekke over problemet. Ville da anbefalt den fra TIKEI eller everyday minerals, de er gode ;) Men for min del dekker mineralfoundation over problemt uansett når jeg hadde det!

Ville uten tvil prøvd produkter før laser, det er kjempedyrt og ingen garanti for at det blir bra. Hjemmelaser er fryktelig dumt, ikke uten grunn at hudpleierene går på kurs før de kan bruke det i salong!

Lykke til :)

• Liker 1
Skrevet

Men ettersom huden min tåler så lite kan jeg vel heller aldri bli brun da? Er drita lei av å være nordmann-hvit. Hehe..

Skrevet

hehe, jeg ble heller aldri brun før! Nå tar jeg betakorten og bruker alltid solfaktor, hjelper veldig for meg ;) På vinteren bruker jeg decleor eller matis sin selvbruner som gjør deg gradvis brun! Bruker denne i ansiktet også, selv om det egentlig er fy fy ;) Elsker å ha farge, føler meg mye bedre da! Disse er også lette å finne din rette farge med, det blir ikke falskt eller overdrevent!

Skrevet

Du skaffer deg hudpleieprodukter for rødhet. Clinique, Biotherm, Estee Lauder og Shiseido (som er den jeg bruker selv og kan gå god for er bra) har.

Det du nevner er ikke hudpleiemerker, det er parfymeriprodukter. Det er det samme som søppel. Få anbefaling/test-kit på en hudpleiesalong og bestill resten på nett.

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Hva med å gå til en hudpleier og spørre om produkter der? Laser er da vel og greit, men er dyrt, så det er bedre å forebygge det med produkter enn å gå gjentatte ganger til laserbehandling hver gang huden blir verre. Du kan også gå til innkjøp av en base eller concealer med grønnfarge i seg, da det nøytraliserer rødfargen i huden =)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Det du nevner er ikke hudpleiemerker, det er parfymeriprodukter. Det er det samme som søppel. Få anbefaling/test-kit på en hudpleiesalong og bestill resten på nett.

Enkelte parfymerier selger decleor og matis i tillegg (koch?), så det er ikke alle som selger drittprodukter. Men det er allikevel bedre å gå til hudpleier (med mindre man har peiling), slik at man vet at man får skreddersydde produkter.

Men støtter det å betale for konsultasjon hos hudpleier, få prøver du kan teste, også bestille på nett om du er fornøyd =)

Gjest "gjest"
Skrevet

Vel, de virker i hvertfall.

Skrevet

Anbefaler deg virkelig til å ta en tur på f.eks Wah-Wah og få gjort en hudanalyse. Mye av rødheten kan komme av at du bruker feil produkter. Jeg gjorde dette i sommer, og nå er huden min jevnere, mattere og uten kløe eller røde områder.

Skrevet

Hmm jeg bruker ingen produkter... :P

Skrevet

Vel, de virker i hvertfall.

Jeg har ikke blitt mindre rød av noen av disse produktene. Ikke mer rød heller, men ikke mindre.

Skrevet

Kan det være du lider av et mildt tilfelle av rosacea? Siden vi ikke ser bilde av deg så er det jo helt umulig for oss å faktisk vite helt hva det er du beskriver, men jeg sier som jeg alltid gjør: Ta en tur til lege, få henvisning til hudlege om legen ikke kan hjelpe deg. Om legen din er inkompetent og udugelig og nekter å henvise til hudlege fordi problemet ikke er "alvorlig" nok, bestill time hos privat hudlege. Det er som regel her hjelpen ligger.

Gjest Swarovski
Skrevet

Hmm jeg bruker ingen produkter... :P

Selv om du ikke bruker "hudpleieprodukter", bruker du sikkert såpe, barberskum eller vann. Alle kan irritere huden din.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært veldig forsiktig med huden i ganske mange år, så jeg bruker ikke såpe i ansiktet. Hender en sjelden gang at jeg barberer meg med høvel og skum, for huden min tåler det dårlig - går dermed mye i maskin.

Trener en del, så blir vel en tur i dusjen kanskje et par ganger om dagen på det meste, men det er som regel bare én. Mulig shampoen, som jeg i grunnen ikke er så veldig nøye på, har innvirkning på huden. (Vil tro det..)

Har vel i grunnen ganske grei hud. Ikke fet, så godt som aldri kviser, lite store porer. ...og nå tar jeg meg sjøl i å føle meg innmari metro, for ikke å si gay, for jeg sitter her og snakker om huden min. Men skitt au - jeg legger merke til fin hud, tenner osv hos damer, så da antar jeg at det går andre veien og.. :fnise: Jeg er for the record verdens mest heterofile mann.

Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg har ikke blitt mindre rød av noen av disse produktene. Ikke mer rød heller, men ikke mindre.

Jeg har blitt mindre rød av hudpleiserien fra Shiseido.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...