Gå til innhold

Hvor starter enn planleggingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har snakket om å gifte oss til sommaren,vi har to datoer vi har sett litt på i slutten av juli..

Hvor starter vi???. Vi bur i en liten bygd så her er ikke rift om lokale eller kirke.

Vi har sett ut hvilket lokale vi skal ha, middagen har vi tenkt ut,jeg har funnet en kjole som jeg liker svært godt og det er alt..Jeg vet liksom ikke helt hvor jeg skal starte for alvor..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp et eller flere bryllupsblader og søk på "bryllup" på Google. Da har du masse ressurser.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes også det var helt umulig å skulle begynne planleggingen. Dere har jo allerede masse klart, så det første jeg ville gjort hadde vært å bestemme datoen, reservere lokale og informere de dere har tenkt å be om hvilken dato dere har valgt.

Skrevet

Gjesteliste og ca. budsjett tenker jeg bør komme tidlig...

Skrevet

Du har jo mye klart, så du trenger neppe en masse kataloger. :)

Jeg ville gjort i denne rekkefølgen:

- Bestem dato.

- Book lokale og kirke (og velg tidspunkt for vielse og middag).

- Skriv gjesteliste.

- Bestem/spør forlovere og evt brudesvenner/brudepiker

- Finn invitasjoner eller lag invitasjoner.

- Fotograf/frisør/blomsterbinder evt bestem hvem som skal ta bilder og hvordan sminke og hår skal fikses. Dette punktet kan du gjøre senere på et mindre sted, men noen tar feriestengt i fellesferien, spesielt på små steder, så greit å fikse tidlig. Synd om floristen har ferie den helgen, liksom. :)

- Så sendt invitasjoner (jeg ville forsøkt å fått de ut før mai, mest pga at jeg hadde folk med reisevei så de skulle få sjanse til å ta feriedager i kombinasjon).

- I og med bydgelokale: Satt meg med forlover og venner og planlagt pynting av lokalet. Bestilt det som evt trengs av duker/servietter. Mye kan bestilles pent på nett.

- Vurdere pynt til kirken/blomster til lokalet og hvorvidt man vil gjøre selv eller få florist til å fikse.

Etter at man vet hvem som kommer:

- Lage bordkart

- Lage bordKORT til bordkartet

- Finn ut hvordan du vil ha serviettene brettet (tåpelig, men vi pyntet salen selv og ble sittende i halvannen time og småkrangle kvelden før dagen.. om hvordan de skulle foldes. :fnise: )

- Finn ut hvor mange du trenger til å servere/stå i baren og lei/book de du trenger.

- Spør noen du stoler på om å ha ansvar for gavebordet og gaveboken.

- Bestem hva slags velkomstdrink du skal ha.

...så mange detaljer. Men det er gøy. Jeg likte å planlegge mesteparten selv og ikke bare velge meny fra et hotell/resutrant.

Lykke til!

Skrevet

Etter å ha satt datoen valgte vi lokalene. Det var i grunn alfa og omega, spesielt siden både vielse og fest fant sted på lokalene vi valgte.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Solstråla88
Skrevet

vi startet med budjsett, valgte ut noen datoer itilfelle den vi ville ha ikke var ledig, bestilte vielsen i kirken og fikk datoen vi ønsket oss, bestilte så lokale med kokk og servitører. Jeg kjøpte kjolen ikke lenge etterpå. Det viktigste er jo og få kirke og lokale på plass, spesielt om det er en spesiell dato dere ønsker. vi ville ha 23.06.12 og det fikk vi, med vielse kl.13.00. Synes dette er et flott tidspunkt og gifte seg på.

Skrevet

Vi begynte med å snakke om hvilken type bryllup vi ønsket, og hvor høyt vi skulle legge lista mtp standard og økonomi.

Fant noen steder vi kunne tenke oss, og begynte å sjekke priser.

Fra der rullet vel egentlig ballen av seg selv, og det dukker stadig opp nye spørsmål. :)

Lykke til!

Skrevet

Me har bare saavidt komt hakket lengre enn i planlegginga enn deg. Det aller foerste er datoen. uten den er det lite du kan gjere. Saa kan kyrkja bookast.

Saa ville eg satt opp eit budsjett, for det vil vere med paa aa bestemme lokale og andre ting. (det er her me er i prossessen no)

Save the date cards kan ein lage og sende saa snart ein har satt datoen. Eg holder paa aa planlegge stilen som bryllupet skal ha, saann at alt vill passe ilag.

Ellers kan ein kikke paa kjole, og finne musikk forslag naar ein vill. Viktig aa gjere sanne kjekke ting ogsaa=)

Kos deg med planlegginga. Det gjer iallefall eg!

Skrevet

Vi begynte med å skrive et førsteutkast til gjestelisten. Dermed får man en ide om budsjett, og hva slags lokaler man trenger. Deretter skal vi booke lokaler, catering, fotograf og andre ting som fort blir opptatt. Så kan jeg begynne med morsomme detaljer som trykksaker, blomster, antrekk osv. Det er også kjekt å kjøpe noen blader og søke litt på google, slik at du får en oversikt over når ting bør bookes og bestilles. :)

Skrevet

Her ble datoen bestemt lenge etter resten av planleggingen. Syntes det var bedre å bestemme antall gjester og type lokale først, i stedet for å binde seg opp med en spesiell dato.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...