AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #1 Skrevet 22. januar 2012 Hei! Jeg har lenge tenkt på å prøve å lage créme brûlée, og har nå bestemt meg for å prøve dette. Vet noen hvor man kan få kjøpt en slik brenner og ildfaste former for en billig penge?
LeaMichele Skrevet 22. januar 2012 #2 Skrevet 22. januar 2012 kitchn har dags marked tror jeg også har.
challenger Skrevet 22. januar 2012 #3 Skrevet 22. januar 2012 Har sett sånne former på Åhlens vet jeg:) Brenner, Clas Olson eller jernia kansje?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #4 Skrevet 22. januar 2012 Jeg fikk et sett i julegave og tror det er kjøpt på Europris. Ellers så jeg de har på Christiania Glasmagasin, husker ikke helt prisen, men tror ikke det var så veldig dyrt
NewYorkNewYork Skrevet 22. januar 2012 #5 Skrevet 22. januar 2012 Ildfaste former får du mange steder, f.eks. Traktøren... Husk å kjøpe slike lave slik at det blir et relativt tynt lag med crème brûlée slik at du får litt sukker på hver bit - da er den best! Når det gjelder brenner så mener jeg at det bare er bortkastet. Lag kremen og stek den i ovnen før du lager middagen. Når du skal servere desserten setter du på stekeovnen på 250 grader og med grillen på, strør et lag med sukker på hver porsjon og setter formene inn i ovnen så tett oppunder grillen som mulig. Og så holder du øye med formene slik at du får tatt dem ut med en gang sukkeret er ferdig smeltet og litt brunt. På denne måten blir crème brûléen også passe lun til du skal servere den.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #6 Skrevet 22. januar 2012 Ildfaste former får du mange steder, f.eks. Traktøren... Husk å kjøpe slike lave slik at det blir et relativt tynt lag med crème brûlée slik at du får litt sukker på hver bit - da er den best! Når det gjelder brenner så mener jeg at det bare er bortkastet. Lag kremen og stek den i ovnen før du lager middagen. Når du skal servere desserten setter du på stekeovnen på 250 grader og med grillen på, strør et lag med sukker på hver porsjon og setter formene inn i ovnen så tett oppunder grillen som mulig. Og så holder du øye med formene slik at du får tatt dem ut med en gang sukkeret er ferdig smeltet og litt brunt. På denne måten blir crème brûléen også passe lun til du skal servere den. Takk for tipset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå