AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #1 Skrevet 22. januar 2012 Har hørt om foreldre som dusjer barna i iskaldt vann som straff for diverse. Selvom ikke dette direkte er fysisk avstraffelse er jo prinsippet det samme da det er ubehaget som er ment å skulle få ungen til å gjenta adferden sin. Er dette barnemishandling?
Harlekin Skrevet 22. januar 2012 #4 Skrevet 22. januar 2012 Ja, det vil jeg absolutt si. Jeg synes det er fysisk avstraffelse, det er smertefullt for barnet. 4
Gjest BettyBoop Skrevet 22. januar 2012 #5 Skrevet 22. januar 2012 Har hørt om foreldre som dusjer barna i iskaldt vann som straff for diverse. Selvom ikke dette direkte er fysisk avstraffelse er jo prinsippet det samme da det er ubehaget som er ment å skulle få ungen til å gjenta adferden sin. Er dette barnemishandling? Ja så absolutt. 1
Fanta Exotic Skrevet 22. januar 2012 #6 Skrevet 22. januar 2012 Det var jo en sak på Dr. Phil for en stund med en mor som straffet barnet sitt med sterk saus og iskald dusj. Det er nok barnemishandling, ja.
Havbris Skrevet 22. januar 2012 #7 Skrevet 22. januar 2012 Ja, jeg synes det er barnemishandling. Dessuten har straff begrenset effekt. Bruk av aversive stimuli vil kunne ha en "her og nå effekt", men ikke nødvendigvis en effekt i fremtidige lignende situasjoner.
Gjest Bobler Skrevet 22. januar 2012 #8 Skrevet 22. januar 2012 Det var jo en sak på Dr. Phil for en stund med en mor som straffet barnet sitt med sterk saus og iskald dusj. Det er nok barnemishandling, ja. Ja, herregud fikk så vondt av den.. Ja, jeg syntes det er barnemisshandling. Var en mann her som ble dømt for mishandling på kjæresten da han bla. hadde tvunget henne i badekaret og spylt henne med iskaldt vann i 30 minutter.
Gjest Blondie65 Skrevet 22. januar 2012 #9 Skrevet 22. januar 2012 Er det virkelig noe å spørre om? Jeg som voksen person hadde ikke likt at uenigheter mellom meg og en annen voksen hadde blitt avgjort ved - knipsing på fingrene - klessing - lugging - ris på rompen - dusje i iskaldt vann Hvorfor skal det da være greit å gjøre dette mot et barn?
Gjest daggs Skrevet 22. januar 2012 #10 Skrevet 22. januar 2012 Her er det ikke plass for synsing. Det ER barnemishandling og det ER fysisk avstraffelse, og der er IKKE lov. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #11 Skrevet 22. januar 2012 Er det virkelig noe å spørre om? Jeg som voksen person hadde ikke likt at uenigheter mellom meg og en annen voksen hadde blitt - Her i verden så har folk av og til forskjellige meninger, og interessen min av denne tråden er ikke å finne ut om jeg selv syntes det er barnemishandling, men om hva alle andre syntes om dette.
loffen Skrevet 22. januar 2012 #12 Skrevet 22. januar 2012 (endret) Ja, det er barnemishandling!! . Endret 22. januar 2012 av loffen
felgen Skrevet 22. januar 2012 #15 Skrevet 22. januar 2012 Tja, for å sette det litt i perspektiv, så var iskalde bad en mye brukt metode av gestapo.. 1
Ulrikke Skrevet 22. januar 2012 #16 Skrevet 22. januar 2012 Ja, det synes jeg. Digresjon: en gang da snuppa mi var 2-3 år, så hadde alle i familien dusjet.... Mens hun fortsatt hadde såpe i hår og på kropp, var det tomt for varmtvann, og ungen hylte fordi vannet var blitt kaldt... Jeg valgte å fortsette i noen sekunder til, siden ungen var innsauset i såpe og sjampo, men det var IKKE med lett hjerte, selvom det var nødvendig for at hun ikke skulle gå rundt full av såpe.... Godt skylt ble det ikke altså, men bare sånn at skummet var borte... Så tok vi resten når vannet var varmt igjen... Men sånt gjør man ikke som straff, enkelt og greit....
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #17 Skrevet 22. januar 2012 Så godt å lese at så mange her inne også syntes at det er barnemishandling.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #18 Skrevet 23. januar 2012 Hva om et barn har tatt noen klær med ut i snøen for å leke med dem og glemmer dem igjen ute blir tvunget til å kle av seg på overkroppen og ta på seg den stivfrosne t-skjorten for å lære seg å ta vare på tingene sine?
Binta Ba Skrevet 23. januar 2012 #19 Skrevet 23. januar 2012 Hva om et barn har tatt noen klær med ut i snøen for å leke med dem og glemmer dem igjen ute blir tvunget til å kle av seg på overkroppen og ta på seg den stivfrosne t-skjorten for å lære seg å ta vare på tingene sine? Åh herregud..man gjør jo ungene syke når man holder på sånn! Barnemishandling? Ja.
Gjest *Røyskatt* Skrevet 23. januar 2012 #20 Skrevet 23. januar 2012 Hva om et barn har tatt noen klær med ut i snøen for å leke med dem og glemmer dem igjen ute blir tvunget til å kle av seg på overkroppen og ta på seg den stivfrosne t-skjorten for å lære seg å ta vare på tingene sine? Igjen.. uten tvil. Hvorfor spør du om dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå