Gå til innhold

lærere er ikke mennesker

Anbefalte innlegg

Gjest SummerJudith
Skrevet

er det bare jeg som føler det? jeg tenker at lærere ikke er som andre mennesker. jeg syns det er rart å tenke på at de har et vanlig liv som alle andre.. jeg tenker lærere bare er lærere og iikke noe mer :L

jeg så blir overaska hver gang de snakker om sitt vanlige liv x)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

(...) jeg tenker at lærere ikke er som andre mennesker. (...)

Det å ikke være menneske, og å ikke være som andre mennesker, er vel to ulike ting?

----

Jeg skal bli lærer, og håper virkelig at jeg beholder min menneskelighet...eller hva jeg skal kalle det :fnise: Men som lærer har man en travel jobb, og dette kan jo fort gå utover fritiden. Heldigvis skal jeg bli lærer på barneskolen, og slipper dermed massevis av prøveretting og karaktersetting!!

Skrevet

Jeg kjenner en del lektorer, som jeg traff da jeg studerte. Helt vanlige mennesker!

• Liker 2
Skrevet

Det er en fordel med å være lærer da, vi blir aldri eldre! Det oppdaget jeg når jeg jobbet på den gamle ungdomsskolen min, og oppdaget at de eldgamle lærerene jeg selv hadde når jeg gikk der, ikke var gamle i det hele tatt!:nigo:

• Liker 12
Gjest SummerJudith
Skrevet

*Host*

jeg ble veldig overska litt sånn: O________________o

Skrevet

Det er helt vanlig blant barn å ikke forstå at læreren ikke bare er lærer. Jeg husker da jeg jobbet som lærer og møtte noen av elevene på gata eller i butikken - de ble helt satt ut og sto bare og måpte og glodde.

• Liker 5
Skrevet

Det å ikke være menneske, og å ikke være som andre mennesker, er vel to ulike ting?

----

Jeg skal bli lærer, og håper virkelig at jeg beholder min menneskelighet...eller hva jeg skal kalle det :fnise: Men som lærer har man en travel jobb, og dette kan jo fort gå utover fritiden. Heldigvis skal jeg bli lærer på barneskolen, og slipper dermed massevis av prøveretting og karaktersetting!!

Jeg kan love deg at det er mye arbeid på barneskolen også.

Gjest Glenfarclas
Skrevet (endret)

Det samme tenker jeg om elever. Blir helt satt ut hver gang jeg er ute på byen en lørdagskveld og finner en elev på dansegulvet, i baren eller i kebabkø.

(Neida, det blir jeg ikke! Regner med at folk ønsker å kose seg på fritida. :danse: )

Endret av Glenfarclas
Skrevet

Nei, de er ikke mennesker. De fleste av dem er aliens! :skratte:

Bare se på Men In Black, små grønne menn som kjører rundt i menneskeliknende roboter. Som ønsker å dumme ned den menneskelige befolkningen til nye lavmål slik at planeten blir lett å invadere!

Skrevet

Jeg syns det er helt vanvittig å tenke slik om noen i det hele tatt, på grunn av yrket deres. Greit om små barn tenker slik, men vanvittig om voksne gjør det. Alle mennesker er mennesker, uavhengig av hvilket yrke de har.

• Liker 5
Gjest Survival
Skrevet

Jeg syns det er helt vanvittig å tenke slik om noen i det hele tatt, på grunn av yrket deres. Greit om små barn tenker slik, men vanvittig om voksne gjør det. Alle mennesker er mennesker, uavhengig av hvilket yrke de har.

Veldig enig! Når man ikke kan se på lærere og muslimer som mennesker, da mangler man noe. Klarer ikke sette fingeren på hva.

• Liker 2
Skrevet

Det er barn det er snakk om her, da.

Gjest Wilhelmine
Skrevet

Kanskje jeg bare var heldig, men jeg har hele tiden sett på lærere som mennesker akkurat som foreldrene mine. På barneskolen var vi hjemme hos lærer på grøtfest, og hun snakket endel om sitt privatliv, siden hun hadde adoptert et barn (så når vi hadde om Asia var det naturlig at hun fortalte om dette).

Så jeg har igrunn tenkt at de er mennesker som alle andre hele livet :) Selvsagt er de det - jeg beundrer dem for jobben de gjør, jeg hadde blitt gal :fnise:

Skrevet

Rolig nå barn, eller så blir det nedsatt orden og oppførsel på dere alle sammen.

• Liker 7
Skrevet

Jeg har alltid sett på lærere som mennesker. Men selvsagt, når man nvar vant til at læreren alltid var på skolen, så fikk man liksom litt sjokk da man så dem i køen på matbutikken. Det husker jeg godt :fnise:

Skrevet

Aiaiai, før foreldrene mine pensjonerte seg, var de begge lærere... Da er jo ikke jeg menneske heller? :vetikke:

• Liker 3
Skrevet

Jeg kan love deg at det er mye arbeid på barneskolen også.

Jada, det er jeg klar over :) Særlig de første årene kommer det til å være mye, før jeg har kommet inn i rutiner. Satser likevel på å være et menneske :filer:

Skrevet

Datter av to lærere - normale, velfungerende mennesker begge to :)

• Liker 1
Skrevet

jeg syns det er rart å tenke på at de har et vanlig liv som alle andre.. jeg tenker lærere bare er lærere og iikke noe mer :L

jeg så blir overaska hver gang de snakker om sitt vanlige liv x)

En venninne av meg jobbet i en barnehage og det var så søtt å f.eks. være med henne på butikken og se henne møte noen av barna hun jobba med, for de var alltid så sjokkerte over å se henne noe annet sted enn i barnehagen. De trodde hun bodde der og aldri gikk derifra, hehe :)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...