AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #1 Skrevet 22. januar 2012 Hvor ville dere reist med et barn på 1,5 år? Hvor er det desidert best å reise for barnets del, hvis foreldrene er helt fleksible og har ingen spesielle ønsker utenom at de vil reise bort? Det er snakk om sommerferie, varighet kan være fra 1-3 uker. Biltur, flytur, leigebil, båt, er åpent for alt. Tar imot alle forslag med takk (Skandinaviaferie står ikke helt øverst på listen, men det er jo en mulighet.)
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #3 Skrevet 22. januar 2012 Chartertur på hotell som er tilrettelagt for barn er kanskje et av de beste alternativene?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #4 Skrevet 22. januar 2012 Tips til spesifikke steder, evt hoteller? Gjerne egne erfaringer TS
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #5 Skrevet 22. januar 2012 StarTour og Ving har store, moderne hotellanlegg som er skreddersydd for familier med barn. Du kan lese mer om disse hotellene her og her. Fordelen med disse hotellene er at de alle har høy standard og fin beliggenhet ved stranden. Det er aktiviteter for barn i alle aldre på dagtid og show på kveldstid med skandinavisk personale hver dag. Ulempen er kanskje at prisen er litt stiv, iallefall om dere drar midt i fellesferien. Det er ganske fullt på hotellene i den perioden også. Man sparer mye penger om man reiser i mai/juni og sent i august f.eks, da er det bittelitt roligere der i tillegg Har vært på flere av disse hotellene selv opp gjennom årene. Min favoritt blant disse hotellene må være Sunwing Resort Makrigialos på Kreta. Spør gjerne hvis du lurer på noe!
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #6 Skrevet 23. januar 2012 Cruise! Vi var på cruise i middelhavet i fjord, men en frøken på 1,5 år. Og både hun og vi stortrivdes! Det er barnebasseng, og lekerom. Masse og se på og steder å "løpe" Samtidig som det er kort vei til lugaren hvis ungen slår seg helt vrang... Vi investerte i balkonglugar, så vi satt der med en drink om kvelden etter at ungen hadde lagt seg. Det er også mat/drikke og frukt tiljengelig hele tiden. Skal på nytt cruise til høsten:) 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #7 Skrevet 24. januar 2012 Vi hadde en meget vellykket bilferie nedover i Europa da vesla var ca ett år. Startet med Kielferja, hvor vi slappet godt av, spiste og det var mye spennende for snuppa å se på. Tenkte at vi måtte minimere bilkjøringen litt (mest for hennes del). Så kjørte vi litt på lykke og fromme, alt etter hvor lenge hun godtok å sitte i bilen. Suste avgårde på motorveier når hun sov, og stoppet og så oss om i bittesmå og (for oss) helt ukjente byer i Tyskland og Nederland. Overnattet på billige hoteller når vi fant det for godt, eller vi kjørte forbi et sted som så spennende ut. Var noen netter i Amsterdam (fantastisk å få med seg parklivet i Amsterdam med konserter og utendørs teater etc på et pledd med snuppa som krabbet rundt), kom oss ned til Brussel og Brugge i Belgia. Nå er ikke vi typiske strandpersoner (og snuppa var litt for lita til å ha ordentlig glede av det, hun kunne ikke gå ennå), men ellers er det mange badeplasser langs kysten av Nederland og Belgia. Det skal sies at vi var veldig heldige med været, sol hver dag. 1
Vibi Skrevet 24. januar 2012 #8 Skrevet 24. januar 2012 (endret) Vi var på ferie to ganger med vår gutt før han fylte to. Den første gangen var vi I Kroatia (Dubrovnik), da han var ett. Bodde på et hotell med helpensjon. Det var OK å ha maten i umiddelbar nærhet med en liten tass som skulle legge seg klokka sju. Vi hadde bestilt rom med balkong, og den kom godt med etter at han hadde lagt seg om kvelden. Han ble lagt i vogna noen ganger, slik at vi kunne være litt lenger ute, men det fungerte ikke like bra hver gang. Og gutten vår har vært litt avhengig av nok søvn siden han var veldig liten, så det var ikke noen god ide å holde han lenge oppe om kvelden. Andre turen gikk til Dubai da han var halvannet. Denne gangen hadde vi leid egen leilighet, og det var en million ganger bedre. Jeg anbefaler det på det varmeste til alle som reiser med småbarn - det er så utrolig greit å kunne lage litt mat inne i leiligheten, samtidig som man har god plass å være på etter at ungen har lagt seg for kvelden. Dubai var forøvrig et flott reisemål med småbarn - vi reiste i februar, og da var det passe klima - ikke for varmt. Leiligheten var del av et kompleks med privat strand og bassengområde, og var veldig fin. Til våren går turen til Tyrkia, med to barn som da vil være ett og tre. Denne gangen har vi leid en villa med privat basseng, som tilhører et stort hotellkompleks med svære bassengområder med sklier, solstoler og barnebasseng. Elers skal det være masse restauranter, barer, treningssenter, spa osv tilgjengelig for oss som leier leiligheter/villaer også. ser bra ut. Det ligger litt på utsiden av Alanya. I begynnelsen av sommerferien reiser vi med familien min til Malta, og har da leid et stort hus, også med privat basseng. Føler meg ganske trygg på at det blir en bra ferie også. Planlegger å ha leiebil, slik at vi kan kjøre litt rundt og se også. Jeg tror unger generelt trives overalt hvor det er vann - mine gjør ihvertfall det. Kroatia var et nydelig land som jeg gjerne vil tilbake til, men for små barn er det kanskje ikke det mest egnede stedet - ihvertfall ikke strendene som består av klipper istedet for sand. Så sandstrand, basseng og leilighet er oppskriften hos oss. Endret 24. januar 2012 av Vibi
Silfen Skrevet 24. januar 2012 #9 Skrevet 24. januar 2012 Jeg syns badeferie med små barn er grusomt. Sikkert fordi mine har vært spinnville i forhold til vann og ikke eid grenser, slik at avslapning i nærheten av det fuktige element har vært grusomt. Beste ferien med toåring var London. Masse å gjøre, masse å se. London zoo, akvariet, Diana memorial playground, utendørs dukketeater etc etc. I tillegg har man Legoland i grei nærhet, halvannen til to timer utenfor London. Det er en fantastisk by å reise til med barn. Noe kronglete med vogn, men det løses med en liten trille som er lett å bære og/eller mei tai eller lignende. 1
Trollmamma Skrevet 1. februar 2012 #10 Skrevet 1. februar 2012 Om dere velger "syden", så vær obs på varmen. Litt kjedelig å få ferien "ødelagt" fordi barnet ikke tåler varmen... Jeg har reist til syd-Europa hvert år siden barna var født, og har hatt gode opplevelser, men varmen kan være utmattende for små barn. Jeg ville leid en hytte eller leilighet på fjellet, hatt ungen i bæremeis og gått lange turer. Der er det fritt å løpe når man orker og hvile når man orker. Og så finnes det jo høyfjellshotell med masse luksus også, om man vil unne seg litt ekstra. 1
effy Skrevet 5. februar 2012 #11 Skrevet 5. februar 2012 Jeg har vært i mange land, men etter jeg fikk barn har jeg blitt veldig glad i Spania. Grunnen til det er at det er renere og ikke så varmt som f.eks. Hellas. Vi reiste til Spania med poden da han var 8 mnd, 11 mnd og 2 år.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #12 Skrevet 5. februar 2012 Har vært på flere av disse hotellene selv opp gjennom årene. Min favoritt blant disse hotellene må være Sunwing Resort Makrigialos på Kreta. Der har vi også vært. Likte både hotellet, strendene og landsbyen veldig godt. Men det kan nok bli varmt der i juli/august. Vi var der en gang i mai og en gang i juni. I slutten av juni begynte det å bli ubehagelig varmt (32-33 grader). Var der 2 uker begge gangene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå