Gå til innhold

Hvordan informere om at vi ikke ønsker taler og sanger i bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker ikke tale og sanger i bryllupet vårt.

Jeg er ikke oppvokst med tale/sang til anledninger, og føler ikke det blir greit å ha det nå heller.

"Mine" er ikke sånne som skriver sang og reiser seg og holder nilange taler og lager sanger, så da blir det bare kleint hvis noen gjør og andre ikke gjør.

Hvordan opplyse om dette, uten at det noen skal bli fornærmet på et eller annet sett?

Tips? :sukk:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du at det kommer til å bli det kjedeligste bryllupet ever? Jeg har vært i konfirmasjon hvor det ikke var taler og sang, og det var kleint, det. Masse pinlig taushet...

Skjønner godt at dere ikke vil ha sanger, for det er dølt. Men hvis noen har lyst til å reise seg og si noen velvagte ord til dere, hvorfor skulle de ikke få gjøre det? Det spiller da ingen rolle om ikke begge sider av familien er like aktive? Jeg kommer heller ikke fra noen familie av talere, men det har jeg aldri tenkt over som noe problem i sånne sammenhenger i det hele tatt.

• Liker 7
Skrevet

Vi skal heller ikke ha taler eller sanger og det har vi sagt til de av familie og venner som kanskje skulle finne på å gjøre noe slikt. Noen ble litt småfornærma, men ingeting ikke en fri bar kan fikse;)

• Liker 1
Skrevet

Vet du at det kommer til å bli det kjedeligste bryllupet ever? Jeg har vært i konfirmasjon hvor det ikke var taler og sang, og det var kleint, det. Masse pinlig taushet...

Skjønner godt at dere ikke vil ha sanger, for det er dølt. Men hvis noen har lyst til å reise seg og si noen velvagte ord til dere, hvorfor skulle de ikke få gjøre det? Det spiller da ingen rolle om ikke begge sider av familien er like aktive? Jeg kommer heller ikke fra noen familie av talere, men det har jeg aldri tenkt over som noe problem i sånne sammenhenger i det hele tatt.

Vi har masse annet program som photostory, film, ouiz, "adjetivhistorie" mm. så det er ikke slik at alle skal sitte stumme å se på hverandre. Jeg synes det blir kleint hvis noen sier mye, og andre ikke sier en ting. Kan ikke påstå at jeg er noen taler selv. Min samboer og begge hans foreldre er lærer, så de har talegavene i orden... Jeg er mer av den tause delen av Norges befolkning og det er også mine.

• Liker 2
Skrevet

Vi skal heller ikke ha taler eller sanger og det har vi sagt til de av familie og venner som kanskje skulle finne på å gjøre noe slikt. Noen ble litt småfornærma, men ingeting ikke en fri bar kan fikse;)

Vi får håpe ingen tar seg nær... Vurderer å skrive det i invitasjonen.

• Liker 1
Skrevet

Vi får håpe ingen tar seg nær... Vurderer å skrive det i invitasjonen.

Det gjør jeg og. Og jeg tviler strekt på at det blir kjedeligt. Jeg har vert i flere bryllup og konfirmasjoner hvor det ikke har vert taler og jeg har ikke funnet en eneste av dem kjedelig. Meninga er jo at man skal snakke med andre og ha det gøy^_^

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i all verden skal dere ikke ha taler? Det er vanlig skikk og bruk i bryllup å ha velkomsttale, takk for maten-tale og brudgommens tale til bruden, minimum. Bryllup helt uten taler høres helt merkelig ut. "Nei, nei! Ingen får lov til å si noe!!" :kjefte:

• Liker 5
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg ønsker ikke tale og sanger i bryllupet vårt.

Jeg er ikke oppvokst med tale/sang til anledninger, og føler ikke det blir greit å ha det nå heller.

"Mine" er ikke sånne som skriver sang og reiser seg og holder nilange taler og lager sanger, så da blir det bare kleint hvis noen gjør og andre ikke gjør.

Hvordan opplyse om dette, uten at det noen skal bli fornærmet på et eller annet sett?

Tips? :sukk:

hmm vet ikke, går det ikke an å skrive det i invitasjonen?

• Liker 1
Skrevet

Vi har masse annet program som photostory, film, ouiz, "adjetivhistorie" mm. så det er ikke slik at alle skal sitte stumme å se på hverandre. Jeg synes det blir kleint hvis noen sier mye, og andre ikke sier en ting. Kan ikke påstå at jeg er noen taler selv. Min samboer og begge hans foreldre er lærer, så de har talegavene i orden... Jeg er mer av den tause delen av Norges befolkning og det er også mine.

Jeg tar heller noen sanger og taler fremfor "program" any day - DET er kleint, det.

• Liker 5
Skrevet

Jeg tar heller noen sanger og taler fremfor "program" any day - DET er kleint, det.

Helt enig. Når brudeparet lager film eller powerpoint-presentasjon om seg selv, da rødmer jeg.

• Liker 7
Skrevet

Helt enig. Når brudeparet lager film eller powerpoint-presentasjon om seg selv, da rødmer jeg.

Dagen skal jo først og fremst handle om oss. Synes det kan være fint å vise nærmeste familie en "bildekavalkade" av de 5 årene vi har hatt sammen. Om de liker det, rødmer av det, eller hva de gjør, bryr meg ikke så mye.

Fikk tips fra en kollega som hadde vært i et lite bryllup der de hadde hatt quiz f.eks. og hun sa det var moro og de fikk vite ting om brudeparet som de ikke visste om fra før... :lur:

• Liker 1
Skrevet

Herlighet, er det virkelig vits i å diskutere hva som er kleint eller vanlig i et bryllup?

Dette er TS sitt bryllup, og hvis hun og mannen ikke ønsker tale, så er det vel dems sak? Hun ønsker tips til hvordan hun kan formulere dette uten å fornerme noen, ikke hva dere mener om å ikke ha taler.

TS: Hva med å skrive det på invitasjonen? F.eks; " Vi ønsker hverken taler eller sang i bryllupet, men til gjengjeld får dere oppleve quiz, film og andre morsomheter!"

• Liker 4
Skrevet

Enig med deg TS. Jeg hater alt av taler og sanger osv. Synes det er flaut/kleint.. Og det er vel grunnen til at jeg vil ha et lite privat bryllup i utlandet den dagen jeg skal gifte meg!

• Liker 3
Skrevet

er ikke adjektivhistorie litt mere barne bursdag enn bryllup?

• Liker 8
Skrevet (endret)

Jeg så en sånn bilde kavalkade en gang, synes det var koselig jeg:)

....men det var i en konfirmasjon riktignok.... :sjenert:

Endret av bobbi
Skrevet

Jeg synes bildekavalkade, quiz osv hører hjemme på utdrikningslag - ikke under bryllupsmiddagen :sjenert:

Dog synes jeg også det er helt greit å hoppe over taler og i hvert fall sanger! Jeg har vært i bryllup og maaange konfirmasjoner uten, og det har da ikke vært kjedelig??? Man prater da sammen? :klø:

• Liker 3
Gjest badeand1
Skrevet

Barnebursdag med andre ord.

• Liker 3
Skrevet

opplys om det i invitasjonen, like greit det :) hva gjestene mener om det får de holde for seg selv ;) det er DERES bryllup, ikke gjestene sitt. Så gjør det som er naturlig for dere, ikke hva andre mener :)

• Liker 1
Skrevet

Synes det er litt slemt å rakke ned på TS sine valg. Hun kunne ha sagt "Vi skal ha annen underholdning" og latt det bli med det. Hun spør om hvordan å informere om at det vanlige skal kuttes ut - ikke for å bli påminnet om hva som er tradisjon og hva folk synes det er kleint. Hadde hun lurt på det så hadde hun sikkert kalt tråden "Blir dette kleint?" og listet opp hva som skulle skje.

Jeg ville skrevet det på en evt liten bryllupsside med annen info om taxi, adresse for dagen etc også lagt linken til i invitasjonen.

• Liker 3
Skrevet

Invitasjonen blir slik:

? & ?

HAR GLEDEN AV Å INVITERE

???

TIL BRYLLUPSFEIRING

FREDAG 20. APRIL 2012

KL. 16.00 PÅ ???

ANTREKK: PENT

SELSKAPET BLIR UFORMELT UTEN TALE OG SANG

S.U. INNEN 15. MARS.

HJERTELIG VELKOMMEN!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...