Gå til innhold

Beskriv den typiske lærerstudent og lærer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

De vil redde verden, men evner ikke å gjøre noe med problemer rett foran dem i klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lektorene er mye viktigere enn adjunktene, og passer på å påpeke sin utdannelsesbakgrunn så ofte de kan.

Øh.. lektorene har da bare 1 år lengre utdanning enn adjunktene, så synes ikke det er så mye å skryte av..

Og karakterer: Hvem bryr seg om det er 4 eller 5 fra vgs, det spiller da virkelig ingen rolle.

.. eller A-studenten? Det handler da overhode ikke om hvor godt vedkommende kan teorien, men hvor godt man evner å formidle det vel?

Endret av LilleSnupp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WendyClear

Øh.. lektorene har da bare 1 år lengre utdanning enn adjunktene, så synes ikke det er så mye å skryte av..

.. eller A-studenten? Det handler da overhode ikke om hvor godt vedkommende kan teorien, men hvor godt man evner å formidle det vel?

På eksamen handler det jo om å formidle teorien, så en A-student vil jo vise gode evner i dette.

Jeg synes lærerstudenter flest har en sånn holdning: "det er ikke faglig dyktighet som teller, men medmenneskelighet, varme, høy stressterskel etc. etc. etc."

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med å formidle teori du ikke behersker ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det året er jo ikke hva som helst, det er en masteroppgave på ca hundre sider - ellers kan man ikke kalle seg lektor (men adjunkt med opprykk).

Grovt regnet 90% av det jeg sitter igjen med av varige og overførbare ferdigheter etter lektorutdannelsen er jo nettopp ting jeg har plukket opp i arbeidet med masteren. Resten er mer fordypning i ulike kunnskapsområder og kortere oppgaver, heller enn å virkelig gjøre et solid stykke arbeid man vokser på som menneske.

Ikke at det man gjør før masteren ikke er viktig og bra, for det er det jo, men jeg mener helt seriøst at jeg ikke hadde fungert halvparten så bra i jobben min uten å ha den masteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nenya82

Når jeg gikk på skolen så var en typisk lærer:

-Kjedelig,praktisk eller bare ukledelig kledd.De mannlige lærerene gikk med de samme klærne i dagevis.

-De hadde alltid kaffeånde.

-Var litt bedrevitere eller så skulle de være veldig forståelsesfulle.

-Likte alltid Beatles,og nåde deg om du sa noe negativt om dem.

-Gymlærerene var ofte unge,strenge og lite forståelsesfulle.

-Religionslæreren var alltid en streng sur dame som ikke tålte en spøk.

-Musikklærerene var ganske laidback.

-Matte og naturfaglærerene var litt stive og litt smånerdete menn som kanskje var litt rare med merkelig humor.

-Vikarlærerene var ofte laidback,kule,morsomme og lot oss gjerne gjøre som vi ville.

Endret av Nenya82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

studerer til å bli lærer i kunst og håndverk, og vi i klassen har kommet frem til at vi alle må ha den karakteristiske kunst og håndverk-lærer kles-stilen... knæsje farger, uvanlige snitt, gjerne klær man har sydd selv, eller som andre har sydd. stripete/prikkete strømper og fargerike sko. ALDRI joggesko :o

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skal bli norsklærer.

Min drøm er å bli læreren som:

-Går i langt skjørt

-Tennissokker trekt godt opp til knæra

-Silkebluse

-Rumpetaske med et par ekstra kritt på lager

-Musegrått hår

-Deilig kaffemarinert ånde, gjerne med en eim av brunost

-IBSENFANATIKER <3 Jeg skal få alle elevene mine til å tilbe de fem store

-Jeg skal kjøre samme undervisningsopplegg i alle mine år som lærer. (Da må jeg jo bli god) :)

-Jeg skal tro at jeg er kjempemorsom

-Jeg skal være entusiastisk

-Jeg skal være den læreren barnet ditt får, barnebarnet ditt får og ikke minst oldebarnet. Altså= jeg skal være en gjenganger

-Jeg skal være den berykta læreren i bygda eller i byen.

FOR EN DRØM <3

LOL: for en tråd.......

Godt vi lever i 2012, go lærerstaben sakte men sikkert blir byttet ut av nyinspirerte, unge lærere som er GIRA PÅ Å DREPE ALLE MYTER OG FORDOMMER.

Fred ut, Hamsun er gud :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Glemte det viktigste av alt:

Jeg skal være den læreren som sikrer barnet ditt en framtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...