AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #1 Skrevet 22. januar 2012 Beskriv den typiske lærerstudenten. Beskriv den typiske læreren. Hvilke generaliseringer er ute og går?
Gjest WendyClear Skrevet 22. januar 2012 #5 Skrevet 22. januar 2012 - Midt på treet eller under når det kommer til faglig kunnskap. - Lærerstudentene vil bare bestå i alle fag for å få en trygg jobb, ikke noe karakterjag. - Bedreviter tendenser (lærere hadde jo høy status på 1700-tallet, men ikke idag...) - Streber etter å gi et inntrykk av at en er venstreradikal og helt fordomsfri. 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #6 Skrevet 7. mai 2012 - Midt på treet eller under når det kommer til faglig kunnskap. - Lærerstudentene vil bare bestå i alle fag for å få en trygg jobb, ikke noe karakterjag. - Bedreviter tendenser (lærere hadde jo høy status på 1700-tallet, men ikke idag...) - Streber etter å gi et inntrykk av at en er venstreradikal og helt fordomsfri. Bitterf. som ikke kom inn på lærerstudiet? Neida, men tok den der litt personlig. Skal begynne på lektorstudiet nå til høsten og føler jeg er over middels god i de fagene jeg ønsker å undervise i pluss at jeg alltid har vært et lite skolelys som ønsker å ha høyest mulig karakterer. 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #7 Skrevet 7. mai 2012 Som i så mange andre yrker, er læreryrket også beskjeftiget med oppegående og mindre oppegående personer... Noen streber etter de beste karakterene og får de, mens andre tenker 4.0 er god som gull! 3
Zerox Skrevet 8. mai 2012 #8 Skrevet 8. mai 2012 Som i så mange andre yrker, er læreryrket også beskjeftiget med oppegående og mindre oppegående personer... Noen streber etter de beste karakterene og får de, mens andre tenker 4.0 er god som gull! Jeg har et generelt godt inntrykk av det faglige nivaaet til de laererne jeg selv har hadde. De var ca. 1935-1960 aarganger, med en hovedvekt paa de senere aargangene av perioden. Det faglige nivaaet var relativt bra og de kunne laere fra seg. Jeg har imidlertid faatt inntrykk av at laererstudiet i dag, blant mange, blir sett paa som en noedloesning hvis man ikke kommer inn noe annnet sted. Dette er ikke et godt tegn.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #9 Skrevet 8. mai 2012 - Midt på treet eller under når det kommer til faglig kunnskap. - Lærerstudentene vil bare bestå i alle fag for å få en trygg jobb, ikke noe karakterjag. - Bedreviter tendenser (lærere hadde jo høy status på 1700-tallet, men ikke idag...) - Streber etter å gi et inntrykk av at en er venstreradikal og helt fordomsfri. Oi. Jeg er lektorstudent og kjenner meg ikke akkurat igjen. Jeg har et snitt på nærmere fem enn seks fra videregående, laveste karakter er fire. Jeg jobber for å få gode karakterer på universitetet og har i dag et snitt på nærmere B enn C. Jeg kan ikke si noe om hvordan andre oppfatter meg, men jeg prøver ikke å være noen bedreviter. I tillegg er jeg åpen om at jeg stemmer Høyre, og har vel like mange eller få fordommer som alle andre.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #10 Skrevet 8. mai 2012 Oi. Jeg er lektorstudent og kjenner meg ikke akkurat igjen. Jeg er lektor og kjenner meg heller ikke igjen. Kjenner ikke igjen en eneste kollega heller, det faglige nivået er ganske høyt. Og bra er det, ellers hadde jeg ikke trivdes noe særlig. Jeg MÅ ha gløgge folk rundt meg. Jeg har nok ikke det "stagnerings-genet" i meg som folk mener at lærere har? Vet folk utenfor bransjen forresten forskjell på en lektor og en allmennlærer? 2
HedvigR Skrevet 9. mai 2012 #11 Skrevet 9. mai 2012 Kom med noe morsomt da Dette kan jo bli en morsom tråd for oss lærerstudenter
Chloe- Skrevet 10. mai 2012 #12 Skrevet 10. mai 2012 Kongsvik Ungdomsskole (TV Norge) dekker spekteret av stereotypiske lærere i mine øyne. Hoho. Hvertfall superpedagogen, hun som alltid sykemelder seg, og han skuespilleren som spiller en kjekk, ung, likandes lærer.
Gjest Bond Skrevet 10. mai 2012 #13 Skrevet 10. mai 2012 (og nå kan dere alle bli provosert, vær så god) :gjeiper:
Gjest WendyClear Skrevet 11. mai 2012 #14 Skrevet 11. mai 2012 Bitterf. som ikke kom inn på lærerstudiet? Neida, men tok den der litt personlig. Skal begynne på lektorstudiet nå til høsten og føler jeg er over middels god i de fagene jeg ønsker å undervise i pluss at jeg alltid har vært et lite skolelys som ønsker å ha høyest mulig karakterer. Jeg har faktisk gått på lærerstudiet selv, så er ikke bitter nei Begynte heller på universitetet for litt tyngre teori. Jeg siktet forøvrig til grunnskolelærere og grunnskolelærerstudenter, kjenner ingen lektorstudenter men vil tro det faglige nivået er høyere hos dem. Jeg er skolelys selv, men passet ikke inn blant mine medstudenter på høyskolen. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #15 Skrevet 11. mai 2012 Jeg startet på allmennlærerutdanningen og hoppet over til lektor etter ett år. Den største forskjellen jeg merket var at lektorene følte de var bedre enn allmennlærerne 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #16 Skrevet 11. mai 2012 Jeg startet på allmennlærerutdanningen og hoppet over til lektor etter ett år. Den største forskjellen jeg merket var at lektorene følte de var bedre enn allmennlærerne 1
Invicta Skrevet 11. mai 2012 #17 Skrevet 11. mai 2012 De kvinnelige lærerne går ofte i trange/utfordrende klær og har masse sminke. Mennene stemmer sv, bruker briller, myke bukser og er av samme typen som alltid skulle spille sjakk på Garage i Bergen mens vi andre rava rundt og drakk øl. ELLER så er de gymlærere og er brautende og bråkjekke. De eldre lærerne er strenge og vet alt best, hvis de ikke er fullstendig utbrente og bare viser film mens de teller ned til pensjonisttilværelsen. Lektorene er mye viktigere enn adjunktene, og passer på å påpeke sin utdannelsesbakgrunn så ofte de kan. Og karakterer: Hvem bryr seg om det er 4 eller 5 fra vgs, det spiller da virkelig ingen rolle. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #18 Skrevet 11. mai 2012 Bitterf. som ikke kom inn på lærerstudiet? Neida, men tok den der litt personlig. Skal begynne på lektorstudiet nå til høsten og føler jeg er over middels god i de fagene jeg ønsker å undervise i pluss at jeg alltid har vært et lite skolelys som ønsker å ha høyest mulig karakterer. Alle kommer inn på lærerstudiet. En typisk lærerstudent/lærer er en person som prøver å være belærende, fordi h*n har lært seg 4-klassepensum veldig godt. 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #19 Skrevet 21. mai 2012 Alle kommer inn på lærerstudiet. En typisk lærerstudent/lærer er en person som prøver å være belærende, fordi h*n har lært seg 4-klassepensum veldig godt. Alle kommer faen ikke inn på lektorstudiet, som innlegget du siterer handler om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå