Gjest lisens-snylteren Skrevet 2. januar 2004 #1 Skrevet 2. januar 2004 Jeg har et lite problem. I juni kjøpte jeg ny tv. Kjøpte den som "gave" til mamma, og førte opp hennes navn for å slippe å betale lisens. (Jeg ser aldri på NRK likevel, er i mot prinsippet om tvungen lisens. Makan til overformynderi!) For et par uker siden sluttet tv'en å funke. Hva gjør jeg? Har det noe å si at tv'en ikke står i mitt navn når jeg leverer den inn i butikken? Og en annen ting: Kan jeg få en tv-reperatør til å komme hjem til meg? Det blir vanskelig for meg å komme til tv-butikken pga. jobben (Da måtte jeg i såfall ta fri noen timer)
Gjest Jamila Skrevet 2. januar 2004 #2 Skrevet 2. januar 2004 Skal vi se. Her har du valget: enten fortsetter du den scam'en du har starta, tropper opp i butikken og later som om du er der på vegne av mor, eller du lar reperatøren komme hjem til deg og tar sjansen på at det blir avslørt at du ikke betaler lisens. Når du er gammel nok til å kjøpe deg tv, ha jobb og egen leilighet kan du kanskje være gammel nok til å betale tv lisens også. Kall det gjerne overformynderi alt du vil, men enkelte ting her i livet mener jeg man bør holde seg for god for. Makan!
Gjest Tex Skrevet 2. januar 2004 #3 Skrevet 2. januar 2004 Enig med Jamila. Selvom jeg i utgangspunktet er motstander av lisens, særlig etter at NRK begynte med "sponsorer" er det nå engang slik at lisensen er lovpålagt av staten Norge, som du er en del av. Er du stor nok til å bo selv er du i mine øyne stor bok til å betale lisens. Bit i det sure eplet og gjør din plikt.
Gjest GreenSky Skrevet 2. januar 2004 #4 Skrevet 2. januar 2004 Du kan levere tv'en inn til verksted. Tror ikke de sjekker hvem som er oppført som eier, men jeg er ikke helt sikker. Mulig at det vil koste omtrent det samme som lisensen, men jeg skjønner prinsippet ditt. Jeg ser heller aldri på NRK. Lovlig tjuveri er det!!! :x
Gjest Madam Felle Skrevet 2. januar 2004 #5 Skrevet 2. januar 2004 Til alle dere som fortsatt tror at vi betaler for å se på NRK. FEIL, vi betaler for å se på tv, enten du har NRK, tv2 eller andre kanaler. Navnet bare henger igjen, men det er tv-lisens og ikke NRK- lisens. Hadde jeg vært deg hadde jeg troppet opp i butikken igjen, for en tv skal holde lengre enn som så.
14062003 Skrevet 2. januar 2004 #6 Skrevet 2. januar 2004 Jeg tror at du har krav på å få hjelp til å få TVen på verksted. Jeg mener den nye Forbrukerkjøpsloven sier at forbruker ikke skal ha noen utgifter/ekstraarbeid når produktet feiler. Slik er det i alle fall med vaskemaskin/tørketrommel TV er en stor og tung gjenstand som ikke akkurat fraktes på bussen... Angående eier og lisens så driter verksted eller butikk i dette. Kan hende de vil ha navn og nummer på eier, men det er for å kunne komme i kontakt med eier når det er spørsmål om pris, henting og sånt... Det hjelper lite å ha TVen kjøpt i en annens navn den dagen NRKs lisenskontor kommer på døra. Så lenge du er over 16 år og har egen inntekt, skal det betales egen TVlisens. Og de kan kreve betalt inntil 3 år tilbake i tid. NRK har sine metoder og de er effektive!
Gjest Poirot Skrevet 2. januar 2004 #7 Skrevet 2. januar 2004 FEIL, vi betaler for å se på tv, enten du har NRK, tv2 eller andre kanaler. Navnet bare henger igjen, men det er tv-lisens og ikke NRK- lisens. Imidlertid er det kun NRK som nyter godt av pengene....
Gjest Tex Skrevet 2. januar 2004 #8 Skrevet 2. januar 2004 FEIL, vi betaler for å se på tv, -og for å høre på radio
14062003 Skrevet 2. januar 2004 #9 Skrevet 2. januar 2004 -og for å høre på radio Nei, det er ingen avgift for å ha radiomottaker. TV, video eller satelittmottaker må man derimot betale lisens for. Har man video uten TV, må man allikevel betale lisens! Been there, done that...
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2004 #10 Skrevet 4. januar 2004 TV, video eller satelittmottaker må man derimot betale lisens for. Har man video uten TV, må man allikevel betale lisens! Been there, done that... Og hvis du har DVD-spiller, PC og (profesjonell) videospiller uten tuner koblet til en prosjektør, betaler man ikke en krone i lisens. Am there, doing it right now.
14062003 Skrevet 4. januar 2004 #11 Skrevet 4. januar 2004 Og hvis du har DVD-spiller' date=' PC og (profesjonell) videospiller uten tuner koblet til en prosjektør, betaler man ikke en krone i lisens. Am there, doing it right now. [/quote'] Men så får du ikke sett "TV" heller? Jeg tenker, siden du ikke har tuner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå