Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i den siste uka hatt plager som ligner urinveisinfeksjon. Har fått antibiotika som har virket litt, men ikke helt, så det kan kanskje være snakk om klamydia, i følge legen. Skal ta test for det i morgen. Men det som begynner å gjøre meg urolig er at i dag og i går har tisset mitt hatt en grønnlig limelignende farge. Hva kan det være? Jeg har blitt skikkelig redd nå.... :-(

Medisinene som jeg har tatt siste dagene er Furadantin mot urinveisinfeksjonen, tranebærkapsler + litt grapefruktjuice. Ellers har jeg spist og drukket som vanlig....

Skrevet

Har i den siste uka hatt plager som ligner urinveisinfeksjon. Har fått antibiotika som har virket litt, men ikke helt, så det kan kanskje være snakk om klamydia, i følge legen. Skal ta test for det i morgen. Men det som begynner å gjøre meg urolig er at i dag og i går har tisset mitt hatt en grønnlig limelignende farge. Hva kan det være? Jeg har blitt skikkelig redd nå.... :-(

Medisinene som jeg har tatt siste dagene er Furadantin mot urinveisinfeksjonen, tranebærkapsler + litt grapefruktjuice. Ellers har jeg spist og drukket som vanlig....

Furadantin, tror jeg har hatt disse.. er tablettene "påskegule"?

Jeg fikk påskegult tiss mens jeg gikk på de (hvis det var det de het da).

Skrevet

Furadantin, tror jeg har hatt disse.. er tablettene "påskegule"?

Jeg fikk påskegult tiss mens jeg gikk på de (hvis det var det de het da).

Ja, tablettene er påskegule, tror faktisk også de har litt "spygulgrønn" farge... :P Men urinen min er enda litt mer spygrønn enn tablettene :P

Skrevet

Det finnes bakterier, trichomonas, som gjør urin (og andre kroppsvæsker som f,eks utflod) grønt.

Så hvis du har UVI så er jo det en mulighet. Da er det viktig at urinen bli dyrket så du får riktig antibiotika.

• Liker 1
Skrevet

Det finnes bakterier, trichomonas, som gjør urin (og andre kroppsvæsker som f,eks utflod) grønt.

Så hvis du har UVI så er jo det en mulighet. Da er det viktig at urinen bli dyrket så du får riktig antibiotika.

Da bør TS ringe legen, ta med en urinprøve!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...