Gå til innhold

Hva kan man gjøre for barn som tisser i buksa, og sover ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heey..

Jeg er i Thailand nå, og hver dag og kveld har det sittet en mor, med to barn på samme sted. For meg blir det helt galt, og se sånn. Å de barna er ikke mere en 3-4 år og skal ikke oppleve sånt. Heller ikke å tisse i buksa. Jeg har gitt de noen kroner. Jeg skulle ønske jeg kunne gjøre noe, men det er vel ingenting? Hun snakker ikke Engelsk heller så vi får ikke komunisert. Kansje jeg kan kjøpe mat og drikke eller noe til dem? Jeg vet det er sånn overalt, men når man er så nært det, så er det ikke bra. Jeg klarer liksom ikke bare se på det. Jeg satt med dem en liten stund, og alle gikk bare forbi. Det var ingen som brydde seg. Jeg forstår ikke hvordan de klarer seg, fordi har sittet der flere dager nå. Kunne godt betalt hotel rom for dem noen dager elns.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snilt tenkt - men du har jo mistet bankkortet ditt? Har du fått sperret det?

• Liker 3
Skrevet

du får kjøpe mat ja..

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Heey..

Jeg er i Thailand nå, og hver dag og kveld har det sittet en mor, med to barn på samme sted. For meg blir det helt galt, og se sånn. Å de barna er ikke mere en 3-4 år og skal ikke oppleve sånt. Heller ikke å tisse i buksa. Jeg har gitt de noen kroner. Jeg skulle ønske jeg kunne gjøre noe, men det er vel ingenting? Hun snakker ikke Engelsk heller så vi får ikke komunisert. Kansje jeg kan kjøpe mat og drikke eller noe til dem? Jeg vet det er sånn overalt, men når man er så nært det, så er det ikke bra. Jeg klarer liksom ikke bare se på det. Jeg satt med dem en liten stund, og alle gikk bare forbi. Det var ingen som brydde seg. Jeg forstår ikke hvordan de klarer seg, fordi har sittet der flere dager nå. Kunne godt betalt hotel rom for dem noen dager elns.

Du kan ikke redde hele verden. Du har gjort ditt. Om du vil hjelpe får du melde deg inn i redd barna. Mange barn i verden som har det slik du beskriver.

• Liker 2
Skrevet

Snilt tenkt - men du har jo mistet bankkortet ditt? Har du fått sperret det?

Hei. Som jeg skrev i den forrige tråden, så fikk min far sperret det til slutt.

Jeg er selv dårlig med penger nå, men det er egentlig en annen sak. Dette var mere

et generelt spørsmål om hva man kan gjøre.. ^^

Skrevet (endret)

Du kan ikke redde hele verden. Du har gjort ditt. Om du vil hjelpe får du melde deg inn i redd barna. Mange barn i verden som har det slik du beskriver.

Herregud, skjerp deg. Det var en jeevli dårlig holdning å komme med. Jeg snakker ikke om å redde hele verden. Når gjorde jeg??? Nå vet jeg at du er en av de som bare går forbi uten å faktisk gidde å se ned, og gjøre noe hvertfall. Det er ikke mye menskelighet å skryte av.

Endret av blowser18
  • Liker 2
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Herregud, skjerp deg. Det var en jeevli dårlig holdning å komme med. Jeg snakker ikke om å redde hele verden. Når gjorde jeg??? Nå vet jeg at du er en av de som bare går forbi uten å faktisk gidde å se ned, og gjøre noe hvertfall. Det er ikke mye menskelighet å skryte av.

DÅRLIG HOLDNING? Jeg kom med et godt tips syns jeg. Redd barna er en organisasjon som er til fpr å hjelpe barn i nød. Du har ikke mulighet for å hjelpe akkurat disse ungene her på egen hånd. VÆR NÅ LITT realistisk da vær så snill.

• Liker 1
Skrevet

Det hjelper ikke denne lille familien at TS melder seg som Redd Barnafadder. Det redder ei heller hele verden. TS har lyst til å hjelpe disse menneskene, og hva er egentlig galt med det?

• Liker 8
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Det hjelper ikke denne lille familien at TS melder seg som Redd Barnafadder. Det redder ei heller hele verden. TS har lyst til å hjelpe disse menneskene, og hva er egentlig galt med det?

HALLO Hvor realistisk er det at hun skal klare å redde denne familien her på egen hånd? Jeg syns ikke det er noe galt i å ønske å hjelpe, jeg har mange ganger ønsket å hjelpe, men hun kan umulig klare det.

• Liker 1
Skrevet

Om du vil hjelpe, ville jeg kjøpt inn noen brød, flasker med vann, litt pålegg og gitt til moren. Det er en god egenskap å ville hjelpe, og selv om man ikke kan hjelpe hele verden vil sånne småting lyse opp en ellers vanskelig hverdag for akkurat disse menneskene.

• Liker 1
Skrevet

HALLO Hvor realistisk er det at hun skal klare å redde denne familien her på egen hånd? Jeg syns ikke det er noe galt i å ønske å hjelpe, jeg har mange ganger ønsket å hjelpe, men hun kan umulig klare det.

Må det være slik at hun alene skal redde denne familien, for at hun skal få lov til å hjelpe litt? Tror du virkelig du redder alle barna, med å melde deg inn i redd barna? Man hjelper litt, og det er jo akkurat det hun vil gjøre for denne familien. Men med din holdning burde man ikke hjelpe noen i det hele tatt, for det er få mennesker som klarer å redde noen helt alene. Men med enkle grep, kan hun kanskje gjøre de neste dagene litt lettere for akkurat denne familien. Men det er sikkert dumt det, siden du svarer som du gjør. Av og til er det lurt å sette seg på fingrene sine, når man ikke har noe vettig å komme med. Det mener jeg helt seriøst, for ditt innlegg er rett og slett usmakelig

Tror du ikke en familie uten mat, vil sette pris på å få litt mat?

Tror du ikke en familie uten vann, vil sette pris på å få vann?

Hvordan kan du si at det ikke vil hjelpe å gi de litt mat og drikke? Man har det for godt, når man tenker som deg for du kan umulig forstå hvor mye litt brød og vann kan hjelpe en familie i et fattig land

• Liker 3
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Må det være slik at hun alene skal redde denne familien, for at hun skal få lov til å hjelpe litt? Tror du virkelig du redder alle barna, med å melde deg inn i redd barna? Man hjelper litt, og det er jo akkurat det hun vil gjøre for denne familien. Men med din holdning burde man ikke hjelpe noen i det hele tatt, for det er få mennesker som klarer å redde noen helt alene. Men med enkle grep, kan hun kanskje gjøre de neste dagene litt lettere for akkurat denne familien. Men det er sikkert dumt det, siden du svarer som du gjør. Av og til er det lurt å sette seg på fingrene sine, når man ikke har noe vettig å komme med. Det mener jeg helt seriøst, for ditt innlegg er rett og slett usmakelig

Tror du ikke en familie uten mat, vil sette pris på å få litt mat?

Tror du ikke en familie uten vann, vil sette pris på å få vann?

Hvordan kan du si at det ikke vil hjelpe å gi de litt mat og drikke? Man har det for godt, når man tenker som deg for du kan umulig forstå hvor mye litt brød og vann kan hjelpe en familie i et fattig land

Jeg har ikke sagt jeg tror jeg redder alle barna ved det nei. Hvor har du fra at jeg har sagt det? Men jeg bidrar. Og BIDRA er faktisk det ENESTE man kan gjøre.

Ja ts kan gi de mat og vann og bleier for å unngå at de tisser i buksa den korte tiden hun er i landet, men etter hun har dratt kommer de til å ha det akkurat like jævlig.

Jerg syns det er bra at hun vil hjelpe mens hun er der, hun må bare gjøre det, men slik jeg tolker ts virker det som om hun tror hun skal redde de og forandre hele livet deres, men det kommer hun ikke til å klare.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er faktisk "han*" Hehe :) Hjertelig takk for svarene, annonym. Det er slik jeg tenker også, holdingen til betty er usmakelig. Jeg gikk en dag uten mat, og drikke. Når dagen var omme, kunne jeg nesten gitt høyre hånda mi for et glass med vann.. Det har nok noe med å være nært på og oppleve ting også. Det er lett for en som ikke har krysset de norske grenser enda og si noe annet. Det virker som om du mener at det er galt og gjøre det. Jeg snakker ikke om å redde hele verden, men jeg vil bare gjøre noe akuratt for denne lille familien. Nå som jeg er så nært på, og har faktisk fysisk kontakt med dem. Skal jeg heller bare gå forbi og late som ingenting? Å samtidig ha god samvittighet på det 4 stjernes hotelet jeg har, da å legge meg i en god seng, og en god frokost. Det er ikke sånn jeg funker. Kan jeg gjøre noe, så gjør jeg det for å hjelpe. For meg er det annerledes med bomsene i Oslo. Barn skal bare ikke oppleve sånt. Men jeg kan om ikke for alltid, men hjelpe dem for noen dager, og som de da vil sette enormt pris på,. Det kan snu disse dagene fra helvete til himmel for dem. De kan dessverre ikke leve lenge på det, fordi må hele tiden ha et overblikk over alt som skjer.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke sagt jeg tror jeg redder alle barna ved det nei. Hvor har du fra at jeg har sagt det? Men jeg bidrar. Og BIDRA er faktisk det ENESTE man kan gjøre.

Ja ts kan gi de mat og vann og bleier for å unngå at de tisser i buksa den korte tiden hun er i landet, men etter hun har dratt kommer de til å ha det akkurat like jævlig.

Jerg syns det er bra at hun vil hjelpe mens hun er der, hun må bare gjøre det, men slik jeg tolker ts virker det som om hun tror hun skal redde de og forandre hele livet deres, men det kommer hun ikke til å klare.

Kan jeg be deg holde kjeft? Hva driver du egentlig med? Har du ikke mot til og gjøre noe sånt selv siden du omtrent irriterer deg over dette. Skulle vi satt deg her med to barn midt på gata for 1 mnd, med fillete klær, utslitt kropp, og se hvor mye det da faktisk ville betydd og fått et lite stykke brød, og litt vann? Det er hva dagene dine handler om, og overleve. Jeg snakker ikke om å redde hele livet, men hjelpe mens man kan. Er det galt?

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Kan jeg be deg holde kjeft? Hva driver du egentlig med? Har du ikke mot til og gjøre noe sånt selv siden du omtrent irriterer deg over dette. Skulle vi satt deg her med to barn midt på gata for 1 mnd, med fillete klær, utslitt kropp, og se hvor mye det da faktisk ville betydd og fått et lite stykke brød, og litt vann? Det er hva dagene dine handler om, og overleve. Jeg snakker ikke om å redde hele livet, men hjelpe mens man kan. Er det galt?

Nei vet du hva. jeg holder ikke kjeft. Dette er et diskusjonsforum og jeg har full rett til å ytre meningene mine. Jeg har ikke nekta deg å gi de brød og vann, men du hjelper dem faktisk ikke på lang sikt med dette, for det er tydeligvis det du tror. Hva er vitsen med å lage en hel tråd bare for å spørre om du kan gi brød og vann? Kom deg ut av kg gå på butikken, kjøp brød og vann og gi dem istedet for å sitte her og kakle. Du hjelper dem ihvertfall ikke med å sitte her.

• Liker 1
Skrevet

Nei vet du hva. jeg holder ikke kjeft. Dette er et diskusjonsforum og jeg har full rett til å ytre meningene mine. Jeg har ikke nekta deg å gi de brød og vann, men du hjelper dem faktisk ikke på lang sikt med dette, for det er tydeligvis det du tror. Hva er vitsen med å lage en hel tråd bare for å spørre om du kan gi brød og vann? Kom deg ut av kg gå på butikken, kjøp brød og vann og gi dem istedet for å sitte her og kakle. Du hjelper dem ihvertfall ikke med å sitte her.

Jeg er klar over at dette er et diskusjon's forum, men det her blir bare for tragisk.

Bare se på holdning din, jeg tror du trenger en ny virkelighets oppfatning. Du skal ikke be meg gjøre noe som helst.. Det er litt klisjete og si, men jeg synes synd på deg. Du kan ikke ha det bra med deg selv...

Skrevet

Det har heller aldri vært snakk om at jeg tror jeg vil hjelpe dem for resten av livet.

Det har jeg skrevet også, at jeg vil hjelpe MENS jeg kan, enn å ikke gjøre noe.

Er du helt potta tett i skallen? Jeg blir faktisk lei meg.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg er klar over at dette er et diskusjon's forum, men det her blir bare for tragisk.

Bare se på holdning din, jeg tror du trenger en ny virkelighets oppfatning. Du skal ikke be meg gjøre noe som helst.. Det er litt klisjete og si, men jeg synes synd på deg. Du kan ikke ha det bra med deg selv...

Det er ingenting galt med holdninga mi. Det som er galt her er at du snakker tomt om at du skal hjelpe en familie, men istedet for å hjelpe dem sitter du og taster på kg.

• Liker 1
Skrevet

Det er ingenting galt med holdninga mi. Det som er galt her er at du snakker tomt om at du skal hjelpe en familie, men istedet for å hjelpe dem sitter du og taster på kg.

Da kan jeg fortelle deg at som jeg skrev. Jeg har gitt denne lille-familien litt penger.

Før jeg kom til hotel rommet, og gikk inn på kg, fikk de hundre Norske kroner av meg.

Det vil da si 500 Baht, og det er gaanske mye for dem. De vil klare seg mange dager..

Samtidig lurte jeg på hva mere kan jeg gjøre, og da bør du ikke bry deg, vist det irriterer deg. Fordi dette er egentlig en veldig sår situasjon og sak. Det er ikke noe man tuller med.

Vi snakker ikke om falske jakker her, men ekte menneske liv.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er et faktum at livets goder er urettferdig fordelt her i verden Blowser. Og jo mer du ser bevis på dette jo større forstår du at forskjellen er. Jeg synes det er helt herlig at du, antakeligvis mye yngre enn meg, ser urettferdigheten og har lyst til å gjøre noe med det. Saken er vel at vi som har levd en stund er blitt blaserte og oppgitte.

Har vært mange ganger i Thailand + en rekke andre land med samme problematikken, og synes det er fryktelig å se hvordan mange har det. Spesielt barn og gamle.

Men for ikke å bli helt sjuk av hva jeg ser og blakke meg helt på å kjøpe vann og mat til de jeg ser trenger det, har jeg måttet lære meg å "ikke se dem". Fælt, men sant.

Stå på du, og vær glad for at du fremdeles har empati med mennesker.

Fortsatt fin ferie - om en uke er jeg der sjøl:jepp:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...