Gå til innhold

Spirulina- hva skal jeg blande ut med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå kjøpt meg spirulinapulver, men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal få det i meg.. Veit jo at man kan ha det i smoothies, men jeg er ikke så veldig glad i det. Noe annet jeg kan blande det med? Melk, vann?

Skrevet

Jeg blander det og byggress og hvetegress i vann bare, så drikker jeg. Det har en veldig sterk smak, men jeg holder meg for nesa og bøtter ned.

Skrevet

Jeg blander det og byggress og hvetegress i vann bare, så drikker jeg. Det har en veldig sterk smak, men jeg holder meg for nesa og bøtter ned.

Ja var det jeg også tenkte, bare bøtte det ned i ett liksom for å få det i meg:p Det er jo ikke akkurat godt!

Skrevet

Ja var det jeg også tenkte, bare bøtte det ned i ett liksom for å få det i meg:p Det er jo ikke akkurat godt!

Hehe, ja min tanke det også, bare å få det i seg fort og gale, man trenger ikke å smådrikke for å nyte det. Hvis noen i det hele tatt hadde greid det haha.

Gjest WendyClear
Skrevet

Juice skal vist fjerne noe av smaken :)

Skrevet

Det er vanlig å blande med ananas, eple eller druejuice hvis man synes smaken er for vond til å drikke med vann. Ikke sitrusjuice.

Det er greit å starte med juice og deretter blande 50-50 juice og vann når du har begynt å vende deg til spirulinasmaken. Etter en stund drikker de aller fleste alger og greens med kun vann. :)

Skrevet

Hvorfor skal man på død og liv ha i seg ting som smaker vondt, selvom det er sunt??

:sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal man på død og liv ha i seg ting som smaker vondt, selvom det er sunt??

:sjenert:

Skal visst være bra for kroppen, så da må man lide litt for skjønnheten:p

• Liker 1
Skrevet

Men takk for svar alle sammen:) Da kanskje jeg skal prøve å blande det ut med juice for å teste hvordan det blir!

Gjest Krydderpiken
Skrevet

Haha, jeg og gjør stort sett det. Ellers har jeg Denne:

http://benedicte-sofie.blogspot.com/2011/11/supersmoothie-med-ingefr.html

Som er med chlorella, men du kan likeså godt ha spirulina i , trenget heller ikke ha de andre superfoodsene i.

Denne er også overraskende god:

http://benedicte-sofie.blogspot.com/2011/11/gresselig-god-raw-grt-la-renee-voltaire.html

Skrevet

Fiskene mine spiser spirulina, hva er det egentlig? :sjenert: og hvorfor er det bra for mennesker? (nei jeg har ikke tenkt å smake på fiskematen!)

Gjest blackbird
Skrevet

Har nå kjøpt meg spirulinapulver, men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal få det i meg.. Veit jo at man kan ha det i smoothies, men jeg er ikke så veldig glad i det. Noe annet jeg kan blande det med? Melk, vann?

jeg pleier å ta spirulina kapsler...

akkurat dette merket: http://bloggfiler.no/christinamote.blogg.no/images/1073626-8-1301502733869.jpg

men siden du tar pulver - smaker ikke godt :-)

så tror jeg at eplejuice kan være det rette siden eplejuice er basisk(????) mens appelsinjuice er surt(????)

Gjest WendyClear
Skrevet

Fiskene mine spiser spirulina, hva er det egentlig? :sjenert: og hvorfor er det bra for mennesker? (nei jeg har ikke tenkt å smake på fiskematen!)

Spirulina er en type alger som inneholder store mengder vitaminer i en konsentrert mengde (derfor det kalles superfood). Man finner det naturlig i havet, så det kan jo kalles "fiskemat". Det er denne typen alge som gjør at fisk er "sunt" å spise for mennesker, men for å få en bedre konsentrasjon av vitaminene kan det være lurt å gå direkte til kilden - altså spise spirulina selv.

Nå er det riktignok spekulasjoner på om vitaminene i spirulina blir godt absorbert i kroppen. Pulveret har gått igjennom så mye behandling at spirulina ikke regnes som en kilde til for eksempel B12 lenger.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Advarsel: synseinnlegg.

Jeg lurer på om spirulina blir litt som krill - at det ødelegger økosystemet? Vi tar jo vekk en vesentlig stor del av næringsinnholdet til fisken ved krillfangst - og hvis spirulina er en alge som fisk lever på, synes jeg det høres ut som noe veldig lite miljøvennlig.

Gjest WendyClear
Skrevet

Advarsel: synseinnlegg.

Jeg lurer på om spirulina blir litt som krill - at det ødelegger økosystemet? Vi tar jo vekk en vesentlig stor del av næringsinnholdet til fisken ved krillfangst - og hvis spirulina er en alge som fisk lever på, synes jeg det høres ut som noe veldig lite miljøvennlig.

Det produseres i store bassenger kun for vårt eget bruk (masseprodusjon er jo tingen, det er ikke som det er villku du finner i kjøttdisken), så det vil ikke hemme økosystemet.

Annonse
Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Jeg har jo da bæsjet på leggen (som det heter) og blandet med appelsinjuice så langt. Nå har jeg da gått over til å blande med vann/eventuelt saft. Ikke like snadder.. :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...