Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tilstand på huden min: Har slitt enormt med utbrudd i 4 år, men det har roet seg betraktelig det siste halve året. Jeg får fortsatt en del kviser, men de er mest underjordiske. :klo: Til gjengjeld har jeg store porer og massevis med arr.

Skal for første gang gå til innkjøp av dyre produkter men er litt redd for at MD blir for sterk for meg? Hvilket merke anbefaler du?

Videoannonse
Annonse
Gjest BabyBlue
Skrevet

MD er ikke spesielt sterkt så lenge du er flink til å fukte huden. Om du er spesielt bekymret er det også varianter beregnet på sensitiv hud =) Gjorde i hvert fall under for min hud, både når det gjelder arr typisk røde arr og urenheter.

Av MD anbefaler jeg deg rensen og serumet, og av Decleor kan en hudkrem beregnet på din hudtype være helt supert.

Det er mye billigere å handle på nett. Kjøp av MD er best på feelunique, og til Decleor er cheepsmells.com billigst.

Skrevet

Hva skulle vi gjort uten deg, BabyeBlue? :biggrin: Hva med scrub og maske, hvilket merke?

Skrevet

Hva skulle vi gjort uten deg, BabyeBlue? :biggrin: Hva med scrub og maske, hvilket merke?

MD formulations, uten tvil!

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Bare glad for å gi tips : D Men er ingen hudpleier, sånn til skrekk og advarsel :fnise:

Sier meg enig med den over meg:

DENNE skrubben fra MD og DENNE masken fra MD er jeg veldig fornøyd med. Kan ikke bruke det nå siden jeg går på en sterk pillekur mot kviser, men tiden før det var disse noe jeg brukte for å holde huden min i sjakk. Jeg mener at det står at skrubben kan brukes hver dag, men egentlig er den såpass aktiv at den bør brukes MAX 2 ganger i uka. Maska bør også brukes like hyppig, for den trenger virkelig dypt ned i huden. Føler i hvert fall urenhetene har trukket seg tilbake dagen etter bruk av disse produktene :gjeiper: Også har masken slik en morsom grønnfarge :fnise:

Om du har litt tørr hud anbefaler jeg i tillegg fuktmasken fra decleor (DENNE), da huden ofte trenger litt ekstra fukt kombinert med MD. Bruker den til og med som nattkrem, og våkner da med en hud som er myk og herlig.

MD er egentlig greit priset på nett i forhold til effekten og det at de er såpass drøye, men decleor sine priser er ganske stive, bare sånn til advarsel. Om decleor sin fuktmaske er i dyreste laget har jeg hørt at DENNE fra green people er mer enn godkjent, og noen sier til og med at den er bedre enn den fra decleor (:-O). Har ikke prøvd den selv, men tror jeg kjøper den fremfor decleor sin neste gang jeg klikker et hudprodukt hjem.

Mange fokuserer så mye på aktive produkter ment for bekjemping av urenheter at de helt glemmer ut at huden trenger masse fukt i tillegg, og da blir huden ofte verre. Så jeg kan ikke understreke nok hvor viktig det er at huden i det minste har en god dagkrem slik at huden ikke kommer i ubalanse.

Skrevet

Da er netthandlekurven fyllt opp.

Rens - Decleor

Toner - Decleor

Serum - MD

Fuktighetskrem - Usikker, jobber med saken

Nattkrem - Decleor

Skrubb - MD

Maske - MD

Fuktighetsmaske - Decleor

Høres det bra ut? :sjenert:

Også lurer jeg på hvordan jeg skal gå frem når jeg får produktene? Kan jeg bytte rett fra rens fra Vichy, fuktighetskrem fra Decleor og skrubb fra Garnier til disse nye produktene, eller burde jeg bytte ut ett og ett produkt, begynne med dem annahver dag etc.? :)

Skrevet

Jeg ville heller ha gått fra rens fra MD.

Du bør introdusere glykolsyre (MD) forsiktig. Begynn med skrubb og rens og bruk dette i minst en uke før du begynner med serum. Serumet kan du starte med om kvelden et par dager i uken og så ser du hvordan det går.

Skrevet

Da er netthandlekurven fyllt opp.

Rens - Decleor

Toner - Decleor

Serum - MD

Fuktighetskrem - Usikker, jobber med saken

Nattkrem - Decleor

Skrubb - MD

Maske - MD

Fuktighetsmaske - Decleor

Høres det bra ut? :sjenert:

Også lurer jeg på hvordan jeg skal gå frem når jeg får produktene? Kan jeg bytte rett fra rens fra Vichy, fuktighetskrem fra Decleor og skrubb fra Garnier til disse nye produktene, eller burde jeg bytte ut ett og ett produkt, begynne med dem annahver dag etc.? :)

Det går helt fint å begynne med en gang. Men det kan være lurt å bruke serumet kun på kveldstid i begynnelsen, særlig om du har hud som reagerer på omgivelser/kremer osv. Jeg brukte serumet kun på kvelden de to første dagene, men kunne nok brukt det to ganger pr. dag allerede da. Kjenn litt etter hvordan du reagerer på produktet!

Produktene fra MD (spesielt MD cont. serum) kan svi litt, men det går over. Man regner tilvenningsfasen til MD (glykolsyren) til å være omlag 14 dager. Skrubb og maske bruker du jo ikke like ofte, så noe opptrapping der er jo ikke akkurat nødvendig.

Ergo; hvis du ikke har hypersensitiv hud, begynner du bare rett på. Samme med decleor, det har ikke noe å si :)

Lykke til!

Skrevet

MD er ikke spesielt sterkt så lenge du er flink til å fukte huden. Om du er spesielt bekymret er det også varianter beregnet på sensitiv hud =) Gjorde i hvert fall under for min hud, både når det gjelder arr typisk røde arr og urenheter.

Av MD anbefaler jeg deg rensen og serumet, og av Decleor kan en hudkrem beregnet på din hudtype være helt supert.

Det er mye billigere å handle på nett. Kjøp av MD er best på feelunique, og til Decleor er cheepsmells.com billigst.

Kan jeg spørre hvilken rens og serum du anbefaler fra md? Er det isåfall bra til tørr hud?

Skrevet

Jeg har slitt med utbrudd i kinnene det siste året, men det har bedret seg veldig etter at jeg aktivt begynte å bruke god ansiktsmaske og rens/krem som skal hjelpe på hudtonen.

Jeg bruker MDs Vita Plus Complex mask to ganger i uken. I tillegg bruker jeg nattkremen Decleor Aroma White C+ Recovery Brightening Night Cream og rensen i samme serie. Og selvfølgelig også MDs Cont. Renewal Serum.

Resultatet? Mindre utbrudd, mindre rødhet og arr som begynner å forsvinne :)

Skrevet

Kan jeg spørre hvilken rens og serum du anbefaler fra md? Er det isåfall bra til tørr hud?

MD har en rens, som kommer i normal og sensitiv variant. Serumet alle snakker om er continuous renewel serum, som også finnes i normal og sensitiv variant. Jeg bruker sensitiv variant i begge da jeg har litt tørr og sensitiv hud. Det går helt fint, så lenge jeg passer på å tilføre huden nok fukt (og fett). Decleors balm har vært helt fantastisk i så måte. Har du veldig tørr du finnes serumet i en kremvariant også. Sjekk feelunique!

• Liker 1
Skrevet

TS igjen her. Slik er handlekurven:

Decleor rens

Decleor toner

MD serum

Decleor fuktighetskrem

Decleor nattkrem

Decleor fuktighetskrem

MD skrubb

MD maske

Det ble en del, det. :fnise: Er det noe dere mener jeg kan fjerne/som ikke er så nødvendig? Toner? En av maskene?

Og er solarium strengt forbudt under bruk av serum?

Takk for svar på mitt forrige spørsmål, dere er noen knupper! :)

Skrevet

Hvorfor vil du ha rens/toner fra Decleor? Rensen fra MD er så mye bedre!

Skrevet

Ellers ser listen din grei ut. Har du sjekket om det finnes gavepakker som dekker noe av det du trenger? Da pleier man å få mye mer for pengene. Og solarium er fy, ja.

Skrevet

Er ikke så flink med fuktighet, og jeg føler rensen til MD er så fryktelig skummel. :sjenert: Takk for svar :)

Skrevet

Hvorfor vil du ha rens/toner fra Decleor? Rensen fra MD er så mye bedre!

Ikke Enig! Jeg syns også skrubben til MD er oppskrytt,men jeg har sensitiv hud,og Decleor er mye bedre for min hud!

Skrevet

Er ikke så flink med fuktighet, og jeg føler rensen til MD er så fryktelig skummel. :sjenert: Takk for svar :)

Rensen er mye mindre skummel enn serum og maske og det har du jo ikke problemer med? :klo:

Jeg har forøvrig også sensitiv hud go synes ikke rensene til Decleor ikke er noe særlig. Det er mange ting fra Decleor som ikke passer meg fordi det er for sterkt parfymert.

Skrevet

Jeg er heller ikke spesielt fan av den rensen du har fra Decleor. Den er super til å fjerne f.eks. øyensminke med, men føler ikke at jeg får et litt ekkelt lag med olje på huden etter bruk. Har brukt både foam-rensen fra Decleor og rensen fra MD, og er rimelig fornøyd med begge (liker decleoren bedre fordi jeg da kan ta øyensminke samtidig).

Skrevet

Ååå. Da får jeg finne en annen rens. Tenkte det ville være fint å styre unna gel siden jeg føler dette tørker ut huden så mye. :klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...