Gå til innhold

Hvor mye bruker du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg spør visst stadig deg om ting jeg, Yvonne ;)

Hvor fikk dere tak i vigsler som både kunne reise og vie utendørs?

Og igjen: hva kostet det (altså selve vielsen/viglseren)?

Blir nesten flau jeg, så mye jeg spør deg om :flau:

Hehe, nei, ikke vær flau, det er jo bare koselig det! Bare å sende pm også hvis du trenger hjelp eller har andre spørsmål. :)

Vi brukte vigsler fra Unitarforbundet. De vier både kristlig og borgerlig, hvor vi valgte sistnevnte. Vi betalte kun for det han måtte kjøre, men nå tror jeg de tar en tusenlapp eller to for å gjøre det. Vigslerne jobber nemlig frivillig. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

100 gjester, 35 000 kr i budsjett, og det ser ut som at vi skal gå i overskudd. :)

• Liker 1
Skrevet

Vi brukte vel under 5.000 kr :fnise: Vielse på tinghuset, 11 voksne og to barn på hjemmelaga middag og kaker hjemme i stua. Kjole til meg og skjorte til kona ble kjøpt på Ellos, bukse, vest, jakke, sko og undertøy hadde vi fra før. Ringene betalte svigermor (tusen takk, og de var uansett ikke spesielt dyre) Ei venninne av meg tok bilder. Pappa filma.

Vi fikk akkurat den dagen vi ville ha. De aller nermeste rundt oss, hjemmelaga mat, og lite styr.

:rodmer:

• Liker 3
Skrevet

60 000 kr og da skal vi gifte oss i utlandet og der skal vi ha ca 15 gjester. Sermoni med blomster, fotograf og underholdning blir ca 5000 kr middag på hotellet vi skal bo på blir ca 10 000 kr så kommer hotell, limosin, og drikke i tillegg men vi burderer og si til gjestene at de skal betale alkohol selv og vi spanderer mineralvann og kaffe. Skal og ha en fantastisk bryllupskake noe jeg synes er viktig. Amerikanere er jo og flink til og lage kule kaker. ca dette blir ca 25 000 kr

Når vi kommer hjem skal vi ha en fest der vi har leid lokale og skal bestille en amerikansk buffe. Der har vi fri bar. Er jo endel som ikke tar turen til USA. har budsjettert ca 35 000 kr til denne sammenkomsten. Regner med vi blir rundt 30 personer på denne.

Ikke regnet med flybilletter i budsjettet.

Gjest navnelapp
Skrevet

Det tentative budsjettet er på 70 000, vi skal ha 120 gjestar. Det er lokalet som er aller dyrast, men då får vi bruke ein heil bondegård frå fredag til søndag, så det er verd det, syns vi.

Skrevet

Tror vi brukte 3-4000. Har glemt hva ringene kostet, og det var eneste utgiften. Sjampis fikk vi fra jobben min, og jaggu var det en kollega som tok bilder også (selv om han kunne ha spart seg det, vi kom i hverdagsklær og det hele. Men litt morsomt å ha bilder fra dagen likevel). :ler:

Skrevet

100 gjester, 35 000 kr i budsjett, og det ser ut som at vi skal gå i overskudd. :)

Hva er opplegget? :)

Skrevet

Ca 85000 kr.

Hadde borgerlig utevielse og fest på en nydelig gård i Akershus. Ble 35 gjester til sammen. Valgte mange billige løsninger, som å kjøpe brudekjolen på eBay, prioriterte heller fire retters-middag, fri bar, fotograf, en som filmet hele dagen og live-band.

Det ble en nydelig dag! :)

Ca. 120 000, tredagers bryllup, 65 voksne og noen barn. Som Yvonne valgte vi bort fotograf og liveband, og ville heller ha fireretters middag og fri bar, samt en del andre ting. Vi droppet også f.eks bryllupskake.

Det ble en fantastisk bryllupshelg som det fortsatt går gjetord om. :nigo:

Hvordan får du ut av Yvonnes innlegg at hun valgte BORT fotograf og liveband? :klo: Det var jo nettopp blant annet dette de prioriterte.

Skrevet

Håper vi klarer oss på en plass mellom 70-80 000

Tre retters middag. 70 til middag, 100 til kaffe.

Skrevet

Vi brukte rett under 200.000.- tror jeg. Hadde vielse og fest på Drengsrud Gård. Vi prioriterte kjole, fotograf, frisør/sminkør, kake, 3 retter og fri bar. Droppet live-band, transport og filming av bryllupet. Mye penger, men dagen ble fantastisk.

Skrevet

Hvordan får du ut av Yvonnes innlegg at hun valgte BORT fotograf og liveband? :klo: Det var jo nettopp blant annet dette de prioriterte.

Det er riktig som du påpeker, for oss var det veldig viktig å prioritere. :)

Skrevet

100 gjester, leid loale, 3retters middag, fri bar, håper å klare oss me 150000,-

Men penga RYR ut!! Hehe!!

Gjest Tigress
Skrevet

Trur det snøgt blei 20 000,- for oss. Sjølve vigselen var gratis, men flyturen, visa, hotell i tre dagar og fotograf kosta litt pengar. Særleg fordi det ikkje er det rimelegaste landet vi gifta oss i.

Skrevet

Har ikke alle planene klare, men har laget budsjett på 80 000. Vi skal ha 57 gjester til 3- retters middag og 75 til kaffi.

Skrevet

regner med 25.000-30.000. 23 gjester, 3 retters middag, jazzband for én time, frisør og sminke til meg. Jeg brukte ikke penger til kjole (kjøpte på ebay med penger jeg fikk av mamma) og vi kjøpte oss speilrefleks kamera så en av gjestene kan ta bilder av oss, og kamera tar vi videre til bryllupsreisen vår til Japan. Vi skal heller ikke bruke mye på kake (jeg lager selv) og invitasjoner, bordkort og menykort har jeg designet selv, kjæresten printer dem ut på jobben :).

Gjest Solstråla88
Skrevet

Regner med vi havner på rundt 62.000. Da er det 3-retters middag for hele gjesteflokken, bryllupskake, kjole til meg og barna, vset og slips til brudesvennene, sjektt til mannen, barvarer til hele kalaset, bryllupsreise til Malta og alt annet vi trenger.

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Vi blir å bruke ca.40.000

Familie hjelper til med å lage maten og vi har fått kjøpe kjøtt med en jeger til en ganske okey pris. Foreldrene våres betaler for alkoholen og vi skal ha DJ, ikke band. Lokalet vi leier koster en 1000-lapp og svigerbroren min er fotograf :) Ca.60 gjester hvorav 10 av dem er barn. Mye som må nøye planlegges når man skal ha et billig bryllup, men så synes jeg planleggingen er veldig stas da :)

Endret av Crissy1986
Skrevet

Hva slags bryllup er dette da?

Skrevet

Vi gifter oss i august, og regner med å komme under 50 000. Vielsen blir borgelig i eller rundt lokalet vårt. Lokalet betaler vi 6500 kroner for, vielsen blir gratis. Kjole syr en venninne, så der betales bare materialer. Hår tar en venninne, sminke fikser jeg selv. Mat blir koldtbord laget av oss, svigermor, mamma, bestemødre, tante osv. Fotografene er venner av oss, så det blir gratis + betaling for printing av bilder. Hovedkaken lager vi selv, resten av kakene lager familie. Pynt bestilles billig på nettet. Alkohol kjøpes i Sverige, på polet og på taxfree. Vi har mellom 80 og 90 gjester.

Vi kunne selvfølgelig også hatt treretters bonanza med servitører og hele pakka, og ikke gjort noe selv. Da måtte vi imidlertid begrenset gjestelista veldig, og det viktigste for oss er at vi får feiret dagen vår med alle vi er glade i. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...