AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #1 Del Skrevet 22. januar 2012 Finnes det noen typer frysebokser som er laget for å kunne stå utendørs? Vi har en huk på verandaen vår som er beskyttet for nedbør, men det vil jo være både fuktig og frost der. Finnes det noen mulighet for å ha fryser der? Noe som er spesiallaget for formålet (for jeg regner ikke med at vanlige frysebokser/fryseskap kan stå ute)? Altfor liten plass innendørs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #2 Del Skrevet 26. januar 2012 Jeg har et eldre fryseskap som står i en utebod. Skapet et mer enn 10 år gammelt. I uteboden er det minusgrader på vinteren, men det står tørt da. Har stått der i 10 år nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 26. januar 2012 #3 Del Skrevet 26. januar 2012 Boksen vår sto utendørs i mange år, og det gikk helt fint. Fryseskapet vårt står nå i en bod hvor det er utetemperatur, og det går også bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 26. januar 2012 #4 Del Skrevet 26. januar 2012 Det varierer. 1 Det kommer an på om kjølevæsken/kjølesystemet i fryseren virker når den "varme" siden blir kaldere enn det systemet er konstruert for. En fryser transporterer varme fra innsiden til utsiden. Mest sannsynlig vil den ikke kjøle like effektivt som innendørs slik at temperaturen i fryseren ikke blir like lav. 2 Oljen i kompressoren kan fryse eller bli tungtflytende om det blir virkelig kaldt. Det sliter mye på motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 26. januar 2012 #5 Del Skrevet 26. januar 2012 Det fins faktisk utendørskjøleskap, og man bør nok gå for ett sånt, om skal bruke det ute. Innendørsskap virker visst dårlig når temperaturen nærmer seg null, mens utendørsskap funker uansett. Det er visst risiko for at kjølevæska kan fryse i sterk kulde, noe som er grunnen til at varmepumper har en defrostfunksjon på utedelen. Fuktighet er ihvertfall ikke bra for ett innendørsskap, med tanke på kontruksjonen av det elektriske og evt. rust (innendørsskap trenger ikke mye rustbeskyttelse). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olavs Skrevet 6. januar 2021 #6 Del Skrevet 6. januar 2021 Jeg har et elektrolux kjøl - frys skap på hytta. Frysedel var helt tint sist uke all mat var ødelagt. Jeg finner ikke omgivelses temperatur data på fryseskap. Hva gjør jeg? Elektrolux svarte: Hei, Dette er et kombiskap med 1 termostat som regulerer temperaturen i kjøledelen. Fryseren skal da bli tilstrekkelig kald, -18 grader, ut fra temperatur som velges i kjøledelen. For at frysedelen skal oppnå temperatur og at dette skal virke normalt må det være en omgivelsestamperetur på +15 grader rundt hele skapet. Det er dessverre ingen egen styring for frysedelen 🙂 Vennlig hilsen / Best regards Consumer Care Electrolux Home Products Norway AS Office: +47 22722400 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 6. januar 2021 #7 Del Skrevet 6. januar 2021 Ja, det finnes frysere som tåler å stå ute i kuldegrader. Det står under spesifikasjoner hvor lave temperaturer de tåler, eller du kan forhøre deg rundt i butikkene. Disse modellene ligger somregel litt høyere i pris, 1-2000 eller så 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå