Gå til innhold

burde jeg dumpe dama?

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei.

nå har jeg vært sammen med samma dama i flere år. de siste to åra har hu ikke vært sexlysten i det hele tatt. jeg har etter hvert lagt merke til at vi ikke har sex mer enn max en gang i måneden. noen måneder ikke det engang. det er sånn omtrent midt mellom hver gang hu har mensen, antakelig rundt den tida hu har eggløsning. da er hu lysten, men det blir med den ene gangen, også vil hu ikke mer. burde jeg ikke kunne forvente litt mer enn det av hu? hvor ofte bør jeg kunne forvente at ei dame skal ha sex med meg, uten at jeg blir oppfatta som en pervers kåt gris?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med henne om det?

Kanskje hun ikke har det bra?

Kanskje hun er deprimert,sliten, stressa, ukomfortabel?

Gudene vet. Snakk med henne :)

• Liker 2
Skrevet

Kanskje hun går på prevensjon som demper sexlysten? Men for å svare på spørsmålet. Nei jeg synes ikke du skal dumpe henne uten å i det minste ha forsøkt å snakke med henne om problemet og komme til en løsning sammen.

Hvis det er sånn at hun ikke er interessert å løse det og det er et stort problem for deg, da kan du slå opp. Er viktig med et velfungerende sexliv i et forhold.

Skrevet

hei.

nå har jeg vært sammen med samma dama i flere år. de siste to åra har hu ikke vært sexlysten i det hele tatt. jeg har etter hvert lagt merke til at vi ikke har sex mer enn max en gang i måneden. noen måneder ikke det engang. det er sånn omtrent midt mellom hver gang hu har mensen, antakelig rundt den tida hu har eggløsning. da er hu lysten, men det blir med den ene gangen, også vil hu ikke mer. burde jeg ikke kunne forvente litt mer enn det av hu? hvor ofte bør jeg kunne forvente at ei dame skal ha sex med meg, uten at jeg blir oppfatta som en pervers kåt gris?

1 gang i mnd var utrolig skjelden. Har dere SMÅ BARN eller ? Kan tenke meg at stressede småbarnsmødre ligger på det nivået. Men ikke unge barnefrie par. Da er noe feil. Tror ikke hun tenner på deg lengre eller synes sexen deres er noe bra. Kanskje derfor hun har mistet lysten?

Med rett dame og partner, og HVIS dere har et GODT sexliv. Kan du faktisk forvente å få sex hver eneste dag, eller annen hver dag i det minste. Men kunn om dere passer godt sammen og passer bra sammen i senga. Hvis sexlivet er så dødt. Ville jeg personlig byttet beite og funnet meg ny partner. For da passer man åpenbart ikke sammen som par. Orker ikke bruke verdifulle år av livet mitt på noen som ikke begjærer meg i hvertfall og det er gjensidig.

Er det ikke gjensidig - er nok forholdet dødt og over. Man er mer venner enn kjærester.

Skrevet

Jeg er aldri enig med WW, men denne gangen er jeg faktisk det(bortsett fra nøyaktig hvor ofte det bør skje).

Første tanke er at det kan skyldes hormonprevensjon, så dette må dere få testet ut aller først.

Du må snakke med henne - spørre om det er en grunn at at hun har så sjeldent lyst, og om hun er tilfreds med at det er slik.

Ikke formuler det som at "jeg vil ha sex", men heller at sex jo er en viktig del av et forhold for å utvikle følelser - for å vise hverandre at man begjærer hverandre. Det er viktig også for følelsene i forholdet.

Det handler ikke om at du vil ha sex 3,5 ganger i uken, men at det er sårt å bli avvist/ikke bli begjært.

Så: snakk med henne. Og foreslå å kutte ut hormonprevensjon for å se om det hjelper.

Hadde det slik som det når vi hadde problemer i forholdet(jeg ville alltid, han ville sjeldent - jeg følte meg veldig uattraktiv) - og etter vi snakket ut om ting gikk statistikken og kvaliteten skyhøyt opp.

Men det omvendte kunne jo også skjedd: et brudd. Sjelden sex var bare et symptom på våre problemer.

Skrevet

Du spør på ett internett forum om du skal dumpe damen din??

føler du deg ikke litt blåst i hode?

• Liker 2
Skrevet

nei, du burde snakke med henne...

Skrevet

Jeg har samme problemet, bare at det er typen min som ikke vil ha sex...

for min del, kunne jeg gjerne hatt sex hver eneste dag, men der er ikke han.

har han tidligvakt på jobb, orker han ikke kvelden før. har dagen vært lang, orker han heller ikke. Veldig ofte er han rett og slett ikke kåt...

han tar seg ikke en kjapp-en på egenhånd heller, så jeg vil tro det er enkelte personer som rett og slett ikke er like sexlystne som andre :P

han klarer seg fint med sex kanskje 2 ganger i måneden og da er han fornøyd lissom... kjedelig, men men.

Skrevet

Snakk med henne og finn ut hva som er grunnen. Hvis du i det hele tatt vil beholde henne, da. Det at du faktisk vurderer å dumpe henne helt uten videre, er for meg et tegn på at du bare leter etter grunner til å gjøre det slutt?

Gjest NozMonster
Skrevet

intet bra forhold uten et aktivt og godt sexliv sier nå jeg..

men du gir oss såpass lite annen informasjon, så jeg klarer ikke ta noen besluttning på hva jeg synes.. men sexlivet har jaffal mye å si !

Skrevet

hmm, har du provd aa forfore henne? tar du god nok tid paa forspillet?

om svaret er ja, saa maa du nok snakke med hun, men uten aa legge noe press paa hun.

Jeg er litt slik selv for oyeblikket, men det er bare en periode, heldigvis er kjeresten min slik ogsaa, saa for oss er det ikke noen konflikt. I begynnelsen hadde vi sex flere ganger om dagen. det faar opp og ned.

Det er ikke sikkert at dette er et symptom paa problem i forholdet, det kan vere noe hun sliter med personlig. Om hun har opplevd overgrep eller noe slikt foreksempel saa maa du nok bare smore deg med tolmodighet...

Det beste er nok aa vere erlig og open med hverandre. Snakk sammen, men ikke kom med trussler og krav, det kan virke mot sin hensikt. vis tydlig at du elsker hun saa ofte som mulig.

Jeg syntes det er taapelig aa kaste bort et langt og godt forhold bare fordi sexen ikke er paa topp akkurat naa. jeg syntes ogsaa at om sexen definerer forholdet, er det ett tegn paa at forholdet ikke er saa bra. Sex er viktig, men det er andre ting i forholdet som er mye! viktigere.

Lykke til, haaper det ordner seg=)

Skrevet

I mitt forhold er det motsatt, og jeg må innrømme at jeg har lurt på om han hadde tenkt som deg.. Jeg har ikke vurdert å dumpe han pga dette, men skjønner at det kan være veldig frustrerende. Det er heller ikke noe lett tema å ta opp/snakke om da det sannsynligvis er like sårt for begge parter... Jeg sliter veldig med nettopp dette...

Gjest GirlDreamer
Skrevet

Er sexen hele grunnen til å dumpe dama? Isåfall lurer jeg på hvor mye du egentlig bryr deg om henne, og om du virkelig er glad i henne.

Må inrømme at det at de fleste synes at sex er så viktig i et forhold er helt ubegripelig for meg (er asexuell, så blir ikke seksuelt tiltrukket av noen). Selv har jeg samboer og vi har det veldig fint sammen uten sex. Vi snakker om det jevnlig da det til tider er litt vanskelig for han, men for han er det utenkelig å avslutte forholdet av den grunn da han synes jeg er mye viktigere enn sex.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært der du er, og det er ikke enkelt. Man forsøker å forstå seg ihjel på situasjonen til partner, samtidig som frustrasjonen river og sliter i seg. Unnskyldningene var mange, og dårlige. Terapi var av en eller annen grunn uaktuelt. Etterhvert mistet også jeg fullstendig lysten, og fikk så vite at hun hadde rotet rundt en stund. Forholdet kræsjet og brant, for å si det mildt.

Tålmodighet er en dyd. Dumskap - not so much...

Skrevet

I mitt forhold er det også motsatt. Mannen vil ikke ha sex mer enn ca en gang i måneden. Sånn har det vært siden jeg ble gravid (snart tre år siden).

Jeg skulle gjerne hatt sex flere ganger i uken, men det begrenser seg hvor lenge man orker å ta initiativ når man blir avvist hver gang.

Vi har altså et lite barn, men her er det ikke småbarnsmoren som ikke vil ha sex..

Skrevet

Må inrømme at det at de fleste synes at sex er så viktig i et forhold er helt ubegripelig for meg (er asexuell, så blir ikke seksuelt tiltrukket av noen).

Da kan du vel egentlig ikke uttale deg angående denne problemstillingen, kan du?

Skrevet

Da kan du vel egentlig ikke uttale deg angående denne problemstillingen, kan du?

Selfolgelig kan ho uttala seg i denne problemstillinga. Ho har jo tydligvis ein del til felles med personen som blir omtala i denne traaden, og om det er noko det ser ut til at TS treng er det aa sjaa det fra hennar sida.

Skrevet

Det siste du skal gjøre hvis du vil ha mere sex er å mase og kreve.

Bedre hun har det, bedre får du det. Selvtilitt er viktig. Føler hun seg sexy, går det deg tilgode. Fortell henne gjerne at du syns hun er flott.

Flattery will get you everywhere.

Og gjør du noe du normalt ikke gjør fordi du er lat / missliker å gjøre det av en annen grunn. Og det er noe hun setter pris på, vet hun at du gjør det for henne. Og det gjør deg plutselig litt ekstra attraktiv. Men her, største tabben du kan gjøre er å kreve 2Nå har jeg gjort ditt og datt, fortjener jeg ikke sex?"

Skal ikke være enkelt.

Bare eksempler. Er mange ting som kan ligge bak.

Jeg har ikke lyst å si noe om hva du skal gjøre, jeg vet ingenting om forholder deres.

Gjest NozMonster
Skrevet

...ytringsfrihet er en fin bil :daane:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...