Gjest Qlio Skrevet 1. januar 2004 #1 Skrevet 1. januar 2004 Det står på gel'en at man ikke skal ta sol/solarium under behandling. Jeg fikk solkort av mannen min til jul, som jeg gleder meg til å begynne på. Hvor lenge må jeg vente før jeg kan ta sol? Smører inn hver kveld, kan jeg da ta sol FØR det?
Veronal Skrevet 2. januar 2004 #2 Skrevet 2. januar 2004 Du bør være veldig forsiktig med soleksponering i løpet av hele behandlingsperioden. Differin er et a-vitaminpreparat og du risikerer overfølsomhetsreaksjoner slik at du bli rød etter veldig kort tid. Hvis du fremdeles ønsker å forsøke å ta sol samtidig (samme dag) som du bruker differin så ville jeg forsøkt kun 5 minutter først (og da underdriver jeg ikke tiden) og sett om det ga hudreaksjoner i løpet av kvelden og så økt med 5 minutter hver gang (underdriver fremdeles ikke). Selv om du normalt tåler sol godt vet du ikke hvilken effekt a-vitaminpreparater har på huden din og generelt forventer man en effekt.
jordbær Skrevet 2. januar 2004 #3 Skrevet 2. januar 2004 Jeg ble rød og flassete av å være en dag ute i solen.. Så vær forsiktig!
starie Skrevet 3. januar 2004 #4 Skrevet 3. januar 2004 Jeg ville holdt meg langt unna alt som heter sol/solarium om jeg var deg. Det er vel en grunn til at det står at man skal unngå sol? I Felleskatalogen står det følgende: Eksponering for kraftig sollys eller ultrafiolett bestråling bør unngås, da sikkerhet ved slik eksponering ikke er fastlagt.
Gjest Qlio- ikke innlogget Skrevet 3. januar 2004 #5 Skrevet 3. januar 2004 Hvor lenge gjelder dette, da? Må jeg være krem/gel-fri i en uke, en mnd eller en dag? Vil jo ikke bli rød, da...... Ellers har jeg bare opplevd litt flassing, har brukt den i cirka en uke. Vasker ansiktet med Lactacyd før jeg smører på kvelden. Dagtid bruker jeg Dalacin liniment. Nå vil jeg være kvisefri for resten av mitt liv! *argh*
Veronal Skrevet 3. januar 2004 #6 Skrevet 3. januar 2004 Jeg ville ventet 1 uke etter avsluttet behandling. Hva med å satse på selvbruningskremer (evt. air brush tanning ) så lenge du bruker differin?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå