Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står på gel'en at man ikke skal ta sol/solarium under behandling.

Jeg fikk solkort av mannen min til jul, som jeg gleder meg til å begynne på. Hvor lenge må jeg vente før jeg kan ta sol? Smører inn hver kveld, kan jeg da ta sol FØR det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør være veldig forsiktig med soleksponering i løpet av hele behandlingsperioden. Differin er et a-vitaminpreparat og du risikerer overfølsomhetsreaksjoner slik at du bli rød etter veldig kort tid.

Hvis du fremdeles ønsker å forsøke å ta sol samtidig (samme dag) som du bruker differin så ville jeg forsøkt kun 5 minutter først (og da underdriver jeg ikke tiden) og sett om det ga hudreaksjoner i løpet av kvelden og så økt med 5 minutter hver gang (underdriver fremdeles ikke).

Selv om du normalt tåler sol godt vet du ikke hvilken effekt a-vitaminpreparater har på huden din og generelt forventer man en effekt.

Skrevet

Jeg ble rød og flassete av å være en dag ute i solen.. Så vær forsiktig!

Skrevet

Jeg ville holdt meg langt unna alt som heter sol/solarium om jeg var deg. Det er vel en grunn til at det står at man skal unngå sol? I Felleskatalogen står det følgende: Eksponering for kraftig sollys eller ultrafiolett bestråling bør unngås, da sikkerhet ved slik eksponering ikke er fastlagt.

Gjest Qlio- ikke innlogget
Skrevet

Hvor lenge gjelder dette, da?

Må jeg være krem/gel-fri i en uke, en mnd eller en dag?

Vil jo ikke bli rød, da......

Ellers har jeg bare opplevd litt flassing, har brukt den i cirka en uke. Vasker ansiktet med Lactacyd før jeg smører på kvelden. Dagtid bruker jeg Dalacin liniment. Nå vil jeg være kvisefri for resten av mitt liv! *argh*

Skrevet

Jeg ville ventet 1 uke etter avsluttet behandling.

Hva med å satse på selvbruningskremer (evt. air brush tanning :briller: ) så lenge du bruker differin?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...