Gå til innhold

Automat gir

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mulig jeg er miljøskada vestlening, men jeg kan ta bakkestarter på rimelig speilblanke bratte bakker, men som regel krever det både mishandling av clutch og altfor høyt gir.

Eller en moderne automatkasse.

En moderne automatkasse gjør bilen raskere på 0-100 enn med manuell, sørger for at bilen har lavere drivstofforbruk enn med manuell og er 100 ganger mer behagelig å kjøre med enn med manuell.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du burde gå for manuelt gir. Hvis du ikke har veldig mye penger å bruke på bil, et det bedre å kjøpe uten automat, for disse er ofte billigere. Etter det jeg har hørt er det også dyrere med vedlikehold, men er ikke 100% sikker på det. Du vil også ha godt av å bli helt komfortabel med gir og lære hvilket gir som passer i hvilke situasjoner ol.

Automatgir er selvfølgelig mer behagelig å kjøre med (spesielt langt og/eller i kø) fordi du har en mindre "arbeidsoppgave".

Skrevet

Er ikke fra USA (men fra nabolandet nordover :tunge1: ) hvor vi har enda mer snø enn Norge, bruker ikke piggdekk (de vet ikke hva det er enda -tror jeg-) og det å kjøre med automatgir om vinter er bare greit, alle overlever og det blir ingen kaos som i statene (tror de fleste nordlige statene er ikke vant til mye snø!)...

for min del så er det mye lettere å kjøre med automat (da jeg er vant til det fra før), synes det er bare mye styr med å skifte gir hele tida!! Kjøpte første automatbil i fjor og det gikk fint i vinter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...