Gå til innhold

Hvordan få sengetøyet til å lukte friskt og godt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg har vasket tøy i maskinen så lukter det ingenting etterpå. Jeg vil at det skal lukte godt. Fins det noe utenom tøymyknere jeg kan ha i maskinen, spraye rett på eller noe? Syns de fleste tøymyknere lukter syntetisk og ekkelt. Tips?? :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns sengetøyet får frisk duft når jeg bruker flytende vaskemiddel, men du må jo prøve deg frem for å finne et du liker duften av.

:heks:

Skrevet

Kjøp vaskemiddelet til Durance med lavendelduft.

Skrevet

Liker ikke så godt lavendellukt, men ser de har en som heter lime blossom også. verdt å sjekke ut :) vet du hvor de selger dette, i vanlige butikker liksom? Bor i Bergen..

TS

Skrevet

Jeg syns sengetøyet får frisk duft når jeg bruker flytende vaskemiddel, men du må jo prøve deg frem for å finne et du liker duften av.

Det gjør jeg fra før, bruker den der vanlige Omo coloren. Lukter ikke noe spes. Fins det mange andre merker?

TS

Skrevet

Denne støtter jeg faktisk (eller annet Durance produkt for den del). Jeg orker ikke sterkt parfymerte ting og måtte vaske håndklær tre ganger før jeg orket bruke dem igjen etter å ha prøvd vanlig skyllemiddel, men en liten dash Durance gir akkurat passe "nesten utetørket" lukt. Ikke fullt så god som om sengetøyet faktisk er tørket ute, men en god nr. 2.

• Liker 1
Skrevet

Det gjør jeg fra før, bruker den der vanlige Omo coloren. Lukter ikke noe spes. Fins det mange andre merker?

TS

Jeg bruker noen ganger OMO, men jeg har kjøpt i Danmark, og det kan hende duften er ulik? Ellers syns jeg faktisk Ariel lukter ganske godt. Bruker ikke skyllemiddel.

Gjest Consensio
Skrevet

Jeg har noen små tøyposer med tørket lavendel som jeg legger innimellom sengetøyet i skapet.

Det gir en ganske god duft :)

Skrevet

Bare jeg som ser at ts IKKE liker lavendellukt? :gjeiper:

• Liker 5
Gjest Consensio
Skrevet

Man kan jo bruke andre ting om du refererer til mitt innlegg.

Jeg ville bare få frem at man kan bruke annet enn tøymyknere o.l.

Hva slags tørkede urter/blomster hun vil bruke er jo opp til henne

Skrevet

det er mange ulike dufter på tøymykemidlene.

Skrevet

Hvis du ikke liker Lavendel kan du godt prøve en annen duft ja. Lavendel er vel anbefalt fordi det skal virke beroligende.

Er ikke kjent i Bergen, men det ser ut som det selges på Home and Cottage (Laksevåg Senter) og De små gleder.

Skrevet (endret)

Jeg liker

Comfort Sommerfrisk

Comfort Vårduft

Softlan Garden & Roses

Ha i masse så lukter det godt!

edit: leste ikke at det stod noe ANNET enn tøymykner :sjenert:

Endret av Chelmon
Skrevet

Jeg er i utgangspunktet ikke noe særlig glad i lavendellukt jeg heller, men etter å ha kjøpt en tøymykner på iherb med lavendellukt så er jeg nesten avhengig. Sover bedre også! Men av en eller annen merkelig grunn klarer jeg ikke lavendellukt ellers...

Et annet alternativ er ecover http://www.iherb.com/Ecover-Ecological-Fabric-Softener-Sunny-Day-32-fl-oz-946-ml/34175?at=0 den lukter ikke syntetisk.

Klarer ikke de som selges i vanlig dagligvare jeg heller.

Gjest Krydderpiken
Skrevet

for å unngå for mye parfyme osv bruker jeg uparfymert skyllemiddel eller ikke skyllemiddel i det hele tatt også har jeg noen dråper eterisk olje på vaskeposene mine/eller bare litt på klærne jeg skal vaske. der fins andre eteriske oljer enn lavendel ;)

Skrevet (endret)

Joda, jeg så det - derfor tilføyde jeg "eller annet" :fnise: . Men jeg kan jo ikke blindt anbefale "eller annet" siden den med lavendel er den jeg har prøvd selv, men det er jo grunn til å tro at samme produkt med annen duft er like greit hvis man vil unngå lavendelen.

Må forresten tilføye at Durance også har flytende vaskemiddel (som de påstår skal ta knekken på midd også). Men der er jo atter en gang lavendelduften, da. Dessuten er det svinedyrt, men hvis man bare bruker det til sengetøyvask og bruker vanlig vaskepulver til alt annet så varer det en god stund.

Endret av Cata
Skrevet

heng klærene opp ute etter vask, så sant det er mulighet for det. Da lukter de friskere. Legg sengetøyet i fryseboksen noen timer før vask. Det dreper støvmidden. Luft sengetøyet. Heng det ut når det er snø ute. Dreper støvmidd, og dufter friskt.

Skrevet

heng klærene opp ute etter vask, så sant det er mulighet for det. Da lukter de friskere. Legg sengetøyet i fryseboksen noen timer før vask. Det dreper støvmidden. Luft sengetøyet. Heng det ut når det er snø ute. Dreper støvmidd, og dufter friskt.

Godt tips, men lar seg ikke gjøre her enda dessverre. Har ingen uteareal :(

TS

Skrevet

Når jeg har vasket tøy i maskinen så lukter det ingenting etterpå. Jeg vil at det skal lukte godt. Fins det noe utenom tøymyknere jeg kan ha i maskinen, spraye rett på eller noe? Syns de fleste tøymyknere lukter syntetisk og ekkelt. Tips?? :D

heng det ute. Kutt ut skyllemidler,bruk mindre pulver. heng det på snora,har du ike detså kjøp deg et klesstativ

Bruker aldri tromel,ute tørker det fortere enn svint. tromel bruker lang tid,gfor ikke å snakke om strøm

Skrevet

heng det ute. Kutt ut skyllemidler,bruk mindre pulver. heng det på snora,har du ike detså kjøp deg et klesstativ

Bruker aldri tromel,ute tørker det fortere enn svint. tromel bruker lang tid,gfor ikke å snakke om strøm

jeg har selvfølgelig et klesstativ. har ikke tromler. har ingen uteareal der det er lov å sette ting fra seg, så kan ikke tørke ute. derfor er jeg på jakt etter noe å putte i vaskemaskinen eller rett på sengetøyet.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...