AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #1 Skrevet 21. januar 2012 Jeg er en jente på 17 år. Jeg og bestevennen min har vert bestevenner siden vi var 13. Vi pleier å gjøre alt sammen, er det noen av oss som vil noe blir altid den andre med selv om man egentlig ikke vil. Det er en av tingene jeg likte veldig godt med vennskapet våres. Vi hadde det altid så gøy sammen, fikk alt til å bli et minne for livet. Men nå har hun fått seg kjærste. Jeg er jo selvfølgelig glad på hennes vegne. De har vert sammen i 5 måner nå. Og etter de ble sammen, snakker hun ikke om andre ting enn han. Vi kan snakke om hva vi spiste til middag og hun kan få han inn i det temaet. Jeg er ikke den eneste som iriterer meg over det, alle andre i vennegjengen også. Det er greit at hun vil snakke om han, hun er jo forelsket, men det finnes grenser om hva man skal si og hvor mye man skal snakke om han. Og hun setter altid han først. Hvis vi skal ha jentekveld på en lørdag sier hun : ååh, kan ikke vi heller ha det på fredag da? jeg har mer lyst å vere med kjærsten min på lørdag! Og hvis vi har det på fredag sitter hun bare å snakker om hvor mye hun gleder seg til å vere med han å hva de skal gjøre. Prøver vi å snakke om noe annet sier hun bare åja og begynner å snakke om han igjen, og det er jo ikke serlig spennene for oss som ikke kjenner han no særlig. Og hvis vi sier til henne at det er travelt hun ikke snakker om annet så blir hun bare sur og sitter å tekster med han. Vi to har altid brukt å dra ut sammen, helt siden vi var 14. Og nyttårsaften er selvfølgelig noe vi har snakket om i nesten et år. Snakket om alt vi skal gjøre og hvor vi gleder oss. Men to timer før vi skal til å dra på fest med noen hun kjenner ikke jeg, sier hun : men jeg orker ikke, blir heller hjemme og chiller med kjærsten. Heldigvis fant jeg noen andre og dra ut med. I dag også skulle vi ut, men hun kunne ikke bli med fordi hun skulle vere med kjærsten å han kunne ikke dra fordi foreldrene hadde fersket han med å bruke salvia. Jeg orker ikke å ha det sånn lenger. Hun er ikke slik hun var før, vi gjorde alt gøy men nå kommer hun aldri med forslag eller noe. Hun er bare helt kjedelig. Og vis han kommer mens jeg er med henne, blir hun bare plutselig helt frekk og slutter å snakke med alle andre enn han så sitter de bare å kliner.Og hvis vi faktisk er ute uten han er hun altid lei seg og sitter å sutrer om at hun heller vil vere med han. Det var så mye bedre før da hun ikke var avhengig av han. Jeg har prøvd å si til henne mange ganger at hun altid er med han og ikke har tid til vennene sine mer men det hjelper ikke. Hva skal jeg gjøre?
pinar Skrevet 21. januar 2012 #2 Skrevet 21. januar 2012 Sånne situasjoner kan være veldig vnskelige. Man blir fort litt blind på seg selv når man er "nyforelsket". Alt annet enn kjæresten er kanskje ikke like spennende. Selv om du har snakket med henne må du kanskje si fra ennå tydeligere? Si at du føler deg litt tilsidesatt og at du gjerne vil finne på noe med bare henne alene? Samtidig er det sårt for du vil vel gjerne ikke at hun skal sitte med følelsen av at du ikke unner henne godt. Tid, er som regel det man trenger. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #3 Skrevet 21. januar 2012 Sånne situasjoner kan være veldig vnskelige. Man blir fort litt blind på seg selv når man er "nyforelsket". Alt annet enn kjæresten er kanskje ikke like spennende. Selv om du har snakket med henne må du kanskje si fra ennå tydeligere? Si at du føler deg litt tilsidesatt og at du gjerne vil finne på noe med bare henne alene? Samtidig er det sårt for du vil vel gjerne ikke at hun skal sitte med følelsen av at du ikke unner henne godt. Tid, er som regel det man trenger. Jeg har prøvd det, enten legger hun seg og sover og sier nei til alle forslag jeg kommer med, eller så sitter hun bare og snakker om han mens de tekster..
Havbris Skrevet 21. januar 2012 #4 Skrevet 21. januar 2012 Ja - dette er en vanskelig situasjon og mange blir ganske asosiale når de har forelskelsesbrillene på. Samtidig er det dumt av venninnen din å ikke opprettholde kontakt med deg og andre. Hun vet ikke noe om fremtiden og hvis det skulle bli slutt med kjæresten sin så har hun kanskje ikke så mange venner lenger. Kanskje du skal minne henne på dette (selv om hun selvsagt vil si at dette aldri vil ta slutt). Jeg synes absolutt du kan fortelle henne at du er glad for at hun har kjæreste - men at du blir litt lei av at han skal være samtaleemne hele tiden. Om det skulle bli slutt med kjæresten kan hun trenge en skulder å gråte på - men da er det ikke sikkert at skulderen er der lenger. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #5 Skrevet 21. januar 2012 Ja - dette er en vanskelig situasjon og mange blir ganske asosiale når de har forelskelsesbrillene på. Samtidig er det dumt av venninnen din å ikke opprettholde kontakt med deg og andre. Hun vet ikke noe om fremtiden og hvis det skulle bli slutt med kjæresten sin så har hun kanskje ikke så mange venner lenger. Kanskje du skal minne henne på dette (selv om hun selvsagt vil si at dette aldri vil ta slutt). Jeg synes absolutt du kan fortelle henne at du er glad for at hun har kjæreste - men at du blir litt lei av at han skal være samtaleemne hele tiden. Om det skulle bli slutt med kjæresten kan hun trenge en skulder å gråte på - men da er det ikke sikkert at skulderen er der lenger. Det skal jeg si til henne, jeg merker allerede at hun er ikke den første jeg sier ting til mer, hun er heller ikke den av vennene mine jeg stoler mest på, fordi jeg vet hun bruker å si alt til kjærsten. å alt er også alt om vennene sine som hun kansje ikke burde si. Og om jeg sier noe får jeg bar korte svar som somregel ikke er en setning engang.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 21. januar 2012 #6 Skrevet 21. januar 2012 Hadde en venninne som var sånn, det gikk over av seg selv. Men det var jævlig irriterende de månedene hvor ALT var "Petter liker gule biler best! Oooh, se, en fyr med mørkt hår på TV, det har Petter og! I dag hadde vi pita til middag, men petter likte det ikke.. Og oi, se, du gar samme kanera som Petter!" Man må bare bite tenna sykt hardt sammen..
Gjest Macha Mong Ruad Skrevet 21. januar 2012 #7 Skrevet 21. januar 2012 Tror dette er en lekse de fleste lærer når det blir slutt med den første kjæresten, og de ser at alle vennene deres er borte fordi de ikke har pleid dem. Du kan jo si det til henne på en pen måte, men jeg ville nok fokusert på andre venner i denne perioden, så lenge du har andre å være med.
Steinar40 Skrevet 22. januar 2012 #8 Skrevet 22. januar 2012 Tror dette er en lekse de fleste lærer når det blir slutt med den første kjæresten, og de ser at alle vennene deres er borte fordi de ikke har pleid dem. Du kan jo si det til henne på en pen måte, men jeg ville nok fokusert på andre venner i denne perioden, så lenge du har andre å være med. Dette høres fornuftig ut syns jeg. Altså at TS bruker mer tid på andre venninner mens venninna svever på sine rosa forelskelsens skyer. Sikkert ikke helt ideelt ettersom dette dreier seg om bestevenninna, men ikke mye annet å gjøre så lenge hjernen hennes er koplet ut. Fordelen er at det da kan bli nærere forhold til andre venninner også.
Gjest "gjest" Skrevet 22. januar 2012 #9 Skrevet 22. januar 2012 Det skal jeg si til henne, jeg merker allerede at hun er ikke den første jeg sier ting til mer, hun er heller ikke den av vennene mine jeg stoler mest på, fordi jeg vet hun bruker å si alt til kjærsten. å alt er også alt om vennene sine som hun kansje ikke burde si. Og om jeg sier noe får jeg bar korte svar som somregel ikke er en setning engang. Slike kjerringer som forteller ting til kjæresten er de av vennene man bare pakker bort og aldri har alenetid ilag med. Konsentrer deg heller om å dyrke andre vennskap. 1
Knirke Skrevet 22. januar 2012 #10 Skrevet 22. januar 2012 Dropp henne! Jeg gav opp min venninne etter at nyforelskelsen etter 5 år fortsatt ikke hadde gått over. JEG skylder ikke henne å gå rundt og være irritert og vente på at hun skal komme til vett Da får hun heller sitte der og bli feit sammen med kjæresten mens mitt (og andres) liv går videre 1
Gjest Awzm me Skrevet 23. januar 2012 #11 Skrevet 23. januar 2012 Hvis du ikke har hatt kjæreste før er det vanskelig å sette seg inn i hennes situasjon. Men en dag opplever du det selv, og forstår bedre. Dessuten, om de har vært sammen i fem måneder går nok nyforelskelsen over snart, og da snakker hun ikke like mye om han lenger.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #13 Skrevet 24. januar 2012 Hvordan bruker man salvie? Røyker det, var vertfall det de hadde gjort.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #14 Skrevet 24. januar 2012 Hvis du ikke har hatt kjæreste før er det vanskelig å sette seg inn i hennes situasjon. Men en dag opplever du det selv, og forstår bedre. Dessuten, om de har vært sammen i fem måneder går nok nyforelskelsen over snart, og da snakker hun ikke like mye om han lenger. Jeg har aldrig vert sammen med noen nei, men jeg har holdt på med noen og ofte over lang tid og vet selv hvordan det er, jeg skjønner henne godt, men når hun ikke kan snakke om annet og har altid vennene sine som andrevalg synes jeg det går for langt. Hun snakket ikke så mye om han før, det blir bare mer og mer, spesielt de 3 siste månedene.
Knirke Skrevet 24. januar 2012 #15 Skrevet 24. januar 2012 Hvis du ikke har hatt kjæreste før er det vanskelig å sette seg inn i hennes situasjon. Men en dag opplever du det selv, og forstår bedre. Dessuten, om de har vært sammen i fem måneder går nok nyforelskelsen over snart, og da snakker hun ikke like mye om han lenger. Så denne oppførselen skal forstås og forsvares? Nei vettu hva... Det går faktisk an å ha to tanker i hodet samtidig, selv om man har kjæreste. Hvis man ikke forstår det, så fortjener man ikke å ha lojale venner 1
isdronning Skrevet 24. januar 2012 #16 Skrevet 24. januar 2012 Støtter deg TS i denne saken. Vet akkurat hvordan det er - helt jævlig. For man ser og opplever hvordan en venninne forandrer seg til fordel for EN gutt... Sett av tid med bare deg og henne. Gå til et rom hvor hun kanskje glemmer igjen mobilen sin - så slipper du å havne i den fella at hun ender opp med å furte og sende meldinger med kjæresten sin imens du skal fortelle ditt. Et eksempel er doen - si at hun må hjelpe deg med å finne riktig sminke?? Snakk med henne, si hva som har plaget deg i en god stund. Men husk å godta hennes svar. Eks: Jeg føler det sånn at blablabla, det kan godt hende at du ikke har oppfattet det sånn men det har jeg. Når du forteller din side av saken og om dine personlige opplevelser og følelser blir det vanskeligere for henne å "slå tilbake". Håper dette ordner seg, over tid kan det hende at det endrer seg LYKKE TIL!
Gjest "gjest" Skrevet 25. januar 2012 #17 Skrevet 25. januar 2012 Hvis du ikke har hatt kjæreste før er det vanskelig å sette seg inn i hennes situasjon. Men en dag opplever du det selv, og forstår bedre. Dessuten, om de har vært sammen i fem måneder går nok nyforelskelsen over snart, og da snakker hun ikke like mye om han lenger. Det snedige er jo at du aldri ser fyrene gi opp sine kamerater på samme måte som jenter gir opp sine venninner... 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå