Dine Skrevet 21. januar 2012 #1 Skrevet 21. januar 2012 Hei! Vi har nettopp fått brev om at vi har fått barnehageplass til sønnen vår, men lurer på følgende: Det står at vi skal sende inn diverse dokumentasjon, men vi skjønner ikke om vi er helt fritatt for å sende inn inntektsdokumentasjon. Dette står under punkt 3, Inntektsdokumentasjon: * " Ikke nødvendig å levereinntekstdokumentasjon hvis husholdningens samlede personinntekt er over kr.300 000". * "Kopi av siste skatteoppgjør" * "Eventuelle endringer i inntekt som kan ha betydning for oppholdsbetalingen. Endring sees i forhold til seneste beregningsgrunnlag". Mulig vi er helt på trynet her, men jeg skjønner ikke om vi skal sende inn kopi av siste skatteoppgjør? Vi har samlet inntekt over 300,000 kr. Hjelp!! Må sende inn skjema på mandag for å få plassen..
lille katt Skrevet 21. januar 2012 #3 Skrevet 21. januar 2012 Som det står i pkt. 1, hvis dere tjener mer enn 300 000,- trenger dere ikke å sende inn dokumentasjon. Dere skal betale makspris uansett, og da trenger ikke kommunen/bydelen noen papirer.
Leanne Skrevet 21. januar 2012 #4 Skrevet 21. januar 2012 Hvis dere tjener mindre enn 300 000 totalt, får dere barnehageplassen rimligere (kommunen betaler deler av den). Tjener dere mer enn 300 000 må dere betale full pris selv, og det er ingen vits i å sende inn noen dokumentasjon
Dine Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2012 Tusen takk for svar! Da skjønner jeg det. Men, dilemmaet nå er at jeg nettopp har sagt opp jobben. Så nå har vi inntekt under 300 000 kr, men jeg vet ikke hva jeg skal sende inn av dokumenter på at jeg har sagt opp og står uten jobb (foreløpig)? Jeg søker jobber hele tiden og regner med at jeg finner noe ganske snart, men per dags dato står jeg uten jobb. Spørsmålet blir da om noen vet hva slags dokumenter jeg skal sende inn for å dokumentere oppsigelsen og at jeg står uten jobb? Det haster jo å sende inn dette..
Pupsilure Skrevet 22. januar 2012 #6 Skrevet 22. januar 2012 Det er jo ganske sannsynlig at du får deg jobb ganske snart, eventuelt arbeidsledighetstrygd, så da ville jeg bare droppet å sende inn noe, og heller betale makspris. Dere tjener vel ikke så mye mindre enn 300 000 i året? Så det er vel ikke så veldig mye avslag dere får på bhgplassen uansett
Dine Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 22. januar 2012 Nei, det har du helt rett i. Det er derfor jeg ikke har stresset så altfor mye med det egentlig. Om vi betaler litt mer i noen uker e.l. så går nok det greit. Da sender vi kun inn svarslipp da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå