AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #1 Skrevet 21. januar 2012 Vi skal ha særemne på skolen. Og i den anledning har jeg faktisk begynt på to bøker. Grunnen? - Fordi jeg leide begge to, startet med den ene. Glemte den hjemme da vi skulle lese på skolen og begynte deretter på bok nmr. 2 - tusen strålende soler. Har hørt veldig mye bra om den, men begynte å lure på om den kanskje er litt vanskelig å fortstå for en jente på 15. Om den blir for komplisert osv. Har lest startet, og ble ikke helt grepet fra første sekund, men det blir jeg sjelden. Uansett virker den bra. Er bare litt redd for at jeg ikke klarer å henge med, og at den er mer beregnet på folk som er eldre/ivrige lesere osv? Den andre boka heter Carries dagbok. Den er ganske grei så langt, men når jeg verken har fulgt med på sex og singeliv, og den blir litt typisk highschool aktig. Derfor ser jeg ikke helt for meg at jeg kommer til å sitte helt "grepet" av en slik type bok heller? Så noen som har lest tusen strålende soler å ønsker å dele litt erfaring (settes STOR pris på!)
sjøhest Skrevet 21. januar 2012 #2 Skrevet 21. januar 2012 Nei, jeg tror ikke den er for vanskelig. Den er ikke komplisert å forstå. Men den prøver jo å si noe om politiske og sosial forhold i Afghanistan. Jeg syns den var veldig sterk og gripende, jeg lå i senga og gråt når jeg var ferdig med siste side. Så jeg vil absolutt anbefale den! Lykke til! 1
-stina Skrevet 21. januar 2012 #3 Skrevet 21. januar 2012 Den er nydelig og gripende!Helt klart en av de sterkeste bøkene jeg har lest. 1
Rainbow Skrevet 21. januar 2012 #4 Skrevet 21. januar 2012 Den er ikke vanskelig. Den er kjempesterk. Veldig godt skrevet, og den handler jo om en jente på din alder. Den får en til å være VELDIG glad man bor i et vestlig land og at man har rettigheter som kvinne. Boka forteller mye om hvor rettsløse kvinner er i Afghanistan, og hvor lite man er verdt. Den er fæl på mange måter, og definitivt en bok som blir med deg lenge. Den er ikke komplisert å forstå. Den andre er jo sikkert bare en dårlig oversatt surrebok om en oppskrytt tv-serie. Vil tro du får mye mer utav den første, og læreren vil sikkert også sette mye større pris på at du har valgt en såpass viktig bok! Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #5 Skrevet 22. januar 2012 Tusen takk for svar! Da er valget tatt. Setter stor pris på hjelpen ! - TS
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #6 Skrevet 22. januar 2012 Jeg var sint og forbanna etter å ha lest Tusen Strålende Soler, skikkelig engasjert ble jeg! Den er veldig lettlest, lett forståelig, og språket flyter avgårde. Leste den for et par år siden, husker enda ordrett enkelte ting fra den. 1
Wonders Skrevet 23. januar 2012 #7 Skrevet 23. januar 2012 Grøss for en kjiiiiip historie . Etter å presset meg igjennom over 200 sider ville jeg egenlitg bare makulere hele greia. Å sluttet å lese. Jeg blir så sint og irritert av slik at jeg ikke takler hva jeg sitter igjen med av tanker... Ikke noe godt å ta med seg , og jeg er over 30 år. Slike bilder trenger jeg ikke i hodet mitt for å bli et mer takknemlig, innsiktsrik eller et opplyst medmenneske. Lykke til. Husk å bruke egene ord. 1
Titani Skrevet 23. januar 2012 #8 Skrevet 23. januar 2012 Er like gammel som deg, og jeg syns ikke den var "vanskelig". Det er en fantastisk bok, måtte lese den på nytt igjen rett etter jeg var ferdig med den, jeg ville ikke gi slipp på den utrolige historien! 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #9 Skrevet 23. januar 2012 Grøss for en kjiiiiip historie . Etter å presset meg igjennom over 200 sider ville jeg egenlitg bare makulere hele greia. Å sluttet å lese. Jeg blir så sint og irritert av slik at jeg ikke takler hva jeg sitter igjen med av tanker... Ikke noe godt å ta med seg , og jeg er over 30 år. Slike bilder trenger jeg ikke i hodet mitt for å bli et mer takknemlig, innsiktsrik eller et opplyst medmenneske. Lykke til. Husk å bruke egene ord. Ignorance is bliss? 5
bobbi Skrevet 28. januar 2012 #10 Skrevet 28. januar 2012 (endret) Grøss for en kjiiiiip historie . Etter å presset meg igjennom over 200 sider ville jeg egenlitg bare makulere hele greia. Å sluttet å lese. Jeg blir så sint og irritert av slik at jeg ikke takler hva jeg sitter igjen med av tanker... Ikke noe godt å ta med seg , og jeg er over 30 år. Slike bilder trenger jeg ikke i hodet mitt for å bli et mer takknemlig, innsiktsrik eller et opplyst medmenneske. Lykke til. Husk å bruke egene ord. Leste du ikke på baksiden før du begynte på boka? Det er fra Afghanistan.......,krig, undertrykte kvinner etc...hadde du trodd det skulle være oppløftende lesning? Bare lurer Selv synes jeg det var en sterk og fantastisk bra bok Endret 28. januar 2012 av bobbi 1
Djungelvrål Skrevet 28. januar 2012 #11 Skrevet 28. januar 2012 Hørt den på lydbok, fantastisk. Hørte den ferdig på to dager mens jeg strikket. Den fikk meg virkelig til å reflektere over hvor godt vestlige kvinner har det og hvor mye vi syter og klager over ingenting i hverdagen..... 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå