Gå til innhold

Mer spisestuestoler

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing
Skrevet

Beklager ny tråd, men har lest i de andre og fant ikke noe jeg falt helt for.

Ønsker nye spisestuestoler, pris er ikke så viktig.

Generelt er jeg glad i både skandinavisk, retro og etnisk stil, altså ganske altetende, men liker ikke det helt minimalistiske som jeg synes mye italiensk er.

Har sansen for dansk design, men er klart åpen for norsk også. Så på de Scandic-stolene, men ønsker noen som er høye i ryggen (tror jeg). Kan kanskje ombestemme meg.

Har sett litt på Syvern og Myren, men tror jeg kanskje ønsker noen som ikke er så vanlige.

Fint om de er noenlunde gode å sitte i, men som regel forflytter vi oss når maten er fortært.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville prøvesittet Scandic før jeg avskrev de ;) Y-stolen er jo veldig vakker, men den er kanskje også litt for vanlig (når det er sagt - det er jo en grunn til at de vanlige stolene er vanlige, de er jo så fine og evigvarende...!). Uff, vanskelig å finne møbler, i allefall hvis man tenker å investere i noe som skal holde framover.

Gjest Badabing
Skrevet

Veldig vanskelig! Vi kjøpte en kjempedyr spisestue for bare tre år siden, og den har vi nå kvittet oss med siden vi er lei. Det tidløse designet vi har, blir vi derimot ikke lei. Så jeg vil heller kjøpe noe ordentlig denne gangen :)

Gjest Badabing
Skrevet

Tror jeg må se de i virkeligheten for å få et ordentlig inntrykk, de er jo relativt spesielle, men jeg tror de kunne passet inn her.

Andre forslag?

Skrevet

Når jeg så innlegget ditt så tenkte jeg umiddelbart på Y-stolen, som Kosemose også foreslo. Om man velger en litt sprek farge så blir den ikke så vanlig. Vi har ofte gjester og kan fint sitte mange timer til bords, og da sitter vi godt!

Skrevet

Når jeg så innlegget ditt så tenkte jeg umiddelbart på Y-stolen, som Kosemose også foreslo. Om man velger en litt sprek farge så blir den ikke så vanlig. Vi har ofte gjester og kan fint sitte mange timer til bords, og da sitter vi godt!

Y-stolen er nydelig :rodmer:

Jeg syns egentlig den er vakrest i helt lyst tre :)

Skrevet

Du liker ikke slike da?

http://www.jysk.no/130/727/3640006/a/catalog

Denne typen er veldig enkle å sy trekk til ( eller betale noen for å sy), da kan du bytte dersom du blir lei, det synes jeg er veldig greit.

Søk på stoltrekk på google bildesøk så kommer det opp masse, noen er litt vel overdrevent da med digre sløyfer bak og slikt :fnise:

Skrevet

Hei

De stolene fra Jysk kan vel ikke være gode å sitte i til den prisen.....?

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes de er gode, hadde noen i imitert skinn før som kosta rundt 750 kroner stykket og synes de er like å sitte i (samme form og fasong på de). Prisen trenger ikke alltid å ha noe å si for komforten iallefall, men det kan jo hende de ikke varer så lenge. Har hatt mine i 2 år nå, men bruker heller ikke spisestua så fryktelig mye.

Skrevet

Dersom du vil ha noe litt annerledes, hva med å se på auksjonen til www.lauritz.com eller se etter noe på Finn?

Skrevet

Jeg synes de er gode, hadde noen i imitert skinn før som kosta rundt 750 kroner stykket og synes de er like å sitte i (samme form og fasong på de). Prisen trenger ikke alltid å ha noe å si for komforten iallefall, men det kan jo hende de ikke varer så lenge. Har hatt mine i 2 år nå, men bruker heller ikke spisestua så fryktelig mye.

Det er vel akkurat det. Sånne billige stoler kaster man etter et par år, og kjøper nye. Man kan jo det siden de er så billige. Sånn holdt jeg på før og, kjøpte billige stoler på IKEA som ble rælete etter noen år, og som jeg da kunne kaste med god samvittighet. Ikke var det noe å selge videre heller, fordi de ble så rælete og fordi ingen var interessert i å kjøpe de, delvs fordi de var så billige at da kjøper folk heller nytt enn brukt. Jeg vil tro det er rimeligere på sikt og bruke litt tid og finne kvalitetsstoler som holder seg og som ikke går av moten. Stoler som man skal sitte på er greit at er god kvalitet. Men, det er min mening.

• Liker 1
Skrevet

Enig med deg der, vi bruker spisestue så lite (kun nyttårsaften, jula og en sjelden gang ellers) at jeg slipper unna med billige men pene stoler :)

Gjest Badabing
Skrevet

De stolene fra Jysk er noe lignende de jeg la ut på finn, bare at mine var fra Living. De var ikke vonde å sitte på, men litt kjedelige synes jeg, jeg vil ha noe som varer.

Jeg har i grunnen falt mer og mer for Y-stolen. Ser for meg at den vil passe til så og si alt av interiør og at man ikke blir lei. Dessverre (?) har jeg en samboer som bryr seg like mye som meg om interiør, og han liker foreløpig Syvern og Myren og den stilen bedre. Selv må jeg innrømme at jeg egentlig er litt allergisk mot metall, og derfor likte jeg Y-stolen ekstra godt.

Har noen av dere vært på House of Oslo? Har ikke kommet meg dit enda, men kan kanskje få sett et bra utvalg der.

Skrevet

Hei

Når det gjelder den Y-stolen...jeg også liker den veldig godt,har vel og merke bare sett den på bilder:-) og den er nydelig. Men den er ikke vond å sitte i når det bare er treverk i ryggen da? Bare lurer....men regner med den ikke er det:-) NOen som har prøvd?

Skrevet

Vi har Scandiastoler med høy rygg og de er utrolig gode å sitte i, mye bedre enn de med lav rygg. Jeg syns også at Y-stolen er kjempefin, men dessverre så passer den ikke meg. Jeg har inntrykk av at enten så syns man den er god å sitte i, eller så er man som meg og får pinnen midt i ryggen slik at det ikke er mulig å lene seg tilbake og samtidig sitte godt.

Gjest Badabing
Skrevet

Har forresten sett litt på Gubi også.

http://www.designspirit.no/designprod/show.asp?page=goxpage00000055dbpGUBI5[28]valnott[29].html

Hva synes dere om den? Ser kanskje ikke så god ut å sitte i?

Dessuten blir jeg litt usikker på hvilket treverk jeg skulle valgt. Synes jo at den er veldig fin i valnøtt, men det vil vel bli litt too much siden jeg har valnøttparkett også?

Bør jeg i så fall velge mørkere eller lysere treverk?

Skal sjekke ut Scandia mer nøye, men tror det er en stol jeg må se i virkeligheten. Liker formene på Gubi og Y-stolen bedre tror jeg.

Skrevet

Har noen av dere vært på House of Oslo? Har ikke kommet meg dit enda, men kan kanskje få sett et bra utvalg der.

Jeg ELSKER House of Oslo, særlig Illums bolighus :hjerter: De har veldig godt utvalg rundt på huset, i tillegg til at Tannum møbler ligger 3 minutter unna. Og Bolia! Mangler bare Pur Norsk så hadde hele området vært mitt Mekka.. Du vil uansett få sittet i de aller fleste av de beste rundt der.

Hei

Når det gjelder den Y-stolen...jeg også liker den veldig godt,har vel og merke bare sett den på bilder:-) og den er nydelig. Men den er ikke vond å sitte i når det bare er treverk i ryggen da? Bare lurer....men regner med den ikke er det:-) NOen som har prøvd?

Jeg har (som sagt) Y-stoler i min spisestue og jeg syns de er veldig komfortable. Kan sitte i timesvis. Men det er jo smak og behag :) Man må nesten prøve dem selv, for du ser jo at f. eks AB over her syns at de er vonde.

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...