hasitable Skrevet 21. januar 2012 #1 Skrevet 21. januar 2012 Jeg er ei jente som blir 13 år i februar, og skal ha en bursdagsfest for alle jentene i klassen. Jeg er utrolig glad for at vi er gode venniner, fordi da kan man vel være seg selv litt mer, eller? Jaja, det var ikke det jeg skulle snakke om.. heh! Jeg skal da feire bursdagen min, og jeg har bestemt meg for at temaet skal være hobby, så jeg håper det blir bra! Har kjøpt inn kakelys som ser ut som tegneblyanter (sånne fettblyanter, som småbarn tegner med), og skal bake cupcakes og brownies. Jeg har bestemt meg for en hobbyting vi hvertfall kommer til å gjøre, og det er jo å ta bilder, men det er hovedsaklig fordi jeg har speilreflekskamera, og det blir flittig brukt av jentene i bursdager, hehe! Også har jeg tenkt litt på scrapbooking, maling, tegning, bildebehandling, rammedekorering osv, men jeg vet liksom ikke helt om det blir bra.. Har dere noen tips til hva vi kan gjøre i hobbybursdagen? Og dessuten lurer jeg på om de bare skal sette seg hvor de vil, med hvem de vil, eller ha bordplassering? Alle kjenner hverandre ikke like godt, så kanskje bordplassering med navnelapper? Men jeg vet ikke. Vi er 14 jenter tilsammen, og regner vel med det ikke kommer noen også, så.. Skal jeg ha tilfeldig med bordlapper, uten noen bordlapper, eller bordlapper hvor jeg bestemmer hvem som skal sitte sammen? Har dere noen tips til mat også? Skal man ha sånn som peanutter og sånn snacks i tillegg til godteri og chips? Hva skal hovedretten være, mener du? Jeg tenker litt på taco, fordi det liker jo "alle" på en måte, hehe.. :gjeiper: Så det er bare å skrike ut med hva som kanskje blir bra, også skal jeg tenke på det! Oppsummering..: Hva skal vi gjøre av hobbyting? Tilfeldige, utilfeldige eller ingen bordlapper? Mat? (hva skal vi ha som mat) Takk for svar!
Gjest Tirkes Skrevet 21. januar 2012 #2 Skrevet 21. januar 2012 Fotografi kan jo være kult. Har dere fotoprinter hjemme? Kanskje ha en fotokonkurranse og stemme frem det beste og printe det ut der og da? Bordkort kan du bruke om du vil, da har du litt styring med hvem som sitter hvor, men det kan bli litt klikkete. Altså at folk slår seg sammen med de man helst vil, stimer rundt de som er populære - og det kan bli trist om det er noen som er litt sjenerte feks. Men om dere er godt sammensveiset så trenger dere kanskje ikke det. Mat.. noe lettvint og godt, og samtidig morsomt, kanskje taco.. eller om det blir kjedelig - kyllingwraps. Kaldt kyllingkjøtt (salatkjøtt) og ellers så mange ting du kan tenke deg, salat, mais, løk, anans, mais osv. Eller pizza/minipizzaer/pizzahorn? Jeg husker jeg hadde "burger buffet" på 14årsdagen min som folk synes var kult. Bordet ble dekket med burgerbrød + burgere og tilbehør spredt på bordet og store boller med salat og pommes frittes også fikk folk lage sine egne burgere og spise det de ville ved siden av. 2
hasitable Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2012 Fotografi kan jo være kult. Har dere fotoprinter hjemme? Kanskje ha en fotokonkurranse og stemme frem det beste og printe det ut der og da? Bordkort kan du bruke om du vil, da har du litt styring med hvem som sitter hvor, men det kan bli litt klikkete. Altså at folk slår seg sammen med de man helst vil, stimer rundt de som er populære - og det kan bli trist om det er noen som er litt sjenerte feks. Men om dere er godt sammensveiset så trenger dere kanskje ikke det. Mat.. noe lettvint og godt, og samtidig morsomt, kanskje taco.. eller om det blir kjedelig - kyllingwraps. Kaldt kyllingkjøtt (salatkjøtt) og ellers så mange ting du kan tenke deg, salat, mais, løk, anans, mais osv. Eller pizza/minipizzaer/pizzahorn? Jeg husker jeg hadde "burger buffet" på 14årsdagen min som folk synes var kult. Bordet ble dekket med burgerbrød + burgere og tilbehør spredt på bordet og store boller med salat og pommes frittes også fikk folk lage sine egne burgere og spise det de ville ved siden av. Takk for tipset, veldig bra mattips hvertfall, og fotoprinter må jeg skaffe meg! :-D
Gjest loler Skrevet 22. januar 2012 #4 Skrevet 22. januar 2012 Er du åtte år gammel eller? Da jeg var 13 hadde vi jentekvelder eller party. Noe så enkelt som film, brus, jentesnakk, sminke-party, spiste pizza eller taco. Det enkle er ofte det beste
otilie Skrevet 22. januar 2012 #5 Skrevet 22. januar 2012 alle kan ta med seg en t skjorte hver (hvit blir vel enklest) så kan du kjøpe tekstiltusjer eller maling, også kan alle dekorere hver sin t skjorte :D det er kjempegøy! når du baker cupcakes kan du jo bake noen som du ikke pynter, så kan alle få hver sin cupcake som de skal pynte selv! decoupage er jo også veldig morsomt, og det kan brukes på mange ting. alle kan fks ta med seg hvert sitt glass, en kopp, en liten ting lagd av tre eller noe, også kan dere dekorere de med servietter og glansbilder. her er også en fin turtorial til hvordan lage glittersko av kjedelige sko! http://rookiemag.com/2012/01/glitter-shoes/?ref=nf dere kan også pynte sko på mange andre måter. Feste nagler på de, tegne på de med tekstiltusj/maling.. (er vel enklest på tøysko som converse osv)
hasitable Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 23. januar 2012 alle kan ta med seg en t skjorte hver (hvit blir vel enklest) så kan du kjøpe tekstiltusjer eller maling, også kan alle dekorere hver sin t skjorte :D det er kjempegøy! når du baker cupcakes kan du jo bake noen som du ikke pynter, så kan alle få hver sin cupcake som de skal pynte selv! decoupage er jo også veldig morsomt, og det kan brukes på mange ting. alle kan fks ta med seg hvert sitt glass, en kopp, en liten ting lagd av tre eller noe, også kan dere dekorere de med servietter og glansbilder. her er også en fin turtorial til hvordan lage glittersko av kjedelige sko! http://rookiemag.com/2012/01/glitter-shoes/?ref=nf dere kan også pynte sko på mange andre måter. Feste nagler på de, tegne på de med tekstiltusj/maling.. (er vel enklest på tøysko som converse osv) så kult!
hasitable Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2012 Er du åtte år gammel eller? Da jeg var 13 hadde vi jentekvelder eller party. Noe så enkelt som film, brus, jentesnakk, sminke-party, spiste pizza eller taco. Det enkle er ofte det beste Haha, det er jo hyggelig å skrive noe sånn, jaja, din mening, dine ord! Ingen i klassen bruker sminke, og hvis det er jentesnakk blir det ofte til baksnakking etterhvert, dessuten går det ann å prate mens man driver med hobbyting. Og NEI, jeg er ikke åtte år. Nei, jeg skal seriøst bare ignorere den posten din, for jeg blir bare provosert. 11
Gjest Tirkes Skrevet 23. januar 2012 #8 Skrevet 23. januar 2012 Haha, det er jo hyggelig å skrive noe sånn, jaja, din mening, dine ord! Ingen i klassen bruker sminke, og hvis det er jentesnakk blir det ofte til baksnakking etterhvert, dessuten går det ann å prate mens man driver med hobbyting. Og NEI, jeg er ikke åtte år. Nei, jeg skal seriøst bare ignorere den posten din, for jeg blir bare provosert. Og med denne posten har du frontet deg selv tøffere enn de fleste på 18+ her inne. 8
hasitable Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #9 Skrevet 24. januar 2012 Og med denne posten har du frontet deg selv tøffere enn de fleste på 18+ her inne. Det var ikke meningen å fremstå sånn, så jepp Men denne posten handlet faktisk ikke om det.. Det handlet om ideer til hobbybursdag!
otilie Skrevet 25. januar 2012 #10 Skrevet 25. januar 2012 syns det hørtes gøy ut jeg jeg fyller 23 og kunne gjerne tenkt meg en sånn hobbybursdag eller kveld!!
hasitable Skrevet 25. januar 2012 Forfatter #11 Skrevet 25. januar 2012 syns det hørtes gøy ut jeg jeg fyller 23 og kunne gjerne tenkt meg en sånn hobbybursdag eller kveld!! Ja, ikke sant? Har du noen tips til hva vi kunne ha gjort?
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #12 Skrevet 25. januar 2012 Er du åtte år gammel eller? Da jeg var 13 hadde vi jentekvelder eller party. Noe så enkelt som film, brus, jentesnakk, sminke-party, spiste pizza eller taco. Det enkle er ofte det beste Hyggelig for deg. Så kan vi andre som liker andre ting og som vil gjøre noe spesielt fremfor å sitte på ræva og glane på idiotboksen. Noe som vi kan gjøre ellers. Få lov til å gjøre det. Uten å bli satt i bås som umodne og barnslige. Ditt forslag var i hvertfall lite kreativt, kjedelig og ikke minst klisje. Jentekvelder kan man ha nårsomhelst. Bursdager burde man gjøre noe spesielt ut av hvis man vil det. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #13 Skrevet 25. januar 2012 Ja, ikke sant? Har du noen tips til hva vi kunne ha gjort? Lage smykker!
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #14 Skrevet 25. januar 2012 På fritidsklubben hvor jeg jobber blir det arrangert hobbykvelder hele tiden til stor glede for ungene i alder 12-14år. Så nei, man trenger ikke å være 8år for å sette pris på det.
hasitable Skrevet 25. januar 2012 Forfatter #15 Skrevet 25. januar 2012 Hyggelig for deg. Så kan vi andre som liker andre ting og som vil gjøre noe spesielt fremfor å sitte på ræva og glane på idiotboksen. Noe som vi kan gjøre ellers. Få lov til å gjøre det. Uten å bli satt i bås som umodne og barnslige. Ditt forslag var i hvertfall lite kreativt, kjedelig og ikke minst klisje. Jentekvelder kan man ha nårsomhelst. Bursdager burde man gjøre noe spesielt ut av hvis man vil det. Takk!!
Solbærpiken Skrevet 25. januar 2012 #16 Skrevet 25. januar 2012 Taco er god ide, synes jeg. Hvis dere ikke blir så mange så kan pizza; alle lager hver sin, være morsomt. Er man for mange blir det bare vanskelig å få til. Lasagne med salat og hjemmebakt loff el er også noe de fleste liker, og kanskje ett alternativ til taco. Hvis det er noen som er invitert som ikke kjenner noen andre, kan du kanskje ha bordkort der du setter denne jenta nærme deg. Det kan jo være vanskelig å prate og trives hvis man havner langt unna den man kjenner. Hvis alle kjenner hvertfall en til i tillegg til deg så finner de sikkert en plass selv. Mange hobbyting tar litt tid, det virker som du ønsker å gjøre mye forskjellig? Hvis du tar utgangspunkt i fotograferingen, så kan dere 1. Staile dere, kle ut, fikse hår evt sminke først 2. Fotografere 3. Redigere bildene på PCen, det finnes mange gratisprogtammer som gjør om bildene til gammeldagse gulne bilder, sort/hvit, og mye annet som du sikkert vet 4. Print ut ett bilde til hver 5. Ha papp, stoff, vatt, glitter, tråd, lim, ol som man kan lage fotorammer av. Så er det bare å klippe og lime, og bruke kreativiteten og lage fotorammer. Ta bilder av alle de ferdige bildene med rammer, så har og alle ett minne fra dagen. Jeg likte også den ideen med at alle kan pynte sine egne muffins :-) 1
hasitable Skrevet 29. januar 2012 Forfatter #17 Skrevet 29. januar 2012 Taco er god ide, synes jeg. Hvis dere ikke blir så mange så kan pizza; alle lager hver sin, være morsomt. Er man for mange blir det bare vanskelig å få til. Lasagne med salat og hjemmebakt loff el er også noe de fleste liker, og kanskje ett alternativ til taco. Hvis det er noen som er invitert som ikke kjenner noen andre, kan du kanskje ha bordkort der du setter denne jenta nærme deg. Det kan jo være vanskelig å prate og trives hvis man havner langt unna den man kjenner. Hvis alle kjenner hvertfall en til i tillegg til deg så finner de sikkert en plass selv. Mange hobbyting tar litt tid, det virker som du ønsker å gjøre mye forskjellig? Hvis du tar utgangspunkt i fotograferingen, så kan dere 1. Staile dere, kle ut, fikse hår evt sminke først 2. Fotografere 3. Redigere bildene på PCen, det finnes mange gratisprogtammer som gjør om bildene til gammeldagse gulne bilder, sort/hvit, og mye annet som du sikkert vet 4. Print ut ett bilde til hver 5. Ha papp, stoff, vatt, glitter, tråd, lim, ol som man kan lage fotorammer av. Så er det bare å klippe og lime, og bruke kreativiteten og lage fotorammer. Ta bilder av alle de ferdige bildene med rammer, så har og alle ett minne fra dagen. Jeg likte også den ideen med at alle kan pynte sine egne muffins :-) Det hørtes kult ut! Nå er det jo sånn at alle kjenner hverandre, og har gått i samme klasse i 7 år, så det er nok ikke noe problem. Da blir det vel ikke bordlapper, etter hva dere har sagt Takk for tipset! Og er det noen som har tips til hva det skal stå på invitasjonen??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå