Snop Skrevet 22. januar 2012 #21 Skrevet 22. januar 2012 Jeg er en del av den ene prosenten som ble gravid på p-pillen selv med riktig bruk. Ingen sex jeg noengang har hatt i mitt liv var verdt å gå gjennom det. Å bruke kondom i tillegg er NULL offer i forhold. 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #22 Skrevet 22. januar 2012 Abort skal ikke brukes som prevensjon. Hvis hun er så redd for å bli gravid, synes jeg det er bedre å bruke kondomer i tillegg til pillene, enn å ta sikte på å finne et eventuelt foster tidlig slik at hun kan kvitte seg med det. Hun går på jo pilla, DET er prevensjonen hennes. Det sies at 1 av 100 som bruker p-pilla riktig blir gravide i løpet av et år, det er ikke mange. Graviditetstesten som Joe foreslo var vel mest for å berolige kjæresten, så hun slipper å bekymre seg for å være gravid hele tiden. Går jo an å kjøpe en boks med sånne billige strips. Jeg har brukt p-pille/Nuva-ring siden jeg var 16 (er nå 21) og aldri brukt kondom i tillegg i forhold. Har aldri blitt gravid. Hadde aldri orket kondom uansett. De lukter så grusomt.
Gjesten Skrevet 22. januar 2012 #23 Skrevet 22. januar 2012 Hun går på jo pilla, DET er prevensjonen hennes. Det sies at 1 av 100 som bruker p-pilla riktig blir gravide i løpet av et år, det er ikke mange. Graviditetstesten som Joe foreslo var vel mest for å berolige kjæresten, så hun slipper å bekymre seg for å være gravid hele tiden. Går jo an å kjøpe en boks med sånne billige strips. Jeg synes det er en del, jeg. Tenk på hvor mange tusen kvinner som bruker p-piller. Det blir ganske mange uønskede graviditeter etter hvert. 6
Gjest Macha Mong Ruad Skrevet 22. januar 2012 #24 Skrevet 22. januar 2012 Abort skal ikke brukes som prevensjon. Hun bruker jo prevensjon. Det må da være lov å ta abort dersom pilla feiler? At man er tidlig ute med å oppdage et svangerskap betyr da ikke at man bruker abort som prevensjon? Det er vel bare en fordel å oppdage det tidlig, dersom man skulle være så uheldig.
Gjesten Skrevet 22. januar 2012 #25 Skrevet 22. januar 2012 Hun bruker jo prevensjon. Det må da være lov å ta abort dersom pilla feiler? At man er tidlig ute med å oppdage et svangerskap betyr da ikke at man bruker abort som prevensjon? Det er vel bare en fordel å oppdage det tidlig, dersom man skulle være så uheldig. Selvfølgelig. Men når man åpenbart ikke stoler på pillene, synes jeg det blir for feigt å la det stå til og heller satse på abort. Jenta det er snakk om her, er jo livredd for graviditet og bruker derfor kondom i tillegg. At typen hennes skal overtale henne til å la være fordi "hun kan jo bare ta en graviditetstest i måneden", synes jeg ikke er en grei ordning. 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #27 Skrevet 22. januar 2012 Jeg reagerte på mi ekskjærestes sæd. Det klødde helt ekstremt om han kom inni meg, så vi brukte for det meste kondom. Min nåværendre kjæreste reagerer jeg ikke på i det hele tatt, så vi bruker ikke kondom.
Surriball Skrevet 22. januar 2012 #28 Skrevet 22. januar 2012 For å ikke snakke om hvor turnoff det er å bekymre seg for å bli gravid! Se for deg at du ligger og tenker "nåblirjeggravidnåblirjeggravidæææh" hele akten... Da får man jo ikke akkurat så mye utav sexen heller. 3
Joe Skrevet 23. januar 2012 #29 Skrevet 23. januar 2012 Nei, jeg mener jo ikke at abort skal brukes som prevansjon, hun går jo på p-piller, det er jo prevansjon det. Det er jo en utrolig liten sjangs for å bli gravid. Men det kan være betryggende å være sikker på at hun ikke er gravid, så ikke hun i tillegg begynner å bekymre seg for "Tenk om jeg egentlig er gravid 5 måneder på vei uten å vite det", om hun nå skulle gå med på å ha sex uten kondom.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #30 Skrevet 26. januar 2012 Vi bruker kondom selvom jeg går på p-piller.Større sikkerhet,mindre søl og samboeren holder mye lengre. 1
Gjest Cosette Skrevet 26. januar 2012 #31 Skrevet 26. januar 2012 Hvis kondombruken legger en demper på sexlivet (hvilket er forståelig, for mange vil et slikt fremmedelement som i tillegg nedsetter følsomheten ødelegge den naturlige, nakne følelsen man gjerne ønsker når man har sex med den man er glad i), så må du jo rett og slett vurdere om de andre sidene ved forholdet er verdt et sexliv som ikke er ideelt. Hun har rett til å ikke ville ha sex uten kondom, og du har rett til å ønske deg en partner som er mer avslappet og nøyer seg med p-piller. Hvor viktig er dette ønsket for deg? 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #32 Skrevet 29. januar 2012 Vi bruker også begge deler.Vil være helt sikker på ikke å bli gravid
Lilliani Skrevet 30. januar 2012 #33 Skrevet 30. januar 2012 Jeg ble jo gravid selv om jeg gikk på pillen, og tok den til riktig tid hver dag. Så det kan jo skje! Er jo bedre å være helt sikra om man ikke ønsker barn. Dessuten er det ikke alle som liker å få sæden inni seg. Den renner ut igjen liksom, og det kan være grusomt ekkelt av og til! Og husk at p-piller brukes til mer enn bare prevansjon. Mildere mens-smerter, for eks! 1
Labello Skrevet 30. januar 2012 #34 Skrevet 30. januar 2012 Alle sier at 1% er liten sjans, men i teorien da, om man har sex 100 ganger, så skal man bli gravid en gang..
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #35 Skrevet 30. januar 2012 Kan si at jeg går på pillen nå, og ikke gravid. Før det var det ett år hvor jeg hadde sex uten noen som helst prevensjon(veldig dum, jeg vet!), med forskjellige gutter, og ble ikke gravid noen gang i løpet av de gangene, om det skulle hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #36 Skrevet 30. januar 2012 Sjansen for å bli gravid med p-pille er ikke 1 % per samleie, den er 0,3 % per år. Hvis en regner med et gjennomsnitt på 300 samleier i året, blir sjansen for en p-pillebruker å bli gravid 0,001 % per samleie.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #37 Skrevet 30. januar 2012 Jeg og mannen har vært sammen i ett år og jeg nekter å gå på pillen. Begge trivdes med kondom pga. vi slipper uønsket graviditet, og det er lettere for meg å bli gravid når vi begge ønsker det og er klare for det. Synes ikke det er noe særlig å tukle med hormonene sine med p-piller osv. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå