Gjest J.Bourne Skrevet 21. januar 2012 #1 Skrevet 21. januar 2012 Jeg er sammen med en fantastisk jente, som jeg elsker mer enn noe annet. Vi har vært sammen i nesten to år, og har det veldig fint. Problemet er bare det at hun innsisterer på at jeg bruker kondom når vi har sex, selv om hun bruker p pille. Vi hadde sex en periode uten kondom før, og dette var den beste sexen for min del. Grunnen til at jeg må bruke kondom er fordi hun er redd for å bli gravid, men jeg har jo sagt til denne at så lenge hun tar pilla si rett, er det svært liten sjangse. Kondomen ødelegger jo en del for min del, siden jeg ikke får den gode følelsen, eller kjenner så mye. Det jeg fantaserer mest om er å komme inni henne uten kondom.. Så, hva memer dere og hvordan har dere andre det? Er det andre som er på pilla og pålegger kjæresten å bruke kondom?
SmallTalk Skrevet 21. januar 2012 #2 Skrevet 21. januar 2012 P-piller er bare 99% sikkert ved riktig bruk, så det kan hende at hun kort og greit ikke vil risikere å bli blant de 1% som blir gravide på p-piller tiltross for riktig bruk. 6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #3 Skrevet 21. januar 2012 Har gjort det ved enkelte tilfeller. Bedt om kondrombruk. Mest pga hygiene og praktiske årsaker dersom han vil komme i meg. Sæden forsvinner ikke med en gang. Om det er snakk om ettermiddagssex før vi skal ut og handle etc så ønsker jeg kondombruk for å slippe å kjennes ut som en inkontinent bestemor etterpå. 4
Gjest J.Bourne Skrevet 21. januar 2012 #4 Skrevet 21. januar 2012 1% er usannsynelig liten sjangse. Jeg vil heller ikke ha barn nå, men trenger jo ikke komme inni henne så lenge jeg hadde sluppet å ta den på. Det er jo bare en helt annen følelse når man ikke bruker kondom, som er sinnsykt digg. Men er det flere som pålegger kondombruk selv om man er på pilla?
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #5 Skrevet 21. januar 2012 Vi brukte kondom før, men den ble fort tørr, og det endte i at jeg ble sår, og fikk en sviende følelse etter sex.. Nå går jeg på mercilon 28, og har aldri blitt gravid uansett hvor mye han har kommet inni meg, det hender også at jeg glemmer å ta den regelmessig, så p-pillen er veldig sikker. I hvertfall det jeg fikk opplyst av fastlegen. Det er helt sant at sex blir noe helt annet, og at mannen får en helt annen følelse, det får også jeg. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #6 Skrevet 21. januar 2012 Noenganger er det digg at han bruker kondom fordi han holder ut i godt over 5 min lengre med kondom enn han gjør uten. Men vet han foretrekker det uten så det blir vel omtrent 50/50 - går på pillen.
Strikkemamma Skrevet 21. januar 2012 #7 Skrevet 21. januar 2012 Vi bruker aldri kondom, liker det best uten! :)Går på pilla.
Pingting Skrevet 21. januar 2012 #8 Skrevet 21. januar 2012 P-piller er bare 99% sikkert ved riktig bruk, Det blir ikke helt riktig å si det på den måten, og i tillegg er tallet feil. Tallene som angir hvor sikker en prevensjonsmetode er, er stort sett basert på/omskrivinger av den såkalte Pearl-indeksen. Det er målet som vanligvis brukes i de kliniske testene av et prevensjonsmiddel/metode. Har noe en Pearl index på 1 (eller sagt på en annen måte: er 99 % sikker), så vil 1 av 100 kvinner som bruker prevensjonen i ett år bli gravid. Det er dermed ikke snakk om at det er 1% sjanse for å bli gravid ved hvert samleie. Ved perfekt bruk har p-piller en indeks på 0,3. De er altså 99,7% sikre om man tar dem helt riktig. Det finnes også "gjennomsnittlig bruk" som innebærer alle graviditetene som har dukket opp i en studie - her må man regne med at det ligger endel slurv, forglemmelser, sykdom og annet som påvirker hvor trykk prevensjonsmetoden er. Sikkerheten ved gjennomsnittlig bruk for p-piller er 8, eller 92% sikkert om du vil. Til sammenligning ligger kondom på 2/98% ved perfekt bruk, og 15/85% ved gjennomsnittlig bruk. P-piller er dermed tryggere enn kondom. Det eneste som er 100% trygt er å ikke ha sex Det finnes prevensjonsmidler som er enda tryggere enn p-piller, bl.a. p-staven. Peral indexen på denne er 0.05, den er altså 99,95% trygg. Ulempen ved denne er jo at den må sitte inne i 3 år, så jeg synes på ingen måte at det er noen kjæresten din skal vurdere før hun føler seg trygg på det. Det gjelder forsåvidt i forhold til annen prevensjon også. Det er viktig at hun føler seg trygg, er hun ikke det vil det garantert gå ut over sexlivet. Samtidig er det jo også viktig at du har det bra. Hva med å ta en snakk med en lege/helsestasjon om dette, så kan dere få ordentlig informasjon og hjelp til å ta det valget som passer dere best? 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #9 Skrevet 21. januar 2012 kanskje hun ikke liker følelsen av sæd i fitta? 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #10 Skrevet 21. januar 2012 Hva i all verden er vits med å gå på p-pille om man likevell skal bruke kondom? Jeg bruker pille, og kunne aldri krevd at kjæresten skulle bruke kondom så lenge jeg bruker den. Det er best for han og meg uten kondom, spessielt for han.
Gjesten Skrevet 21. januar 2012 #11 Skrevet 21. januar 2012 Mange jenter foretrekker å gjøre det på den måten. Jeg brukte selv mye kondom med den siste eksen min, rett og slett fordi vi begge var veldig redde for graviditet. Det er veldig greit å slippe alt sølet også, men det er jo bareen pluss. Hvis dere bruker glidekrem, så slipper dere at det tørker ut. Hvis jenta er så redd for å bli gravid, er det bare klokt å bruke kondom i tillegg. 4
lacim Skrevet 21. januar 2012 #12 Skrevet 21. januar 2012 Hva i all verden er vits med å gå på p-pille om man likevell skal bruke kondom? Skal vi se... 1) forutsigbar periode 2) ofte mindre smerter 3) mulighet til å utsette 4) i flere tilfeller er du anbefalt/må gå på p-piller grunnet medisiner som kan være til skade på et evt. foster 5) allergi mot sæd det var noen 4
Gjest badeand1 Skrevet 21. januar 2012 #13 Skrevet 21. januar 2012 (endret) Skal vi se... 1) forutsigbar periode 2) ofte mindre smerter 3) mulighet til å utsette 4) i flere tilfeller er du anbefalt/må gå på p-piller grunnet medisiner som kan være til skade på et evt. foster 5) allergi mot sæd det var noen Og TS sitt problem. Redd for graviditet. Edit.. nei, var litt feil det der. Men blir på en måte dobbel beskyttelse. Endret 21. januar 2012 av Mortem
Gjesten Skrevet 21. januar 2012 #14 Skrevet 21. januar 2012 Hva i all verden er vits med å gå på p-pille om man likevell skal bruke kondom? Jeg bruker pille, og kunne aldri krevd at kjæresten skulle bruke kondom så lenge jeg bruker den. Det er best for han og meg uten kondom, spessielt for han. Skal vi se... 1) forutsigbar periode 2) ofte mindre smerter 3) mulighet til å utsette 4) i flere tilfeller er du anbefalt/må gå på p-piller grunnet medisiner som kan være til skade på et evt. foster 5) allergi mot sæd det var noen For ikke å glemme at kondom heller ikke er idiotsikkert, så det p-pillene kan fortsatt vise seg nyttige som prevensjon. 2
Nessy Skrevet 21. januar 2012 #15 Skrevet 21. januar 2012 Jeg og eksen brukte begge deler fordi vi var begge to veldig redde for at hun skulle bli gravid. Det er ingenting i denne verden så deilig som ei våt, varm fitte men min skrekk for å få barn (som vil være der resten av livet) er ikke verdt en liten stund med ekstra nytelse. Det er nesten helt sikkert med P-piller men så lenge det ikke er 100% sikkert vil jeg være så sikker så jeg kan være når jeg har sex (har ikke lyst å leve i sølibat uansett om det er mest sikkert ). 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #16 Skrevet 21. januar 2012 det er fort gjort at pilla blir svakere av forskjellige ting. sæd i musa kan både være ekkelt og upraktisk. mange gutter holder lenger med kondom(men dette synes jeg ikke er mer viktig en gutten nytelse)
Joe Skrevet 21. januar 2012 #17 Skrevet 21. januar 2012 (endret) Hva med å foreslå at hun rutinemessig tar en graviditetstest hver måned? Så blir i alle fall en graviditet oppdaget med en gang. Endret 21. januar 2012 av Joe
Gjesten Skrevet 21. januar 2012 #18 Skrevet 21. januar 2012 Hva med å foreslå at hun rutinemessig tar en graviditetstest hver måned? Så blir i alle fall en graviditet oppdaget med en gang. Abort skal ikke brukes som prevensjon. Hvis hun er så redd for å bli gravid, synes jeg det er bedre å bruke kondomer i tillegg til pillene, enn å ta sikte på å finne et eventuelt foster tidlig slik at hun kan kvitte seg med det. 8
Gjest Consensio Skrevet 21. januar 2012 #19 Skrevet 21. januar 2012 Abort skal ikke brukes som prevensjon. Hvis hun er så redd for å bli gravid, synes jeg det er bedre å bruke kondomer i tillegg til pillene, enn å ta sikte på å finne et eventuelt foster tidlig slik at hun kan kvitte seg med det. Enig! Ser ikke poenget med jevnlig testing, for om den viser positivt så er det jo allerede for sent. Og selv om hun ikke vil ha barn, så kan likevel en abort være psykisk tungt å gjennomføre. Abort skal ikke brukes som prevensjon! 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #20 Skrevet 21. januar 2012 Sterilisering, men først fryser du ned spermier slik at du senere kan lage egne barn. Det er en viss fare for at nedfrysinga ikke funker, da kan du prøve å reversere steriliseringsprosessen. Det er også en viss sjans for at heller ikke dette funker. Da kanskje du kan få eventuelle tvillingbrødre til å stille opp ;-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå