Gå til innhold

Forskjellen på domener?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er noen forskjell på disse forskjellige domenene? Tenker da på endingene, .com, .org, .net og .me.

Er det fordeler/ulemper ved å velge noen av dem? Det er snakk om til en blogg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tanken var at com var for commercial(bedrifter) org for organization (foreninger), men alt gikk i dass og i dag er com verdt mest fordi alle husker navnet + .com som første alternativ, men det er kjekt å eie .org .net og .no i tillegg siden det er så billig.

Så tips er å finne .com først for det er vanskeligst, og deretter plukke de andre du får om de er ledige.

(En norsk blog vil muligens ha samme verdi av .no som .com )

• Liker 1
Skrevet

For å få .no domene må du ha et organisasjonsnummer...

Skrevet

Ja det vet jeg, og derfor spurte jeg ikke om .no ;) Det er de endingene jeg har nevnt som er aktuelle.

• Liker 1
Skrevet

.no er også norske sider, mens .se er svenske, .dk dansk og så videre. .com er vel nå regnet som internasjonale sider på samme måte som .net, mens .org som regel fortsatt er organisasjoner/klubber/foreninger/whatever.

Skrevet

Problemet er at det ikke praktiseres. .no får du ved å opprette enkeltmannsforetak som er gratis og tar fire dager. Det er ingen regnskapsplikt så lenge du ikke omsetter for noe. (ikke bruk ett enk til noe som gjelder penger ettersom du står personlig ansvarlig for enk sitt forpliktelser)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...