AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #1 Skrevet 21. januar 2012 Det er ikke kult å bli møtt av gule remser i snøen forran huset og ved postkassen. Unger leker jo forran huset, i snøen langs lekeplassen, men alikevel lar folk hundene pisse og markere. I går møtte jeg på en dame som gikk tur, og lot hunden spasere inn for å tømme seg lags foten på postkassen til naboen - Er det greit å si ifra om at sånt ikke er ok? Det går vel an å gå tur andre plasser enn langs frontpartiene på husene til folk, og langs lekeplasser? (Jeg bor i rekkehus utenfor lillestrøm, og det er MANGE hus her i området, men mye områder hvor man kan gå tur ellers..)
challenger Skrevet 21. januar 2012 #2 Skrevet 21. januar 2012 Men hvor skal hunden ellers tisse da? Det er nok litt vanskelig å stoppe en trengende hund fra å tisse der han vil stakkar.. Spesielt hannhunder for de tisser jo OVERALT. 5
la Flaca Skrevet 21. januar 2012 #3 Skrevet 21. januar 2012 Man trenger ikke la hunden få tisse over alt skjønner du Challenger, de greier fint å begrense seg. Mine hunder får tisse på tomta vår når de går ut døra, etter det må de pent holde seg i ca 100 meter til vi kommer ut på hovedveien. De får ikke skvette på naboenes tomter, og det godtar de uten problemer. 5
challenger Skrevet 21. januar 2012 #4 Skrevet 21. januar 2012 Man trenger ikke la hunden få tisse over alt skjønner du Challenger, de greier fint å begrense seg. Mine hunder får tisse på tomta vår når de går ut døra, etter det må de pent holde seg i ca 100 meter til vi kommer ut på hovedveien. De får ikke skvette på naboenes tomter, og det godtar de uten problemer. Her jeg bor er det ikke egen tomt, og de hundene som bor her, spesielt hannhundene tisser overalt. Og jeg ser egentlig ikke det store problemet med det. Det er jo like mye tiss om sommeren og, men det vises jo langt bedre på vinteren! Selv har jeg en hund som ikke tisser hvor som helst, heldigvis:p Hun nekter å tisse midt på veien, hun skal helst langt uti grøfta før hun setter seg ned. 3
Aurora M. Skrevet 21. januar 2012 #5 Skrevet 21. januar 2012 Her jeg bor er det ikke egen tomt, og de hundene som bor her, spesielt hannhundene tisser overalt. Og jeg ser egentlig ikke det store problemet med det. Det er jo like mye tiss om sommeren og, men det vises jo langt bedre på vinteren! Selv har jeg en hund som ikke tisser hvor som helst, heldigvis:p Hun nekter å tisse midt på veien, hun skal helst langt uti grøfta før hun setter seg ned. Akkurat der har du et poeng. Alle disse klagene om hundetiss og bæsj overalt kommer når det er snø, og snøtining når alt kommer for dagen. Er vel noe i at det man ikke vet har man ikke vondt av. Ellers er jeg enig med de som sier det er unødvendig å la de få lov til det, så lenge det tross alt finnes alternativer.
Cho Kon It Skrevet 21. januar 2012 #6 Skrevet 21. januar 2012 Min bror har en hund som er rundt syv måneder nå. Det virker som om han (hunden) har null kontroll på når han må tisse eller bæsje. Han kan finne på å sette seg ned midt i veien for å gå på do, og han gir null forvarsel what so ever. Da er det ikke så veldig lett å styre når og hvor hunden skal tisse. Dette har jo selvfølgelig med at han er valp å gjøre, men det er altså ikke alltid like lett å få hunden til å gå på do på riktig sted..
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #7 Skrevet 21. januar 2012 Her jeg bor er det ikke egen tomt, og de hundene som bor her, spesielt hannhundene tisser overalt. Og jeg ser egentlig ikke det store problemet med det. Det er jo like mye tiss om sommeren og, men det vises jo langt bedre på vinteren! Jo, det er jo det, men det er jo et problem at det vises langt bedre. Det er ikke direkte fint. En annen ting er at ungene leker seg med denne snøen. De leker seg ikke med gresset og bæsjen som ligger rundt om sommeren. Greit nok, de leker seg i gresset, men det blir ikke det samme. Jeg er veldig enig i TS sitt utsagn om at "Det går vel an å gå tur andre plasser enn langs frontpartiene på husene til folk, og langs lekeplasser?". Jeg synes hundeeiere i det minste bør prøve å få hunden sin til å ikke markere ved innganger og på lekeplasser. Hvor lett det er, det er en annen sak. Her i byggefeltet jeg bor har vi et større problem enn hunder. Voksne mannfolk står og pisser gatelangs etter en fuktig kveld på byen. Det er tydeligvis gøy å prøve å fargelegge gatene gule. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #8 Skrevet 21. januar 2012 Jeg tror dere misforstår meg litt nå. Jeg ts, bor i et tettbygd strøk med masse rekkehus. Hver dag går folk på tur langs husene og lar hundene skvette der, gjerne ved postkasser ol som står langs veien. Unger ruller der i snøen, og de leker i området ved da vi har en lekeplass rett utenfor husrekken. Jeg lurer jo på hvorfor noen velger å la tisseruten gå langs husene og lekeplassene, når man fint kan gå på fortauet langs "hovedveien" Det er ikke farlig der da vi har gangvei.. Den eneste grunnen jeg kan se for meg er at det er koseligere å gå langs husene fordi man kan se inn til folk der de bor. Jeg blir jo litt oppgitt,,og ja spesielt sukker jeg når snøen smelter og godt bevarte frosne lorter dukker opp. Men jeg vet at ikke alle lar tisseturen gå langs husene til folk da! 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #9 Skrevet 21. januar 2012 Jeg sier ikke at alle hundeeiere legger opp tisseturen langs husrekker og sånn! Men jeg håper jo at de som lar hundene tisse langs innganger ved husinn-ganger heller velger å ta turen på gangveiene.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #10 Skrevet 21. januar 2012 Men hvor skal hunden ellers tisse da? Det er nok litt vanskelig å stoppe en trengende hund fra å tisse der han vil stakkar.. Spesielt hannhunder for de tisser jo OVERALT. Det er jo ikke pent å tisse langs postkasse stativene til folk da. Jeg snakker om tiss i snøen omtrent uttafor inngangsdøren. Da går det vel an å gå tur langs hovedveien der vi har gangfelt, ikke langs rekkehusene, ikke sant ?
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #11 Skrevet 21. januar 2012 Ser at folk lar hundene sine gjerne tisse i oppkjørselen og foran søpleboksene. Hadde de gått 5 meter til så kunne de tisset langs hekken min. Sløvt av hundeierene synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #12 Skrevet 21. januar 2012 Akkurat der har du et poeng. Alle disse klagene om hundetiss og bæsj overalt kommer når det er snø, og snøtining når alt kommer for dagen. Er vel noe i at det man ikke vet har man ikke vondt av. Ellers er jeg enig med de som sier det er unødvendig å la de få lov til det, så lenge det tross alt finnes alternativer. Men selv om det er vinter så skal man jo ta med bæsjen.. 5
challenger Skrevet 21. januar 2012 #13 Skrevet 21. januar 2012 Men selv om det er vinter så skal man jo ta med bæsjen.. Det som irriterer meg er at det er sinnsykt mange som IKKE klarer å plukke opp bæsjen etter seg. På gangstien utenfor her jeg bor, kryr det av hundebæsj Er det så vanskelig å plukke opp? 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #14 Skrevet 21. januar 2012 Men selv om det er vinter så skal man jo ta med bæsjen.. Og jeg blir frustrert over hundeeiere som lar hunden sin gjøre fra seg i veikanten og ikke plukker med seg. Når det er glatt så er det ofte best å gå i veikanten, men da tråkker jeg på dritten. Selv om det blir dekket av snø så blir det jo ikke borte. 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #15 Skrevet 21. januar 2012 Og jeg blir frustrert over hundeeiere som lar hunden sin gjøre fra seg i veikanten og ikke plukker med seg. Når det er glatt så er det ofte best å gå i veikanten, men da tråkker jeg på dritten. Selv om det blir dekket av snø så blir det jo ikke borte. JAvisst helt enig, man skal jo ta den med uansett hvor hunden bæsjer.
bittelura Skrevet 21. januar 2012 #16 Skrevet 21. januar 2012 Borettslaget vårt tillater dyrehold - så litt må man tåle. Det være seg lyder eller markering... Jeg synes ruker er verre enn litt piss.. Har ei lita bikkje, som så vidt dekker det ene lille hjørnet i driteposen når hun har bæsja... MEN jeg ender som regel opp med å ha med minst 2 poser fulle av dritt hjem til søplekassa vår... Er så disgusting med folk som ikke plukker opp etter dyret sitt!!! Har man anskaffet seg dyr, så får man rydde opp etter seg også! Frøkna mi gjør fra seg bare på gress eller på snø.. (hun kan gjøre fra seg på kommando hvis jeg har dårlig tid;) 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #17 Skrevet 21. januar 2012 Borettslaget vårt tillater dyrehold - så litt må man tåle. Det være seg lyder eller markering... Jeg synes ruker er verre enn litt piss.. Har ei lita bikkje, som så vidt dekker det ene lille hjørnet i driteposen når hun har bæsja... MEN jeg ender som regel opp med å ha med minst 2 poser fulle av dritt hjem til søplekassa vår... Er så disgusting med folk som ikke plukker opp etter dyret sitt!!! Har man anskaffet seg dyr, så får man rydde opp etter seg også! Frøkna mi gjør fra seg bare på gress eller på snø.. (hun kan gjøre fra seg på kommando hvis jeg har dårlig tid;) Jodda, forstår det, og flott er det med dyr. Jeg elsker dyr og ønsker meg hund selv. Men jeg synes det er trasig med urin langs inngangen der jeg bor, det er jo trossalt min lille eiendom, selv om den ikke er stor. Det finnes mange andre strekninger å gå tur på enn langs husene til folk.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #18 Skrevet 22. januar 2012 I borettslaget (rekkehusbebyggelse) jeg bodde i før fikk ikke hundene tisse før vi var ute av borettslaget. Heller ikke da vi bodde i blokk. Når bor vi i hus, ganske bebygd her. Men jeg kan ikke nekte hundene å tisse langs veien her, for da ville de aldri fått tissa. De får likevel ikke lov til å tisse på søplestativer, postkassestativer eller portstolpene. Her driter hunder utenfor porten til folk og eierene tar det ikke opp engang, grisene! 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #19 Skrevet 22. januar 2012 Mine får eller ikke lov til å tisse på hekker, postkasser, biler etc... så langt det lar seg regulere.. Men er vi i f.eks oslo, der er det ikke alltid så mange andre muligheter .. spesielt om morgenen hvor de er veeeldig tisse trengt.. Og helt enig.. det ser veldig ekkelt ut med tissegult snø.. grøss
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #20 Skrevet 23. januar 2012 I borettslaget (rekkehusbebyggelse) jeg bodde i før fikk ikke hundene tisse før vi var ute av borettslaget. Heller ikke da vi bodde i blokk. Når bor vi i hus, ganske bebygd her. Men jeg kan ikke nekte hundene å tisse langs veien her, for da ville de aldri fått tissa. De får likevel ikke lov til å tisse på søplestativer, postkassestativer eller portstolpene. Her driter hunder utenfor porten til folk og eierene tar det ikke opp engang, grisene! Forstår det. Det bare forundrer meg sånn at her jeg bor, rett ved en lekeplass så er det veldig lokalt og personlig å gå, og jeg synes faktisk at det er mer tissing ved husene og innganger og lekeplasser, enn ved selve veien der vi har gangvei. Det føles som at folk bruker veiene langs inngangene til rekkehusene som tursti, på en måte. Det er jo mer koselig å gå der, enn ved hovedveien. (Da mener jeg ikke e6, det er ikke såååå trafikkert der at det er uhyggelig å gå der. Bare mindre koselig, fordi man ikke kan se husene til folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå