Gå til innhold

Dott i øret?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en drøy uke siden våknet jeg opp med en "dott i øret".

Og det har fotsatt ikke gått over! Det gjør ikke noe vondt, men det er utrolig

irriterende! Når jeg f.eks. hører på musikk, så hører jeg nesten ingenting på

det øret. Trodde det skulle gå over etter noen dager, men den er der fortsatt...

Noe jeg selv kan gjøre? Er det noe jeg kan få kjøpt på apoteket til å

rense høret?

Føler liksom ikke at jeg burde bestille legetime bare fordi jeg har denne

dotten i øret...

Tar imot alle tips og kjerringråd med stor takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er ørevoks som gjør at du har dott i øre, kan Revaxør hjelpe. Det får du kjøpt reseptfritt på apoteket og kan jo være verdt å prøve, så kanskje du slipper legetime :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en vokspropp ja, det er helt vannvittig irriterende.

Man kan prøve å fjerne den hjemme først - kjøp gjerne Revaxør for da får du med en liten skylleballong som er ganske kjekk. Om du ikke kommer deg til apotek så fungerer vanlig matolje akkurat like godt. Ta noen dråper inn i øret, og noen på en bomullsdott som du legger ytterst i øregangen (pass på å ikke dytte den inn sånn at den blir vanskelig å få ut, da :gjeiper: Prøv å la det virke i ca. en time først, jeg foretrekker å ligge når jeg gjør dette (med det tette øret opp), men jeg vet at noen også bare tusler rundt. Ta deg en dusj, sett på kroppstemperert vann med svak stråle og prøv å få litt vann i øret slik at det skylles ut. Funker ikke det, så kan du prøve med olje over natta. Og funker ikke det, så kan legen skylle det ut for deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scorpius

Som nevnt over her - revaxør! Koster rundt 135 kr. på apoteket.

Ganske enkelt å bruke også; du drypper først noen dråper i øret og lar de være der

i rundt 20 min (tetter igjen med en bomullsdott, slik at det ikke renner ut).

Deretter bruker du en pumpe (som følger med) og suger opp vann i denne pumpen /skylleballongen, og putter spissen inn i øregangen og skyller forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...