Stinelin Skrevet 21. januar 2012 #1 Skrevet 21. januar 2012 Er ute i god tid og leter etter bunad til den lille som skal ha navnefest i august. Han kommer da til å være 3mnd, og str. 62-68(?)og jeg ser for meg at en strikkedress kan være vel så praktisk som vanlig bunad. Er interessert i å høre om butikker og gjerne nettbutikker som selger slike klær til små babyer. Eller noen man kan bestille strikking hos! Strikker litt selv, men tør ikke gå på et slikt prosjekt. Om jeg kan være så heldig å få velge skal det være østerdalsstil. Svart knebukse, svart jakke, rød vest, hvit skjorte og strømper, og østerdalslue.
^^Belle^^ Skrevet 21. januar 2012 #2 Skrevet 21. januar 2012 NameIt hadde noen kjempefine bunader i fjor ihvertfall, til jenter. Fikk ikke med meg om de hadde til gutter. Men de pleier altså å ha. Lurer på om Obs også er et sted som muligens kan ha? Jeg tror uansett ikke du får tak i sånne ting i butikkene nå, men når det begynner å nærme seg mai kommer de nok.
Stinelin Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2012 Har prøvd å se i nettbutikken, men finner ikke. Godt tips å vente til nærmere våren
Moscato Skrevet 21. januar 2012 #5 Skrevet 21. januar 2012 Jeg kan godt tenke meg å strikke, om du vil:) Forutsetter selvsagt at vi finner noen greie oppskrifter, men jeg tror ikke det skal være umulig!
Stinelin Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 21. januar 2012 Hadde vært topp, men tenker jeg spør mannens strikkeglade tante om hun kan strikke en slags østerdalsbunad. Fikk et hint om at hun kom til å strikke til den lille uansett, så da kan hun brynes eg på en bunad Tror ikke det finnes oppskrift til den, så hun må kanskje improvisere litt. Men tusen takk, jeg sier ifra om det skulle bli behov for strikkehjelp
*Joyce* Skrevet 21. januar 2012 #7 Skrevet 21. januar 2012 Her kan du kanskje finne et brukbart utgangspunkt?
Stinelin Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 21. januar 2012 Her kan du kanskje finne et brukbart utgangspunkt? Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå