Gjest Cessie Skrevet 22. januar 2012 #21 Skrevet 22. januar 2012 heheee, dette er FØRSTE gang jeg har skrevet noe i kjeledyr-rommet og ikke blitt kritisert sønder og sammen jeg er nemlig en skikkelig dyremishandler jeg, fordi jeg gir brødskive med leverpostei og cultura til vofsen min, har jeg fått høre et par ganger her serri..
Redbull Skrevet 22. januar 2012 #22 Skrevet 22. januar 2012 Heheee, dette er FØRSTE gang jeg har skrevet noe i kjeledyr-rommet og ikke blitt kritisert sønder og sammen jeg er nemlig en skikkelig dyremishandler jeg, fordi jeg gir brødskive med leverpostei og cultura til vofsen min, har jeg fått høre et par ganger her serri.. De er litt for flinke til å rope dyremisshandler her inne ja!!
Gjest NozMonster Skrevet 22. januar 2012 #23 Skrevet 22. januar 2012 Pelsdyret her i huset får en brødskive med leverpostei og en med kaviar til frokost... min også! eller, bare leverpostei da... jeg har skrevet det i mange tråder her inne, og det er INGEN som har sagt til meg at det er noe som helst annet enn baaaare dumt og tragisk og dyremishandler og fysjom! men da er vi tydeligvis 2 av over 30 000 brukere her inne da De er litt for flinke til å rope dyremisshandler her inne ja!! jaaa!!! om man ikke gjør som "de" gjør, så gjør man det feil!
Gjest Wolfmoon Skrevet 22. januar 2012 #24 Skrevet 22. januar 2012 Kjøp heller noen pølser Vom og hundemat. Det holder fint 3 - 4 dager i kjøleskapet og da kan du gi hunden en "dæsj" hver dag siden du så vidt jeg vet har en forholdsvis stor hund. Bare fordi jeg er bittelitte grann lei denne stadige anbefalingen av vom og hundemat, der man aldri får høre om de som ikke tåler det. Vår hund tåler det overhodet ikke, det endte med oppkast hver gang vi prøvde å gi han såvidt blandet i maten. Vi har jo en særdeles kresen hund, og tenkte at det var en fin løsning for å gi han noe sunt og godt. Det endte jo relativt dårlig. Hunden til en venninne ble dårlig i magen hver gang det fòret ble prøvd. Dessverre, for vi hadde jo hørt mye bra om det og at det var så flott for hundene, og man føler seg nesten litt mislykket etter alt fokuset på det fòret når man har hunder som reagerer på det
xinnia Skrevet 22. januar 2012 #25 Skrevet 22. januar 2012 Jeg kjøper stadig frosne rå kyllingvinger/lår som er på tilbud og gir der som snacks, også koteletter, laksekoteletter. Rå eggeplommer , olje, Og pizza skorper.. de vet at det liker ikke jeg hehe så de blir brodelig utdelt, og de skjer at jeg deler ut mens jeg selv spiser.. hehe liker å skjemme de bort jeg. Og neida... de henger ikke noe mer rundt bordet, om jeg ber de gå å legge seg, så legger de seg til jeg har spist opp selv.. Mine får til vanlig V&H og royal canin..
Leo Skrevet 23. januar 2012 #26 Skrevet 23. januar 2012 Pelsdyret her i huset får en brødskive med leverpostei og en med kaviar til frokost... Det er ikke snakk om dyremishandling, men gir du hunden regelmessig mat med veldig mye salt, som det er i kaviar og leverpostei, vil det på sikt kunne skade bl.a. hundens nyrer. Brød består dessuten av nesten bare karbohydrater som hunder strengt tatt ikke trenger og som de nyttiggjør seg dårlig. Men det er din hund, så du bestemmer selvfølgelig selv hva du vil fôre den med. Og så forstår jeg ikke helt hvorfor man skal insistere på å gi hunden noe som beviselig ikke er bra for den, men meg om det... Bare fordi jeg er bittelitte grann lei denne stadige anbefalingen av vom og hundemat, der man aldri får høre om de som ikke tåler det. Vår hund tåler det overhodet ikke, det endte med oppkast hver gang vi prøvde å gi han såvidt blandet i maten. Vi har jo en særdeles kresen hund, og tenkte at det var en fin løsning for å gi han noe sunt og godt. Det endte jo relativt dårlig. Hunden til en venninne ble dårlig i magen hver gang det fòret ble prøvd. Dessverre, for vi hadde jo hørt mye bra om det og at det var så flott for hundene, og man føler seg nesten litt mislykket etter alt fokuset på det fòret når man har hunder som reagerer på det Jeg vet faktisk ikke om en eneste hund som ikke tåler det. Det eneste problemet jeg har vært borti er at hundene kan bli litt harde i magen de første par ukene, men det går over. Som du selv sier, så er det sunn og god (I hvert fall for hunder...) hundemat, så jeg ser ikke noe galt i å anbefale det. Billig er det også. Så hvis det er noen som ikke tåler det, så gjør de bare ikke det da, men det koster veldig lite å prøve! Det jeg derimot vet om mange tilfeller av er hunder som har slitt med allergi, fordøyelsesproblemer etc. som faktisk har blitt mye bedre eller helt bra ved skifte av fôringsregime. 1
Sugerøret Skrevet 23. januar 2012 #27 Skrevet 23. januar 2012 (endret) glemmer du da at råforing er hardt for magen den første tiden og hos enkelte går det ikke helt over ? (tenker ikke hard mage som kan oppstå) Min liker IKKE rå mat-alle typer,nekter å spise .V&H har vi forsøkt i lang periode hvor det endte med oppkast hver gang om han da spiste litt. Ble bare mer og mer dårlig og etter vetrinærbesøket fant vi ut at han fikk mage/tarm betennelse. OM det er noe sammenheng med råforing og betennelsen vet jeg ei,men vetrinæren mistenkte i alle fall det på min hund. Legger dog til at pelsen har ømfintlig mage. Så ikke alle hunder tåler det. Det jeg bruker er innimellom 2ss leverpostei utvannet og helles over tørforet. Men favoritten til pelsen er nok kokt kylling/laks .Tar vare på kokevannet og bruker det over tørforet av og til.Kjøttet får han fordelt i maten Endret 23. januar 2012 av Kårky
Leo Skrevet 23. januar 2012 #28 Skrevet 23. januar 2012 Jeg har aldri påstått at det fungerer optimalt for alle og ei heller at det er en vindunderkur mot noe som helst. Det jeg imidlertid vil hevde er at det fungerer for veldig mange og at det er mye billigere å f.eks. forsøke å fôre rått en periode fremfor å gjennomgå all verdens undersøkelser og prøver hos veterinær ved bl.a. mistanke om allergi. Mange hunder er f.eks. allergiske mot lagermidd og det finnes, naturlig nok, ikke råfôr. Når du sier at hunden din reagerer som den gjør, så mistenker jeg at det er fettinnholdet magen dens reagerer på. En hundemage som er innstilt på å fordøye karbohydrater kan få problemer hvis den plutselig får alt for fet mat. Det kan løses ved å tilsette kokte, moste grønnsaker en periode slik at overgangen ikke blir for brå. Zoolac eller kefir/Cultura kan også bidra til å regulere bakterifloraen. Men tåler ikke hunden din det, så gjør den ikke det, men da har du prøvd. Men som sagt kjenner jeg ingen hunder som har problemer med det. Det inkluderer valper som får dette fra de er 3 - 4 uker gamle.
Sugerøret Skrevet 23. januar 2012 #29 Skrevet 23. januar 2012 Han tåler ikke cultura/kefir + at det ikke er anbefalt av vetrinær til hunder med samme mageproblem som min.Han gikk på medisiner + zoolac i 1mnd før magen var "Ok" Vi har prøvd det meste på han men ender opp med tørfor. Meningen er at ikke alle hunder fungerer bra/optimalt på V&H og at vi ikke må glemme det
Gjest NozMonster Skrevet 23. januar 2012 #30 Skrevet 23. januar 2012 Det er ikke snakk om dyremishandling, men gir du hunden regelmessig mat med veldig mye salt, som det er i kaviar og leverpostei, vil det på sikt kunne skade bl.a. hundens nyrer. det er sjeldent jeg er enige med noen på kjeledyrsrommet, men akkuratt dette med kaviar er jeg fullstendig enig i!
Myldre Skrevet 23. januar 2012 #31 Skrevet 23. januar 2012 Hunden min sliter med litt flass og da helles det på litt fiskeolje, han ELSKER det. Det er jo ikke alle hunder som liker det, men min spiser med veldig stor glede når det er en liten dæsj i Og er absolutt ikke lei fóret sitt..Utenom det så får han litt rent kjøtt av og til når det er igjen etter middag.. Av og til en brødskive om morgenen når jeg alikevel står der.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #32 Skrevet 23. januar 2012 Hunden min spiser ALT. Alt fra salat til sjømat. For at hun ikke skal få i seg noe farlig (bein, produkter hunder ikke tåler) piffer vi som regel opp med å ha litt kjøttkraft fra middagen, litt "skorpe" fra fiskepinner (for å unngå bein) i tørrforet hennes, legger eventuelt noen salatblader oppå. Det er borte på 2 min, og hun er fremdeles like sulten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå