Gå til innhold

Inneaktiviteter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i Bergen regner det og blåser så mye at det ikke er kjekt å gå ut. Men så har jeg gått litt tom for ideer til hva jeg kan finne på med ungene inne.. Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er barna?

Her har vi bakt muffins og boller, plantet frø i potter og melkekartonger, vasket huset med ungen, gitt han en svamp og sluppet han løs under oppsyn mens jeg vasker gulv f.eks. fingermaling, lage et tusenbein av tomme doruller og piperensere.

Masse rart. Dette er kanskje for de minste men du nevnte ikke noen alder så :)

• Liker 1
Skrevet

Hvor gamle er barna?

Her har vi bakt muffins og boller, plantet frø i potter og melkekartonger, vasket huset med ungen, gitt han en svamp og sluppet han løs under oppsyn mens jeg vasker gulv f.eks. fingermaling, lage et tusenbein av tomme doruller og piperensere.

Masse rart. Dette er kanskje for de minste men du nevnte ikke noen alder så :)

My kind of mum!!! Cred :)

Skrevet

vasket huset med ungen

*hihi* Artige bilder i hodet!!

Men ellers må jeg si at jeg er imponert over kreativiteten din! :-)

Jeg har også gjort mye husarbeid sammen med barna, og dette er en flott aktivitet. De kan stå ved oppvaskmaskina og rekke deg en og en gaffel, for eksempel, allerede når de er så store at de greier å stå ved å støtte seg på noe.

Andre ting: Puslespill? Hytte under bordet? Teselskap med dukker og bamser? Dikte egne fortellinger?

Gjest Surrehodet
Skrevet

Aktiviteter du må ut for å gjennomføre inne :sjenert:

Ta med ungene på museumet oppe på høyden. Der er det også et aktivitetsrom i toppetasjen, med lesekrok og tegnesaker.

Dra på Vannkanten, eller iskanten?

Ellers stemmer jeg for baking av boller også snu stuebordet og lage piratskip. Bollene er nistemat.

Utkledningsfest, med saft og boller.

Lag en vev av papp og la dem veve?

Male vinduet? -Bruk vanlig vannmaling og bland med såpe(feks Lano) Ungene digger det.

Klippe snøkrystaller.

La ungene gjøre noe de vanligvis ikke får gjøre, feks alle madrasser og dyner ut på gulvet. (etter dere har vasket selvsagt :fnise: )

Kos dere i været. Jeg skal til byen med mine og gå på kafe.

Ha en fin dag :goodbye:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...