Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg har ikke bakrute, men klarer likevel p kjøre, rygge, parkere, lukeparkere og alt annet man skal kunne gjøre med en bil.

Ikke rart at du klarer alt dette med letthet, du er jo yrkessjåfør :).

Gjest Eurodice
Skrevet

Er mange biler som ikke engang har bakrute (lastebiler f.eks). Ifølge en uttalelse fra polti på en av linkene i denne tråden, var skraping av ovennevnte flater godt nok. Skader selvsagt ikke å skrape alle likevel, da.

Jeg er klar over at en del varebiler ikke har bakrute. Lastebiler har gjerne dobbelt sett med sidespeil. Uansett biltype må man ha klar sikt i alle retninger.

Skrevet

Det å ha skrapet bakruten skader i allefall ikke :jepp: Så har man gjerne varmetråder i den ruten som man kan sette på når man begynner, så preller den isen lett av :)

Gjest "gjest"
Skrevet

Sitat fra TS' første innlegg:

"Det er han som har "oppgaven" med å klargjøre bilen om morgenen, så tar jeg påkledningene av ungene. Problemet er at han bare skraper sin side av bilen. Dvs. halve frontruta og kun vinduene på høyre framdør og bakdør. Resten er nediset når det er frost ute."

Dette skulle vel tilsi at mannen skraper alle vinduene. Jeg vil påstå at det tar kortere tid å skrape bilvinduer enn å kle på et par unger i barnehagealder om vinteren.

Jau men den her fyren har det tungt for det, og da trenges det litt kvinnelist. Dukk opp med skrapa og gjør en hurtigskraping og smil. Gjør det til han fatter hintet.

Gjest Consensio
Skrevet

Ikke rart at du klarer alt dette med letthet, du er jo yrkessjåfør :).

Klarte det helt fint før jeg tok lappen på vogntog også da :)

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Klarte det helt fint før jeg tok lappen på vogntog også da :)

Jeg kløner litt med lukeparkering langsetter mellom parkerte biler, skal jeg villig innrømme. Jeg blir som regel stående litt for langt utenfor fortauet. All annen kjøring går greit.

Jeg er full av beundring for vogntogsjåfører. De kjører og rygger lekende lett som om de skulle ha sittet i en knøttebil :ler: .

Endret av Belladonna
  • 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Han høres ut som en idiot.

Anonymkode: e69d6...bb7

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han høres ut som en idiot.

Det kan jo hende at han har skjerpet seg i løpet av de fire årene som er gått siden tråden var aktiv sist :fnise:

Anonymkode: 61c1c...8a1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo hende at han har skjerpet seg i løpet av de fire årene som er gått siden tråden var aktiv sist :fnise:

Har du noen gang opplevd at menn skjerper seg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen gang opplevd at menn skjerper seg?

Ja! Helt klart. Flere ganger :)

• Liker 2
Skrevet (endret)

i morgen tar du isskrapinga..

og skraper bare høyre side av bilen og så prøver dere å kjøre...

Endret av makkapakka
  • 4 uker senere...
  • 9 måneder senere...
Skrevet

Latterlig oppførsel av han.

Anonymkode: 2fe87...cf1

Skrevet

Å kjøre uten sikt i hele frontruta og de fremste siderutene med speil gir minimum bot på 2000 kr. Dersom man kjører med bare halvskrapt frontrute vil man bli anmeldt ved politikontroll og muligens miste førerkortet. Hilsen politimann.   

Anonymkode: be58e...cb0

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Vil si dette er en meget spesiell praksis av "likestilling". Hører ikke hjemme noe sted.

Anonymkode: be37e...f33

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil si dette er en meget spesiell praksis av "likestilling". Hører ikke hjemme noe sted.

Anonymkode: be37e...f33

Regner med at de har funnet en løsning etter 6 år 

Anonymkode: f8d93...318

• Liker 1
  • 11 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Latterlig.

Anonymkode: 32601...baf

Skrevet
On 1/21/2012 at 1:12 AM, AnonymBruker said:

Min mann skraper kun sin side av bilen om vinteren. Våre jobber er like ved hverandre, og vi starter samtidig. Derfor kjører vi sammen til jobb, via barnehagen med ungene.

Det er han som har "oppgaven" med å klargjøre bilen om morgenen, så tar jeg påkledningene av ungene. Problemet er at han bare skraper sin side av bilen. Dvs. halve frontruta og kun vinduene på høyre framdør og bakdør. Resten er nediset når det er frost ute.

Jeg har sagt at dette sannsynligvis er ulovlig og han risikerer bot om han blir stoppet, og at det er farlig med dårlig sikt. Men han sier at han har full oversikt, og at rutene uansett tiner i løpet av ca. 10-15 minutter (noe som forsåvidt stemmer).

Men jeg sitter i "mørket" fram til isen på rutene er smeltet, og da er over halve turen unnagjort. Jeg synes det er sjofelt av ham. Men han fnyser bare av det hele og sier jeg kan jo bare legge med å duppe litt av frem til vi er fremme.

Er jeg for kravstor når jeg mener han bør skrape alle vinduene på bilen?

Først og fremst er det ikke lov å kjøre slik, og det gir en stor bot om dere blir stoppa. 

Det er også totalt uansvarlig og hensynsløst av dere å kjøre slik. Uansvarlige bilister som utsetter andres liv og helse, som andre bilister eller fotgjengere. Dere er også uansvarlige foreldre begge to, han som mener det er ok å kjøre slik med sine barn i bilen og du som mor som lar han gjøre det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...