Lutetium 71 Skrevet 21. januar 2012 #61 Skrevet 21. januar 2012 (endret) Sa jeg noen gang noen ting om antall ruter som må skrapes? :gjeiper: Fordiat: forlange at han skraper hele bilen? Når fyren bare skraper førerruta og halve frontruta skraper han jo ikke skikkelig. Eksen min var fæl på det der, han dro skrapa en gang over, sånn ca midt på frontruta og satt og myste ut gjennom den streken. Gluggeskraper! En gang ble han tilogmed stoppet av politiet, men det var mørkt og han hadde en kompis som røyket i bilen, så politiet trodde bare det var røykfullt. :overrasket: Flaks for eks, men han hadde fortjent en bot for det. Understatement of the year! Selv skraper jeg hele bilen, inkl. bakrutene og de bakerste rutene (kjører stasjonsvogn). Liker nemlig å se når jeg rygger ut fra p-plassen Flink jente! Har du mulighet for å rygge inn på p-plassen? Veldig hendig å ha en parkert bil som står "rett vei", spesielt om morgenen. Edit: Passer ikke denne tråden egentlig bedre inn på "Bil og trafikk"? Endret 21. januar 2012 av Lutetium 71
Envy Skrevet 21. januar 2012 #62 Skrevet 21. januar 2012 Fordiat: forlange at han skraper hele bilen? Gluggeskraper! :overrasket: Understatement of the year! Flink jente! Har du mulighet for å rygge inn på p-plassen? Veldig hendig å ha en parkert bil som står "rett vei", spesielt om morgenen. Hahaha Ja, har mulighet for å rygge inn, har begynt å bli flinkere til det nå, da jeg oppdaget at det var mye jobb å skrape hele baksiden av droget for å se de sekundene jeg trenger for å rygge ut :gjeiper:
Gjest Consensio Skrevet 21. januar 2012 #63 Skrevet 21. januar 2012 Jeg ser fint når jeg rygger ut fra parkeringsplassen jeg, selvom jeg ikke skraper bak. Har nemlig sidespeil
Lutetium 71 Skrevet 21. januar 2012 #64 Skrevet 21. januar 2012 Hahaha Ja, har mulighet for å rygge inn, har begynt å bli flinkere til det nå, da jeg oppdaget at det var mye jobb å skrape hele baksiden av droget for å se de sekundene jeg trenger for å rygge ut :gjeiper: Eller man kan feige ut med ett ryggekamera, men da må man huske å skrape linsa! 1
Envy Skrevet 21. januar 2012 #65 Skrevet 21. januar 2012 Eller man kan feige ut med ett ryggekamera, men da må man huske å skrape linsa!
Gjest Apophis Skrevet 21. januar 2012 #66 Skrevet 21. januar 2012 Eksen min var fæl på det der, han dro skrapa en gang over, sånn ca midt på frontruta og satt og myste ut gjennom den streken. Sjukt. Leste i lokalavisen om ei som bare skrapte eit lite hull rett foran ansiktet slik at ho så vidt kunne se igjennom ruta før ho kjørte avgårde. Angret nok ganske mye på det når ho kjørte over eit barn på vei til skulen, midt i overgangsfeltet. Rett og slett idioti.
Jade Skrevet 22. januar 2012 #67 Skrevet 22. januar 2012 http://dt.no/nyheter/politiet-hold-bilrutene-isfrie-1.5890098 Fra artikkelen: Også i slutten av oktober var det to nesten-ulykker i Røyken som følge av en bil med gjeniset frontrute. Politiet lette etter føreren, men fant han ikke. <- LOL (kanskje de fant han til slutt når de fikk skrapt rutene!) Men fra spøk til alvor. Ganske vesentlig å ha utsikt til høyre. Her får du bare ta ansvar og skrape høyre side av bilen hvis han nekter. Det hjelper ikke at du har kledd på ungene. Hvis dere (ja dere) kjører på noen på vei til jobb, så hjelper det ikke at ungene er varm på både høyre og venstre side av kroppen. 1
Gjest Macha Mong Ruad Skrevet 22. januar 2012 #68 Skrevet 22. januar 2012 Denne er jo en klassiker: fyr som skraper et lite hull, og når han blir forsøkt stoppet i kontroll ser han det ikke, og kjører nesten ned en politimann... http://tb.no/nyheter/politimann-kastet-seg-unna-i-siste-liten-1.6678361 Han mista forøvrig lappen. 4
Gjest BettyBoop28 Skrevet 22. januar 2012 #69 Skrevet 22. januar 2012 Sjukt. Leste i lokalavisen om ei som bare skrapte eit lite hull rett foran ansiktet slik at ho så vidt kunne se igjennom ruta før ho kjørte avgårde. Angret nok ganske mye på det når ho kjørte over eit barn på vei til skulen, midt i overgangsfeltet. Rett og slett idioti. ÅÅHH HErreguud
Gjest Eurodice Skrevet 22. januar 2012 #70 Skrevet 22. januar 2012 Jeg ser fint når jeg rygger ut fra parkeringsplassen jeg, selvom jeg ikke skraper bak. Har nemlig sidespeil Blir ikke de nediset da?
Vimsemus Skrevet 22. januar 2012 #71 Skrevet 22. januar 2012 (endret) Har ikke lest hele tråden, så det kan godt vær det er sagt allerede, men han kan bli annmeldt. Jeg ble stoppet av politiet en gang, og hadde da litt dogg på innsiden av ruta. Da fikk jeg beskjed om at det var grunnlag for annmeldelse, det var uforsvarlig kjøring pga dårlig sikt, så frost og snø på halve ruta er garantert også det! Hvis han ikke kan skrape hele fronten så må nesten du gjøre det, eller la vær å sitte på. Dere har barn i bilen, og dette blir rett og slett uforsvarlig. Endret 22. januar 2012 av Vimsemus
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #72 Skrevet 22. januar 2012 Nå har jeg lest denne tråden og tråden som omhandler kvinnen med den skadde hånda som ikke drar på sykehuset fordi det vil bli flaut for mannen hennes som er ortoped der... HVA FOR NOEN TAFATTE, GIDDALAUSE, UOMTENKSOMME MENN ER DET DERE HAR FUNNET DERE?? 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #73 Skrevet 22. januar 2012 Nå har jeg lest denne tråden og tråden som omhandler kvinnen med den skadde hånda som ikke drar på sykehuset fordi det vil bli flaut for mannen hennes som er ortoped der... HVA FOR NOEN TAFATTE, GIDDALAUSE, UOMTENKSOMME MENN ER DET DERE HAR FUNNET DERE?? Jeg glemte å legge til noe... Det tar da vitterlig kun få minutter å skrape resten av bilen, hvorfor i all verden gjør du det ikke selv før dere kjører?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #74 Skrevet 22. januar 2012 Jeg skal love deg at den dagen mannen til kjører på noen og det viser seg at bare halve ruta var skrapet, så er det ikke gøy å være han.
Gjest "gjest" Skrevet 22. januar 2012 #75 Skrevet 22. januar 2012 Til forfatter av hovedinnlegg. Kjøp ei eiga skrape og begynn å skrape din del av bilen selv. Det får da være måte på hvor hjelpesløs ei dame kan tillate seg selv å være.
Gjest Eurodice Skrevet 22. januar 2012 #76 Skrevet 22. januar 2012 Til forfatter av hovedinnlegg. Kjøp ei eiga skrape og begynn å skrape din del av bilen selv. Det får da være måte på hvor hjelpesløs ei dame kan tillate seg selv å være. Sitat fra TS' første innlegg: "Det er han som har "oppgaven" med å klargjøre bilen om morgenen, så tar jeg påkledningene av ungene. Problemet er at han bare skraper sin side av bilen. Dvs. halve frontruta og kun vinduene på høyre framdør og bakdør. Resten er nediset når det er frost ute." Dette skulle vel tilsi at mannen skraper alle vinduene. Jeg vil påstå at det tar kortere tid å skrape bilvinduer enn å kle på et par unger i barnehagealder om vinteren. 1
Lutetium 71 Skrevet 22. januar 2012 #77 Skrevet 22. januar 2012 Sitat fra TS' første innlegg: "Det er han som har "oppgaven" med å klargjøre bilen om morgenen, så tar jeg påkledningene av ungene. Problemet er at han bare skraper sin side av bilen. Dvs. halve frontruta og kun vinduene på høyre framdør og bakdør. Resten er nediset når det er frost ute." Dette skulle vel tilsi at mannen skraper alle vinduene. Jeg vil påstå at det tar kortere tid å skrape bilvinduer enn å kle på et par unger i barnehagealder om vinteren. De tre forrerste (heter det det?) er nok! (+ sidespeil)
Gjest Eurodice Skrevet 22. januar 2012 #78 Skrevet 22. januar 2012 De tre forrerste (heter det det?) er nok! (+ sidespeil) Bakruten da? Det er en fordel om det går an å se gjennom den.
Lutetium 71 Skrevet 22. januar 2012 #79 Skrevet 22. januar 2012 Bakruten da? Det er en fordel om det går an å se gjennom den. Er mange biler som ikke engang har bakrute (lastebiler f.eks). Ifølge en uttalelse fra polti på en av linkene i denne tråden, var skraping av ovennevnte flater godt nok. Skader selvsagt ikke å skrape alle likevel, da. Å rygge bilen på morningen, på vinteren, i dårlig lys, er uansett en risiko. Kan man unngå det ved å plassere bilen rett vei dagen før, slipper man en unødvendig risiko.
Gjest Consensio Skrevet 22. januar 2012 #80 Skrevet 22. januar 2012 Bakruten da? Det er en fordel om det går an å se gjennom den. Jeg har ikke bakrute, men klarer likevel p kjøre, rygge, parkere, lukeparkere og alt annet man skal kunne gjøre med en bil.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå