Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann skraper kun sin side av bilen om vinteren. Våre jobber er like ved hverandre, og vi starter samtidig. Derfor kjører vi sammen til jobb, via barnehagen med ungene.

Det er han som har "oppgaven" med å klargjøre bilen om morgenen, så tar jeg påkledningene av ungene. Problemet er at han bare skraper sin side av bilen. Dvs. halve frontruta og kun vinduene på høyre framdør og bakdør. Resten er nediset når det er frost ute.

Jeg har sagt at dette sannsynligvis er ulovlig og han risikerer bot om han blir stoppet, og at det er farlig med dårlig sikt. Men han sier at han har full oversikt, og at rutene uansett tiner i løpet av ca. 10-15 minutter (noe som forsåvidt stemmer).

Men jeg sitter i "mørket" fram til isen på rutene er smeltet, og da er over halve turen unnagjort. Jeg synes det er sjofelt av ham. Men han fnyser bare av det hele og sier jeg kan jo bare legge med å duppe litt av frem til vi er fremme.

Er jeg for kravstor når jeg mener han bør skrape alle vinduene på bilen?

Skrevet

Han skal skrape begge sidene. Det kan være farlig å ikke skrape skikkelig, og blir han stoppet av politiet får han en klekkelig bot. Helt lattelig å være så giddalaus at han ikke kan skrape over hele frontvinduet. Og utrolig provoserende at han med vitende vilje utsetter andre for fare.

+++++++++

• Liker 8
Skrevet (endret)

Tror han at det aldri kommer biler/sykler/unger inn fra venstre? Spør han hva som frister mest - bot på grunn av dårlig skraping eller en unge under bilen?

Edit: jeg har dyskalkuli og mente selvfølgelig høyre! :fnise:

Endret av Scaramouche-
  • Liker 11
Skrevet (endret)

Foreslå en slik en for han.

Det er uansett ett mildt tilfelle. Har hørt om de som kjører rundt med en "glugge" midt foran seg. Det hjelper jo selvsagt på å skaffe seg motorvarmer, eller å rett og slett bare starte bilen en 5min før man kjører (lite miljøvennlig kanskje).

Enkelte er bare veldig bevisstløse når det gjelder trafikksikkerhet. :tristbla:

Endret av Lutetium 71
  • Liker 5
Skrevet

Begynn å bare kle på ungen på ene siden! :skratte: Så er din side av ungen varm, se hva han sier til det :skratte:

Fra spøk til revolver!

Be han skjerpe seg! Det er jo farlig, for en idiot.... Evnt si at fra nå av bytter dere, han kler på ungene og du fikser bilen!

• Liker 26
Gjest Consensio
Skrevet

Det er ulovlig å ikke skrape hele frontruten samt siderutene.

Her i byen har de ofte kontroller på slikt når det er kalde perioder.

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke du stille deg ute i kuldegrader å skrape da så kan han ta ungene? Pingle.

• Liker 3
Skrevet

Nei! Og det er ulovlig å kjøre med nediset frontrute. I beste fall får han bot for det.

Hvordan får han sett i speilet på høyre side feks?

Han har ikke oversikt, og det vil vise seg den dagen det skjer en ulykke. Han har ikke oversikt over det som kommer fra høyre som også er vikepliktsiden. Man skal ikke bare se veien rett foran seg, man skal ha god oversikt på siden og bak også.

Uansvarlig av dere begge å sette barn inn i en sånn bil, synes jeg.

Han får gå ut å starte bilen 15-20 minutter før da, siden han sier det tar så lang tid før det tiner.

• Liker 1
Skrevet

Dump han!

:fnise: "the KG recipe"

TS: Hvilke morgenoppgaver har han om sommeren?

• Liker 13
Skrevet (endret)

så dum går det ikke an å være, og det gjelder dere begge to. Du skal ikke sette deg inn i slik bil, og du får heller skrape selv. Det tar deg ett minutt, og er livreddende,

Jeg tror han mister lappen.

Endret av Kråkesaks
  • Liker 12
Skrevet

Han høres jo bare helt... teit ut! :rulle:

• Liker 1
Skrevet

Kjøp en DeIcer og spray på din side - så slipper du å sitte å være redd.

Rent bortsett fra at han i beste fall får en bot om han blir stoppet, risikerer han faktisk fengsel, om han ikke er så uheldig å kjøre på noen.

Kan bli dyrt"]

• Liker 1
Skrevet

Hvordan i alle dager klarer han å kjøre uten å se en dritt fra høyre? Hva gjør han i et kryss der der ikke er trafikklys f.eks?? Dette høres så idiotisk ut at jeg er fristet til å tro det er trolling. :fnise: Om ikke, får du vel bare be ham skrape alle rutene, sånn at han, du og barna slipper å daue i en bilulykke i nærmeste fremtid.

• Liker 1
Annonse
Skrevet (endret)

:fnise:

Men for å ta ts ørlite seriøst: Du er sint fordi du ikke får se på utsikten underveis? Det er da det minste av problemene ved dette. Jeg tipper det er verre å gjøre seg selv til drapsmann eller å selv bli hardt skadd/drept enn å måtte sitte i mørke halve bilturen. Hm? :lur:

Endret av Kråkesaks
  • Liker 4
Skrevet

og du får heller skarape selv. Det tar deg ett minutt,

Jeg vet dette er en avsporing, men hvor i alle dager bor dere som mener det tar et minutt eller to å skrape bilen?!

• Liker 3
Skrevet

det høres ut som du vinkler dette litt feil og at du tenker han er sjofel, dette er teoretisk i forhold til deg en en bitteliten ting som betyr bortimot ingenting. å lage et problem av at du må sitte 10-15min i "mørket" er noe smålig.

Men det har jo også mye med sikkerheten å gjøre, det kan være livsfarlig og dyrt. at han setter dere i denne farlige situasjonen synes jeg er horibelt. hadde det vært meg hadde jeg ringt å sagt i fra til politiet hvor de burde stå for å ta dere, så han får bot.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg vet dette er en avsporing, men hvor i alle dager bor dere som mener det tar et minutt eller to å skrape bilen?!

Oslo, og jeg snakker ikke om hele bilen , men høyre side av frontvindu, høyre sidespeil, og høyre frontpassasjersidevindu. Kjøp ei god skrape, og bruk hansker slik at du slipper å fryse på hendene.

Lutetium sitt innspill om frontruteskjerm likte jeg. Noe for meg også :)

Endret av I Grosny
Skrevet

jeg sitter i "mørket" fram til isen på rutene er smeltet

Nok en idiot som tenker på seg selv, lykke til med mannen din ! :reise:
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...